Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: ATL Legal Consulting

Przejdź do formularza kontaktowego

Handel międzynarodowy w praktyce


Projekt „Handel międzynarodowy w praktyce” został stworzony, aby wyposażyć w profesjonalną i zarazem w pełni praktyczną wiedzę na temat handlu międzynarodowego. Program szkolenia i związane z nim doradztwo są tak skonstruowane by dać uczestnikom kluczowe kompetencje pozwalające na uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku exportu i importu towarów. Szkolenia prowadzone są przez doświadczonych ekspertów w danych dziedzinach. Szkolenie „Handel międzynarodowy w praktyce” przeznaczone jest dla osób zatrudnionych na umowę o pracę, w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach mających siedzibę lub oddział na terenie Wielkopolski. Szkolenie „Handel międzynarodowy w praktyce” jest w całości dofinansowane z środków Unii Europejskiej, więc jest w 100% BEZPŁATNE!

Program

Szczegółowy plan szkolenia:



I weekend:



Sobota:



1. Kontrakt handlowy w wymianie międzynarodowej (6h) – doc. Przemysław Bartkiewicz



etapy transakcji międzynarodowej,

dokumenty w handlu międzynarodowym (podstawowe i pomocnicze),

zwyczaje i uzanse w handlu,

arbitraże (rozstrzyganie sporów na drodze polubownej),

wywiadownie gospodarcze,

różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym,

wybrane aspekty negocjacji w biznesie międzynarodowym.







Niedziela:



1. Kontrakty i ich zabezpieczenie w obrocie międzynarodowym. Dochodzenie roszczeń w obrocie międzynarodowym (6h) – radca prawny Barbara Kanecka-Kaczmarek



reprezentacja przedsiębiorcy w obrocie handlowym (rejestry, system pełnomocnictw, zakres umocowania),

treść umowy sprzedaży w obrocie międzynarodowym,

zabezpieczenie kontraktu ze szczególnym uwzględnieniem instytucji hipoteki, zastawu, poręczenia, weksla, przewłaszczenie na zabezpieczenie, poddanie się rygorowi egzekucji, kary umowne,

zasady wyboru prawa właściwego dla umów z elementem zagranicznym i regulacjami prawnymi dotyczącymi sposobu ustalania prawa właściwego dla zobowiązań umownych (m.in. jurysdykcja krajowa),

egzekucja w międzynarodowym obrocie prawnym (m.in. regulacje Europejskiego Nakazu Zapłaty – ENZ, oraz Europejskiego Tytułu Egzekucyjnego dla roszczeń bezspornych – ETE),

problematyka uznawania orzeczeń sądów państw trzecich, wydanych w sprawach cywilnych i handlowych na terenie Unii Europejskiej oraz poza nią.



II weekend:



Sobota:



1. Logistyczne aspekty eksportu i importu (4h) – Michał Gurzyński/Adrian Dolny



charakterystyka gałęzi transportu – optymalny wybór środka transportu. (gałąź – towar – kraj – czas),

konwencje w różnych gałęziach transportu pod kątem praw i obowiązków nadawcy i odbiorcy (cmr – drogowy, cotif – kolejowy, morski) – praktyczne wskazówki w pigułce,

charakterystyka kalkulacji frachtu (dla transportu intermodalnego – kontenery: morsko-lądowy, transport drogowy, transport kolejowy), case.



2. Pozyskanie środków unijnych na działalność eksportową (2h) – Beata Stroińska właściciel firmy doradczej Fair Play Group







Niedziela:



1. Certyfikacja, oznakowanie CE (3h) – dr inż. Adam Górny:



system bezpieczeństwa w wymaganiach prawnych Unii Europejskiej / rola dyrektyw w swobodnym obrocie handlowym,

komplementarność wymagań bezpieczeństwa,

oznakowanie zgodności, dokumentacja zgodności (w tym: deklaracja zgodności),

odpowiedzialność za wprowadzenie wyrobu na obszar europejski / prawa jednostek kontroli i nadzoru rynku, obszary szczególne (np. wyroby budowlane, wyroby medyczne).



2. Ryzyko walutowe – ryzyko kursowe i sposoby jego niwelowania (zalety i wady podstawowych instrumentów) (3h) – dr Paweł Przepióra /dr Bartosz Godziszewski







III weekend:



Sobota:



1. Ryzyko handlowe (3h) –Justyna Schubring-Tężycka



akredytywa,

factoring,

ubezpieczenia,

wywiadownie międzynarodowe.



2. Podatkowe aspekty wymiany międzynarodowej (3h)- Robert Madziński dyrektor finansowy



VAT,

nabycie i dostawa wewnątrzwspólnotowa,

intrastat,

ceny transferowe,

księgowe aspekty wymiany międzynarodowej (cena nabycia, data, kurs, VAT).







Niedziela:



1. Obsługa celna handlu międzynarodowego (6h) – agent celny Rafał Wierkiewicz:



procedury celne, odprawy celne, kryteria wyboru agencji celnej, ceny obsługi celnej,

dokumenty celne w handlu międzynarodowym (świadectwa pochodzenia, dokumenty przekazowe, zabezpieczenia celne i in.),

taryfy i stawki celne,

elektroniczne systemy przetwarzania danych,

bariery i ograniczenia celne w handlu międzynarodowym (mapka-schemat).

Zdobyta wiedza

Profesjonalna i zarazem w pełni praktyczna wiedza dotycząca handlu międzynarodowego.

Szkolenia prowadzą praktycy – liderzy w danej branży. Nowością jest uzupełnienie modułu szkoleniowego o doradztwo indywidualne – uczestnik szkolenia będzie miał prawo do 3-godzinnej bezpłatnej konsultacji z ekspertem w danej dziedzinie.

Więcej informacji na stronie www.handelmiedzynarodowy.com

Otrzymane certyfikaty

Certyfikat kompetencji.

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Przemysław Bartkiewicz





  • dr nauk ekonomicznych


  • specjalista w zakresie finansów i bankowości oraz zarządzania


  • pełnił funkcje w zarządach i radach nadzorczych spółek z o.o. i spółek akcyjnych


  • biegły sądowy z zakresu bankowości


  • posiada uprawnienia syndyka i audytora wewnętrznego


  • arbiter sądu polubownego przy Wielkopolskiej Izbie Budownictwa


  • członek rady Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej


  • członek Stowarzyszenia Biegłych ds. Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych ACFE Polska, członek ACFE USA




Michał Gurzyński





  • od 10 lat na stanowiskach managerskich związanych z szeroko pojętą logistyka


  • obecnie dyrektor operacyjny w firmie z udziałem kapitału zagranicznego


  • od zawsze w branży FMCG


  • autor publikacji w zakresie logistyki dystrybucji, logistyki w krajach WNP


  • wykładał na podyplomowym studium logistyki międzynarodowej


  • absolwent Wydziału Zarzadzania AE w Poznaniu




Adrian Dolny





  • przedsiębiorca od zawsze


  • współwłaściciel i zarządzający spółką z branży TSL


  • specjalista w zakresie transportu międzynarodowego i spedycji (w szczególność transport kontenerowy)


  • absolwent AE w Poznaniu




Rafał Wierkiewicz



  • licencja agenta celnego od 1995r


  • od 2004 prowadzi własną Agencję Celną


  • specjalista w zakresie obsługi celnej handlu międzynarodowego


  • realizuje pełen zakres odpraw celnych


  • posiadacz Authorised Economic Operator (AEO)




Paweł Przepióra





  • dr nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu


  • współwłaściciel i zarządzający spółką doradztwa gospodarczego


  • konsultant przy projektach z zakresu badania organizacji i ergonomii stanowisk pracy w dużych spółkach kapitałowych


  • specjalista z zakresu finansowo-podatkowych aspektów zarządzania przedsiębiorstwem, ocen projektów rozwojowych oraz barier rozwoju przedsiębiorczości


  • wykładowca z zakresu finansów przedsiębiorstw na studiach podyplomowych skierowanych do kadr zarządzających przedsiębiorstw


  • wykładał za granicą






Bartosz Godziszewski





  • dr nauk ekonomicznych


  • przeprowadzał restrukturyzację przedsiębiorstw komunalnych


  • brał udział w projektach związanych z promocją energetyki odnawialnej


  • realizował projekt infobrokerski dla spółki giełdowej


  • naukowo zajmuje się polityką gospodarczą, w tym finansami oraz metodami ilościowymi






Justyna Schubring-Tężycka





  • dyrektor finansowy, członek zarządu i rad nadzorczych spółek kapitałowych


  • zarządza finansami grup kapitałowych od 20 lat


  • specjalizuje się w pozyskiwaniu kapitału (dług bankowy i equity), konsolidacji podatkowej i księgowej, aspektach podatkowo-prawnych, zarządzaniu ryzykiem


  • wykształcenie zdobyła w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz w Wielkopolskiej Szkole Biznesu/Nottingham Trent University (MBA)






Robert Madziński


  • od 15 lat związany zawodowo z działem księgowym


  • od kilku lat dyrektor finansowy różnych spółek kapitałowych


  • zawodowe zainteresowania skupiają się wokół zagadnień rachunkowo-podatkowych


  • miłośnik prawa podatkowego


  • członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce


  • absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, specjalność: finanse i rachunkowość






Adam Górny



  • dr inż. nauk technicznych w zakresie budowa i eksploatacja maszyn, specjalności: ergonomia i inżynieria jakości, systemy bezpieczeństwa pracy


  • członek Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego (PTErg, Odział Poznański), Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich (SIMP)


  • konsultant w zakresie systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem pracy


  • specjalista w zakresie oznakowania CE


  • auditor wiodący w zakresie systemów zarządzania jakością, bezpieczeństwem pracy i techniki pomia­rowej w laboratoriach






Barbara Kanecka-Kaczmarek



  • mgr prawa oraz politologii (specjalność: stosunki międzynarodowe)


  • w dotychczasowej karierze zawodowej zajmowania się przez znaczny okres czasu redagowaniem projektów aktów notarialnych, łącznie z proponowaniem sposobu zabezpieczeń umownych


  • po uzyskaniu tytułu radcy prawnego, jej działalność skoncentrowała się na doradztwie prawnym dla osób fizycznych oraz osób prawnych, prowadzeniu negocjacji handlowych, redagowaniu umów oraz na sądowym dochodzeniu roszczeń.


  • specjalizuje się w prawie cywilnym, rodzinnym, handlowym oraz upadłościowym






Tomasz Lewandowski – koordynator projektu



  • radca prawny, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu


  • obecnie właściciel kancelarii prawnej z biurami w Poznaniu i Warszawie oraz prokurent spółki zajmującej się doradztwem biznesowym i strategicznym dla przedsiębiorstw


  • w przeszłości Szef działu prawnego i nadzoru właścicielskiego a zarazem prokurent spółki z branży przemysłu drzewnego; Prezes Zarządu Spółki z branży budowlanej


  • doradzał centralnym i wojewódzkim organom administracji rządowej


  • członek rad nadzorczych 3 spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i 2 spółek akcyjnych


  • autor licznych publikacji z zakresu prawa budowlanego i cywilnego w pismach branżowych


  • specjalizuje się w prawie handlowym, pracy i publicznym prawie gospodarczym


UWAGA

Organizacja spotkań



Szkolenie trwa 36 godzin w blokach 3 lub 6 godzinnych w weekendy,co dwa tygodnie. Szkolenie obejmuje również 3 godzinne konsultacje indywidualne ze specjalistą. W trakcie szkolenia jest godzinna przerwa na ciepły posiłek na który zaprasza organizator szkolenia.



Miejsce: Ratajczaka 18A, Poznań
Rozpoczęcie: 2012-06-23 - Zakończenie: 2012-07-22

OFERTA BEZPŁATNA

UWAGA

Szkolenie w całości wsólfinansowane przez Unię Europejską
Ostatnia aktualizacja oferty 2012-06-12 11:20:03

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Handel międzynarodowy w praktyce
Organizator: ATL Legal Consulting


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |