Zgodnie z definicją Saloveya i Mayera, inteligencja emocjonalna to zestaw umiejętności dotyczących identyfikowania, rozumienia, kontrolowania i posiadania emocji własnych oraz innych ludzi.
Badania przeprowdzone przez Travisa Brandberry, Jeana Greavesa i Patricka M. Lencioni wskazują, że 90% ludzi sukcesu posiada wysoki poziom inteligencji emocjonalnej.
Co istotne EQ możemy nieustannie doskonalić. Jak? O tym i nie tylko podczasz szkolenia HILLWAY Inteligencja emocjonalna – zarządzanie emocjami.
Więcej informacji o szkoleniu: https://www.hillway.pl/szkolenia-inteligencja-emocjonalna-zarzadzanie-emocjami-szkolenie/
Zobacz pełną ofertę szkoleń HILLWAY.
Program
EMOCJE W BIZNESIE I ŻYCIU ZAWODOWYM
-
Czym jest inteligencja emocjonalna – kompetencje inteligencji emocjonalnej
-
Rola i znaczenie emocji w biznesie – najnowsze badania
-
Koszty braku Inteligencji Emocjonalnej – wpływ emocji na zespół i pracowników
-
Dojrzewanie człowieka a poziom inteligencji emocjonalnej – dojrzałość emocjonalna
-
Obszary i możliwości wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w życiu firmowym
-
Autorefleksja nad swoimi obszarami do rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej – kwestionariusz badający poziom Inteligencji emocjonalnej i wytypowanie obszarów do rozwoju
ŚWIADOMOŚĆ EMOCJONALNA
-
Świat emocji – jakich emocji najczęściej doświadczamy w pracy
-
Jak działa mechanizm emocji i jakie są jego skutki
-
Technika – audyt wewnętrzny – 24 godzinny monitoring własnych emocji
-
Mózg emocjonalny i mózg racjonalny – jeden mózg, dwa systemy
-
Strategie wyzwalania emocji, które budują współpracę i zaufanie
ZARZĄDZANIE WŁASNYMI EMOCJAMI – ROZWIJANIE SAMOKONTROLI
-
Dlaczego emocje często „biorą górę” – strategie reakcji na emocje – droga niska i droga wysoka
-
Mózg emocjonalny i mózg racjonalny – jeden mózg, dwa systemy
-
Jak świadomie „trzymać nerwy na wodzy” i nie dać się wyprowadzić z równowagi
-
Zarządzanie złością, irytacją, zniecierpliwieniem, niepewnością
-
Model ABCDE w praktyce – przebudowywanie sposobu myślenia w trakcie trudnej sytuacji emocjonalnej
-
Baza sposobów wygaszania własnych emocji nieprzyjemnych oraz wzmacniania przyjemnych
EMPATIA- INTELIGENCJA EMOCJONALNA W RELACJACH
-
Wstęp do empatii – rola empatii w budowaniu relacji z innymi
-
Spojrzeć na sprawę z drugiej strony – ćwiczenie empatii, przyjmowania perspektywy i rozpoznawania potrzeb swoich i innych ludzi
-
Ćwiczenie spostrzegania bez ocen – oddzielanie faktów od wyobrażeń
-
Jak słuchać innych i jak odpowiadać – empatyczny odbiór
-
Zrozumienie i ciekawość tego, co się dzieje z drugim człowiekiem, bez próby osądzania, diagnozowania czy krytykowania jego zachowań czy komunikatów.
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W RELACJACH I W PRAKTYCE
-
Praktyczny wpływ emocji na porozumiewanie się między osobami
-
Umiejętności rozróżniania i nazywania emocji innych osób
-
Sztuka opanowania – jak nie rozmawiać pod wpływem emocji – umiejętność wzmacnianie dystansu i kontroli emocjonalnej w trudnych sytuacjach – metoda 3 D
-
Jak zachować się w trakcie ulegania intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym, by nie wpływały na nasze samopoczucie i na pozostałe osoby
-
Strategie wyzwalania emocji, które budują współpracę, cierpliwość i zaufanie
-
Algorytm rozmowy redukujący ryzyko wchodzenia w konflikty i eskalacji emocji
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
Zapraszamy do kontaktu!
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
Trenerzy prowadzący
Trenerzy HILLWAY
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności