ZZL to jeden z najważniejszych obszarów zarządzania, istotnie wspierający kierownictwo firmy w realizacji założonej strategii biznesowej. Dlatego menadżerowie personalni coraz częściej stają się strategicznymi partnerami zarządów. Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do tworzenia i wdrażania optymalnej polityki personalnej w firmie. Zadanie to wymaga wiedzy na temat nowoczesnych metod doboru kadr, zarządzania motywacją, społecznych i psychologicznych reguł funkcjonowania ludzi w organizacjach. Szkolenie skierowane do: menadżerów wszystkich szczebli, pracowników działów HR i właścicieli firm.
Program
Program:
I. Budowanie i rozwój zespołu - praktyczne ZZL
Określanie potrzeb pracowników a) potrzeby pracowników a cele pracodawcy Planowanie procesu rekrutacji a) charakterystyka stanowisk pracy a planowanie zasobów ludzkich b) narzędzia rekrutacji i selekcji – przegląd c) wybór kandydata i decyzja o warunkach zatrudnienia d) adaptacja nowozatrudnionych pracowników – techniki integracyjne Motywacja jako narzędzie wspierające efektywność i lojalność a) ustalanie celów rozwojowych na tle polityki personalnej b) charakterystyka potencjału zasobów ludzkich pod kątem rozwoju umiejętności i kompetencji c) zarządzanie karierami pracowników d) ewaluacja szkoleń i rozwoju pracowników
II. ZZL - rola i zadania menedżera
Kształtowanie własnej postawy jako lidera a) pokonywanie barier w budowaniu własnego wizerunku b) wpływanie na postawy pracowników c) komunikacja werbalna i niewerbalna Struktura zespołu a) budowanie zespołu – rozwiązania teambuildingowe b) rola poszczególnych członków Kierowanie pracą zespołu a) badanie i analiza potencjału pracy b) zarządzanie zespołem projektowym i produktowym c) zarządzanie przez zadania d) przywództwo a delegowanie uprawnień
Stres w miejscu pracy a) zapobieganie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych b) techniki panowania nad emocjami
Zarządzanie czasem III. Weryfikacja postaw pracowniczych
Ocena efektywności i wydajności pracy a) istota i cele oceniania pracowników b) zasady, kryteria i metody oceny pracy c) słabe i mocne strony oceniania d) samoocena pracownika – obopólne korzyści e) komunikacja w procesie ocen pracowniczych – umiejętność przekazywania i przyjmowania opinii Rozstanie z pracownikiem a) zwalnianie pracowników jako sytuacja trudna b) etapy procesu zwalniania pracowników c) komunikacja w procesie zwolnień d) przeciwdziałanie negatywnym skutkom zwalniania pracowników
Zdobyta wiedza
Wyniesione korzyści:
Zdobycie umiejętności realizacji rozbudowanych projektów z zakresu zarządzania personelem Poznanie metod i sposobów budowania własnego autorytetu w oczach podwładnych Umiejętność wywierania wpływu na postawy pracowników Znajomość technik komunikowania się, przekazywania informacji zwrotnych Przetrenowanie dobrych praktyk przewodzenia
Katalog szkoleń