Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Gremium - Instytut Doskonalenia Kadr

Przejdź do formularza kontaktowego

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W SŁUŻBIE ZDROWIA PO NOWELIZACJI PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH - szkolenie dla Wykonawców


Szanowni Państwo
Zapraszamy Państwa na dwudniowe szkolenie skierowane do Wykonawców w zamówieniach publicznych w służbie zdrowia. Celem szkolenia jest kompleksowe poznanie problematyki zamówień publicznych znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 13 kwietnia 2007 r.
Dzień pierwszy przeznaczony jest w szczególności na omówienie zmian, które wprowadziła znowelizowana ustawa – jak wpływają na system zamówień publicznych oraz czy zamiany te są korzystne dla Wykonawców? Czy nowe progi kwotowe i wynikające z nich procedury wpłyną korzystnie na dostęp Wykonawców do zamówień publicznych? Główny nacisk w trakcie warsztatów zostanie położony na przekazanie wiedzy praktycznej uzyskanej podczas rozwiązywania problemów pozwalających na wyjaśnienie i utrwalenie obowiązujących jak i wchodzących w życie znowelizowanych zasad funkcjonowania Prawa zamówień publicznych.
Dzień drugi, to spotkanie z kierownikiem Działu Zamówień Publicznych jednego z największych warszawskich szpitali. Podczas siedmiu godzin kursu omówione zostaną najważniejsze problemy, z którymi spotykają się Wykonawcy zamówień dla jednostek służby zdrowia z naciskiem na błędy popełniane przez Wykonawców oraz powody wykluczeń z postępowania. Będą Państwo mogli również przedyskutować sytuacje i trudności, z którymi spotykają się Państwo podczas pracy nad przygotowaniem i realizacją zamówień. Zapraszamy!

Program

PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień I – Procedury zamówień publicznych po nowelizacji ustawy - Ryszard Sołowiej

1. Jawność postępowania:
- zmiany w mechanizmach dostępu Wykonawców do informacji o zamówieniach publicznych – nowe zasady ogłoszeń,
- nowe zasady zawiadamiania Wykonawców o wyborze oferty, odrzuceniu ofert i wykluczeniu z postępowania – dodatkowe wymagania stawiane Zamawiającym,
- nowe zasady żądania od wykonawców uzupełniania oświadczeń , dokumentów „podmiotowych” oraz spełnienia warunków „przedmiotowych” - czy zwiększą one dostęp Wykonawców do zamówienia publicznego?
- ujawnienia przez Zamawiającego wartości szacunkowej zamówienia w momencie wszczęcia postępowania,
- ujawnianie decyzji zamawiającego dotyczącej „kompleksowego rozstrzygnięcia” postępowania .

2. Uczciwa konkurencja i równe traktowanie wykonawców:
- błąd w obliczeniu ceny, omyłka rachunkowa – nowe podejście do poprawiania oczywistej omyłki rachunkowej,
- nowe zasady uzupełniania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
- nowe podejście do wymogów prowadzenia procedury negocjacji z ogłoszeniem , dialogu konkurencyjnego ,
- nowe terminy w przetargu nieograniczonym - czy nowe terminy poniżej „progów unijnych” wpłyną korzystnie na zwiększenie dostępu do zamówień publicznych?
- wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – nowe wymagania dla Wykonawców.

3. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia:
- zmiany w sposobie konstruowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ich wpływ na sposób sporządzania oferty,
- udostępnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia – nowe rozwiązania w ustawie ,
- modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia – nowe wymagania dotyczące przedłużenia terminu składania ofert,
- żądanie wskazania nazw podwykonawców - możliwość ograniczenia posługiwania się podwykonawcą,
- obowiązki zamawiającego w zakresie ponownego żądania wadium – kiedy jest to możliwe, co powinien wiedzieć Wykonawca?

4. Umowy w sprawie zamówień publicznych:
- nowe zasady dotyczące umów - zamówienia dodatkowe i uzupełniające w nowym kształcie,
- możliwość zawarcia umowy po terminie związania ofertą – rola Wykonawcy,
- możliwość zawarcia umowy na czas nieokreślony w przypadku dostawy licencji na oprogramowanie komputerowe.

5. Zmiany w zakresie środków ochrony prawnej:
- Krajowa Izba Odwoławcza - zmiany w zakresie systemu wnoszenia środków ochrony prawnej,
- zmiana w zakresie wnoszenia protestów - nowe podejście do na wnoszenie protestów zależności od kwot progowych,
- zmienione podejście do odwołań wnoszonych do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.


Dzień II – Aspekty praktyczne stosowania ustawy PZP - Hanna Kraszczyńska

1. Zasady udzielania zamówień:
- Zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców.
- Jawność postępowania o zamówienia publiczne – otwarcie ofert, dokumentacja postępowania, umowy.
- Tajemnica przedsiębiorstwa. Jakich informacji nie można zastrzec?

2. Podstawowe tryby udzielania zamówień publicznych – różnice.
- Przetarg nieograniczony.
- Przetarg ograniczony.

3. Źródła informacji o zamówieniach publicznych w zależności od ich wartości?:
- Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej.
- Strona portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych – Biuletyn Zamówień Publicznych.
- Strona internetowa i siedziba zamawiającego.

4. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia:
- Sposób porozumiewania się w trakcie postępowania – wybór zamawiającego czy wykonawcy?
- Przekazywanie i udostępnianie SIWZ oraz jej odpłatność.
- Warunki stawiane wykonawcom w postępowaniu.
- Wspólne składanie ofert a podwykonawstwo – różnice.
- Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzające, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego – różnice. Jakich dokumentów może żądać zamawiający?
- Opis przedmiotu zamówienia. Co zamawiający może zawrzeć a czego nie opisując przedmiot zamówienia na dostawy leków, wyrobów medycznych, odczynników i sprzętu laboratoryjnego?
- Wyjaśnienia a modyfikacja treści SIWZ.
- Kryteria oceny ofert – ograniczenia.
- Oferta równoważna i częściowa.
- Wartość szacunkowa zamówienia a kwota jaką zamawiający przeznacza na sfinansowanie zamówienia, ze szczególnym uwzględnieniem podziału zamówienia na części.

5. Przygotowanie i złożenie oferty:
- Jak poprawnie przygotować ofertę?
- Najczęściej popełniane błędy w ofertach dot. składanych dokumentów i nie tylko.
- Termin złożenia oferty. Kiedy można zmienić lub wycofać ofertę?
- Termin związania ofertą w zależności od wartości zamówienia, możliwość przedłużenia tego terminu.

6. Wybór najkorzystniejszej oferty:
- Wykluczenie Wykonawcy z postępowania – obligatoryjne.
- Odrzucenie oferty – przesłanki ustawowe.
- Oferta z rażąco niską ceną i obowiązki stron z tym związane.
- Zakończenie wyboru oferty aukcją elektroniczną – prawo zamawiającego.
- Unieważnienie postępowania – zamknięty katalog.

7. Dokumentowanie postępowania:
- Obowiązek prowadzenia protokołu postępowania.
- Udostępnianie protokołu wraz z załącznikami.
- Wgląd do złożonych ofert.

8. Środki ochrony prawnej:
- Protest – terminy wniesienia i rozstrzygnięcia.
- Odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- Skarga do sądu.

9. Umowy w sprawach zamówień publicznych:
- Jawność umów.
- Tożsamość zakresu świadczenia z zobowiązaniem ofertowym – dopuszczalne zmiany.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – obowiązek wykonawcy.
- Nieważność umowy.

Otrzymane certyfikaty

zaświadczenie

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

RYSZARD SOŁOWIEJ
trener z listy Prezesa UZP ( 1997 r.), konsultant zamówień publicznych, członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, uczestnik szkoleń zagranicznych dla trenerów zamówień publicznych państw Europy Środkowej i Wschodniej ( ILO Turyn), praktyk w dziedzinie zamówień publicznych.

HANNA KRASZCZYŃSKA
Kierownik Działu Zamówień Publicznych w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, wieloletni praktyk w prowadzeniu postępowań, uczestniczka wielu debat na temat rynku zamówień publicznych w służbie zdrowia w Polsce a także w Unii Europejskiej, autorka komentarzy na temat zamówień publicznych w czasopiśmie Puls Biznesu.


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2007-08-23 - Zakończenie: 2007-08-24

Cena: 770 (PLN) + 0% VAT = 770 PLN



 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W SŁUŻBIE ZDROWIA PO NOWELIZACJI PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH - szkolenie dla Wykonawców
Organizator: Gremium - Instytut Doskonalenia Kadr


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |