Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: WoMa Solution Wojciech Mączyński

Przejdź do formularza kontaktowego

Utrzymanie i rozwój Systemu TPM, Certyfikowany Praktyk TPM, MODUŁ IV


Podczas szkolenia opracowywane i tworzone są metody planowania i harmonogramowania działań obsługi technicznej w ramach istniejącego systemu TPM. Kontrola i ocena efektywności systemu jest przeprowadzana na zasadzie audytów i analizy poszczególnych wskaźników. Wdrożenie efektywnego systemu planowania i harmonogramowania prac obsługi technicznej pozwoli na pełną kontrolę działań mających na celu poprawę niezawodności pracy maszyn i urządzeń poprzez integrację planów produkcyjnych z tworzonymi planami przeglądów technicznych maszyn i urządzeń.



Cele:



– wypracowanie metodyki pomiaru prac obsługi technicznej,



– ustalenie procesu planowania przez proces,



– wypracowanie wizualnej metodyki harmonogramowania działań obsługi technicznej,



– opracowanie technik planowania remontów i przeglądów generalnych,



– wprowadzenie do systemów CMMS,



– wykorzystanie CMMS do planowania i harmonogramowania działań obsługi technicznej,



– ustalenie systemu zbierania danych do oceny dokładności planowania zadań obsługi technicznej,



– wypracowanie standardów oceny efektywności pracy pracowników w ramach prowadzonych działań w filarach AM i PM,



– wykorzystanie wskaźników do oceny realizacji planów PM, PdM,



– zastosowanie Koła Życia TPM w połączeniu z stosowaną metodą PDCI w celu rozwoju systemu TPM,



– podział prac obsługi technicznej na trzy poziomy MRO.

Program

1. Zdefiniowanie poziomów Obsługi Technicznej

Przejście do niezawodności i dostępności infrastruktury technicznej

Porównanie Lean Manufacturing z Lean Maintenance

Metodologia określania Budżetu Obsługi Technicznej



2. Czym jest Zarządzanie Pracami UR?



Zarządzanie maszynami i obsługą techniczną

Rola planowanej obsługi technicznej

Rola zarządzania pracami w TPM

Wprowadzenie do LCC

Wprowadzenie do 5 stopniowego modelu zarządzania pracami obsługi technicznej



3. Identyfikacja Prac UR



Proces identyfikacji prac w pętli planistycznej

Zgłaszanie prac poprzez system CMMS i w sposób manualny

Budowa Zlecenia Pracy

Błędy w tworzeniu zleceń pracy

Rodzaje Prac obsługi technicznej



4. Planowanie Prac obsługi technicznej



Definicja planowania

Podział pracy planisty TPM

Rola planisty TPM

5 zasad planowania



5. Metody Planowania Prac obsługi technicznej



Ukierunkowanie planisty na przyszłych pracach

Tworzenie systemu archiwizującego

Planowanie poprzez proces

Techniki szacowania czasu pracy





Warsztat 1: Tworzenie Zlecenia Pracy obsługi technicznej



Projektowanie arkusza zlecenia pracy

Tworzenie różnych rodzajów zleceń pracy

Proces archiwizacji zleceń pracy

Planowanie poprzez proces

Stworzenie zleceń pracy dla prac powtarzających się, czyli standaryzacja procesu wykonania prac



Warsztat 2: Planowanie prac obsługi technicznej



Planowanie poprzez proces

Stworzenie zleceń pracy dla prac powtarzających się, czyli standaryzacja procesu wykonania prac

Tworzenie procedury planowania pracy obsługi technicznej



6. Harmonogramowanie prac obsługi technicznej

Definicja harmonogramowania

Zarządzanie priorytetami zleceń pracy

Zarządzanie backlogami planistycznymi

13 kroków harmonogramowania

Pomiar efektywności planowania i harmonogramowania – OCE



7. Realizacja prac obsługi technicznej



Nadzór nad pracami

Techniki zarządzania tygodniowymi backlogami

Systemy kolejkowania w bieżącym harmonogramie

Dokładność zapisów



8. Zakończenie prac obsługi technicznej



Kompletacja dokumentacji z wykonanych prac

Powiązanie magazynu części zamiennych z zleceniami pracy

Analiza wykonanych zleceń pracy

Aktualizacja systemu planowania

Raportowanie w TPM



9. Koło Życia TPM



Pomiar efektywności prowadzonych prac za pomocą matrycy wskaźników

Podział wskaźników na 3 główne kategorie

Wybór głównych wskaźników w poszczególnych kategoriach

Metody analizy danych

Pulpity menedżerskie w TPM



10. CMMS a TPM



Wprowadzenie do CMMS

Wykorzystanie systemów CMMS w planowaniu i harmonogramowaniu prac obsługi technicznej

Automatyzacja zbierania danych

Diagram przepływu danych w procesie TPM

Wykorzystanie diagramu przepływu danych do parametryzacji systemu CMMS

Funkcjonalność CMMS w arkuszach kalkulacyjnych





Warsztat 1: Budowa Harmonogramu UR



Wypracowanie efektywnej wizualizacji systemu harmonogramowania prac UR

Budowa Tablic WMH (Weekly Maintenance Hejiunka)

Opracowanie systemu codziennej kontroli tablic WMH



Warsztat 2: Budowa Raportów UR



Rodzaje Raportowania

Budowa arkusza raportu UR

Stworzenie procedury tygodniowych spotkań planistycznych TPM

Wizualizacja wyników wychodzących bezpośrednio z raportów TPM

Budowa matrycy wskaźników na podstawie przykładowej bazy danych

Analiza danych na poziomie trendów w tworzonych wykresach

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wojciech Mączyński – Reliability and Maintenance Practitioner – doradca z zakresu TPM, inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności i logistyki UR.







Studiował na wydziale elektrycznym na Politechnice Wrocławskiej oraz na wydziale mechanicznym na Uniwersytecie Zielonogórskim. Przeszedł wiele certyfikacji z zakresu diagnostyki niezawodnościowej, TPM oraz Lean/Kaizen Management System.







Założyciel i właściciel WoMa Solution od 2005 roku. Jeden z najbardziej charyzmatycznych doradców z zakresu inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności oraz logistyki ur. Pasja z jaką prowadzi szkolenia sprawia, że wiedza sama wchodzi do głowy oraz zawsze odnosi się pewien niedosyt. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.







Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu. Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.







Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:



- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,



- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,



- Logistyka UR Try and Choose. 


Miejsce: Sala szkoleniowa Europrofes, Wrocław, ul. Ofiar Oświęcimskich 17
Rozpoczęcie: 2019-11-07 - Zakończenie: 2019-11-08

Cena: 2100 (PLN) + 23% VAT = 2583 PLN



 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Utrzymanie i rozwój Systemu TPM, Certyfikowany Praktyk TPM, MODUŁ IV
Organizator: WoMa Solution Wojciech Mączyński


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |