Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.
	
	POWOŁAJ SIĘ NA PORTAL I ODBIERZ RABAT PRZEZ TELEFON
	
	Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 10
	
	
	
	
	Cele szkolenia
	Pierwsze dwa dni prowadzone przez psychologa mają za zadanie wywołanie wyraźnego wzrostu sprawności negocjowania i renegocjowania warunków współpracy (uczestnicy będą potrafili identyfikować strategię wpływu partnera oraz efektywnie realizować własne cele ekonomiczne w różnorodnych sytuacjach zadaniowych). Ponadto uczestnicy pozyskają praktyczną umiejętność tworzenia tzw. map psychograficznych czyli rozpoznawania - diagnozowania cech osobowości partnera.
	Celem trzeciego dnia szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem zarządzania dostawcami: od organizacji i pracy działu zakupów/zaopatrzenia, poprzez analizę potrzeb zakupowych w przedsiębiorstwie, kryteria wyboru i metody weryfikacji dostawców, ze szczególnym uwzględnieniem występujących ryzyk, kształtowania relacji odbiorca-dostawca a kończąc na kompleksowej ocenie współpracy z dostawcami.
	
	
	Metodologia
	• instruktaż: Mini wykłady,
	• generowanie nowych pomysłów: Burza Mózgów, Mind Maping,
	• wizualizacje rozwiązań oparte na metodyce Visual Thinking,
	• praktyka i utrwalanie nowych kompetencji: RPG - Role Playing Game,
	• weryfikacja: Trening behawioralny QRVT (Quick Reaction Video Training),
	• implementacja narzędzi i rozwiązań do środowiska pracy Uczestników.
	
	 
  
										 
																				Program
										Dzień I i II
1. Scenariusze kształtowania relacji biznesowych ze względu na pozycję negocjacyjną:
• z monopolistą - „Dawid i Goliat”,
• z równorzędnym partnerem - „Przeciąganie liny”,
• ze słabszym partnerem - „Cytryna”.
2. Weryfikacja rzeczywistych możliwości cenowych przy negocjacjach zakupowych:
• Analiza oferty przy zastosowaniu Cost Model oraz VCA,
• Narzędzia analityczne umożliwiające drążenie „dna negocjacyjnego”,
• “Sztuczki” sprzedażowe Dostawców jako okazja do uzyskania przewagi taktycznej.
3. Najczęstsze błędy popełniane przez Kupców podczas:
• Negocjacji kontraktowych - materiały i środki produkcji,
• Negocjacji jednorazowych - środki trwałe,
• Konieczności renegocjacji ustalonych wcześniej warunków.
4. Planowanie sekwencji negocjacji w zależności od uzyskiwanych efektów
• Scenariusz wariantowy Fisher’a i Ury’ego - obniżanie poczucia siły przetargowej Dostawcy,
• Zasady konstruowania propozycji wiązanych,
• Metoda Matrycy Szachowej,
• Zmiana strategii podczas negocjacji umożliwiająca porozumienie.
5. Sposoby obrony na oddziaływanie emocjonalne Dostawców na Kupca:
• “Dobry Kumpel” – w rzeczywistości : pozorne partnerstwo,
• “Uniżony sługa” - w rzeczywistości : zmiękczanie poprzez wzbudzanie litości,
• “Chłodny analityk” - w rzeczywistości : selektywne manipulowanie informacjami i danymi we własnym interesie.
6. Techniki reagowania w trudnych sytuacjach:
• Nowe fakty / informacje ze strony dostawcy - np. konieczność wprowadzenia podwyżki,
• Propozycje „wiązane” utrudniające rzeczywistą kalkulację ceny zakupu,
• Przedłużający się impas - demonstracja postawy Dostawcy “nie muszę, nie zależy mi”.
Dzień III - logistyczne aspekty wyboru i współpracy z dostawcami.
1. Strategiczna rola osób pełniących funkcje zakupowe w firmie":
• zarządzanie informacją SIM (Supplier Information Management) jako wsparcie strategii firmy,
• zarządzanie popytem wewnętrznym - kształtowanie efektu skali,
• tworzenie zespołów zakupowych (projektowych),
• aspekty centralizacji lub decentralizacji zakupów,
• modele struktur i działań zakupowych uwzględniające sprawdzone wzorce:
• strategic Sourcing,
• purchasing,
• procurement.
2. Zaawansowane metody wspierające podejmowanie decyzji - wybór i ocena dostawcy:
• algorytm AHP (Analytic Hierarchy Process),
• TCO (Total Cost of Ownership),
• projektowanie kryteriów wyboru dostawcy w zależności od strategii rozwoju firmy.
3. Efektywność współpracy z dostawcą indywidualnym:
• właściwe określenie statusu dostawcy / produktu / grupy produktowej,
• identyfikacja luk potencjału współpracy (logistyczne, finansowe, jakościowe, sprzedażowe),
• projektowanie cyklu rozwojowego.
4. Efekt Synergii w zarządzaniu portfelem dostawców:
• algorytm ANP (Analytic Network Process),
• metoda Wnioskowania Wstecznego.
5. Metody ograniczania ryzyka związane z wprowadzaniem zmiany:
• nowy dostawca, zmiana dostawcy,
• nowe produkty / usługi,
• redukcja współpracy, rozłożenie zamówień, jednorazowe zamówienie,
• zmiana warunków współpracy z aktualnym dostawcą.
6. Zasady budowania współpracy partnerskiej:
• CP (Collaborative Planning),
• ECR (Efficient Consumer Response),
• pułapki relacji - partner czy zakładnik.
7. Inspirujące przykłady polityki zakupowej w firmach TOP 500 - profile:
• produkcyjne,
• usługowe,
• handlowe.
										
																														
																														
									 												
Oferta skierowana do:
																																	
											  Wyższa kadra kierownicza
   Wyższa kadra kierownicza 
																							
																						
											  Średnia kadra kierownicza
   Średnia kadra kierownicza 
																							
																						
											  Niższa kadra kierownicza
   Niższa kadra kierownicza 
																							
																						
											  Specjalista
   Specjalista 
																							
																						
											  Pracownik
   Pracownik 
																							
																						
																				
																			  W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
																														  Certyfikat ukończenia
    Certyfikat ukończenia  
										
																				  Materiały dydaktyczne
    Materiały dydaktyczne  
										
																				  Wyżywienie / serwis kawowy
    Wyżywienie / serwis kawowy  
										
																				 
   Nocleg
																				 
 Dyplom ukończenia
    Dyplom ukończenia  
										
																				  Zaświadczenie ukończenia
    Zaświadczenie ukończenia  
										
																				  Konsultacje poszkoleniowe
    Konsultacje poszkoleniowe  
										
																				  Lunch
    Lunch  
										
																				  Serwis kawowy
    Serwis kawowy  
										
																				  Ćwiczenia
    Ćwiczenia  
										
																				
																		
											
										Trenerzy prowadzący
										Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.
																				
										
										
							
 
						
							
Katalog szkoleń