Samouczek wsparty pracą z e-mentorem przeznaczony jest dla osób, którym zależy na głębszym poznaniu tematu, co jest możliwe dzięki jednoczesnej nauce i pracy nad konkretnym projektem pod opieką indywidualnego e-mentora. E-mentor jest zdalnym trenerem, który prowadzi kursanta przez kolejne etapy kursu, przygotowuje i sprawdza zadania, ćwiczenia oraz udziela niezbędnej konsultacji.
Zawartość merytoryczny:
Szkolenie prowadzi nas przez wszystkie fazy projektowania kursu e-learningowego. Uczestnik kursu pracuje przez cały czas nad wybranym projektem, rozwijając go stopniowo w oparciu o informacje z kolejnych warsztatów. Efektywna nauka wspomagana jest poprzez odpowiednie interakcje, zadania oraz przykłady i historie z życia wzięte. Kurs zbudowany jest z 16 modułów, każdy moduł to osobne zagadnienie. Uczestnicy m.in. poznają budowę, narzędzia i zastosowanie kursów e-learningowych, uczą się formułować cele dydaktyczne kursu, dobierać i odpowiednio opracowywać materiał merytoryczny. W ramach przygotowania do napisania scenariusza poznają wszystkie najważniejsze elementy kursu i uczą się je opisywać w formatce scenariusza (rozkład elementów na ekranie kursu, grafika, interakcje, dźwięki, budowa i utrzymanie zaangażowania emocjonalnego, itp.).
W kursie zwracamy uwagę na dbałość o spójność scenariusza, zgodność z zasadami uczenia dorosłych, odpowiednie prezentowanie treści i materiału graficznego. Kurs zawiera wiele życiowych przykładów i historii, które przydarzyły się zespołowi w trakcie pracy zawodowej. Użytkownik otrzyma również wsparcie w postaci wskazówek dotyczących dalszego rozwoju i budowania ścieżki kariery jako dydaktyk e-learningu.
Czas trwania – 8 tygodni (średnio 3 godziny w tygodniu)
Dostęp do samouczka Dydaktyk e-learningu (16 warsztatów po ok. 30 min).
Kurs dostępny stale w trakcie trwania szkolenia. Nielimitowana ilość wejść.
I. Średni czas pracy własnej:
8 godzin – zapoznawanie się z treścią samouczka
16 godzin – realizacja zadań w formatkach udostępnionych na platformie (łącznie 8 zadań w trakcie szkolenia).
II. Dostęp do konsultacji zdalnych z indywidualnym e-mentorem:
16 godzin – średni czas pracy e-mentora nad sprawdzaniem nadesłanych zadań i udzielaniem informacji zwrotnej (asynchroniczne za pomocą modułów zadań i wiadomości platformy)
4 godziny – średni czas indywidualnych konsultacji on-line (synchroniczne – za pomocą modułu chatu na platformie lub połączenia audio/video)
Zdobyta wiedza
Po zrealizowaniu tego kursu uczestnik będzie:
- potrafił samodzielnie przygotować scenariusz szkolenia e-learningowego w formie animowanego samouczka - znał najważniejsze zasady tworzenia efektywnych szkoleń w nowoczesnej formule - potrafił ocenić gotowe szkolenie e-learningowe (istotne dla pracowników działów szkoleń i managerów uczestniczących w wyborze dostawców e-learningu) - potrafił korzystać z platformy e-learningowej jako osoba ucząca się
W trakcie kursu uczestnik:
- pracuje nad konkretnym projektem i otrzymuje na jego temat cenne wskazówki i rady - otrzymuje po każdym zadaniu informację zwrotną od e-mentora - komunikuje się z e-mentorem poprzez wiadomości prywatne, formularz zadań platformy, czat oraz wideokonferencje
E-mentorzy współpracujący przy projekcie to doświadczeni dydaktycy e-learningu, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu scenariuszy szkoleń e-learningowych.
Katalog szkoleń