Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

Oferta dla firm szkoleniowych   |   Logowanie

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: CADiTI Centrum Analizy Danych i Technologii Informacyjnych

Przejdź do formularza kontaktowego

Ilościowe i jakościowe badania zachowań nabywców – od projektu do raportu z badań marketingowych



Celem pierwszej części szkolenia jest uzyskanie przez uczestników praktycznych umiejętności w zakresie realizacji ilościowego badania zachowań nabywców.



 


Uczestnicy szkolenia w ramach prowadzonych zajęć uzyskają umiejętność:




  • samodzielnego przygotowania projektu badania zachowań nabywców,


  • budowy i skalowania kwestionariusza ankietowego w pomiarze preferencji, postaw i zachowań zakupowych nabywców,


  • przetwarzania i analizy danych z wykorzystaniem programu Excel w oparciu o wyniki badań ilościowych realizowanych wśród nabywców,


  • interpretacji wyników badań ilościowych.




Ponadto uczestnicy szkolenia uzyskają podstawową wiedzę teoretyczną dotyczącą etapów przygotowania i prowadzenia ilościowego badania marketingowego wśród nabywców.



Celem drugiej części szkolenia jest uzyskanie przez uczestniczące w nim osoby praktycznych umiejętności w zakresie realizacji jakościowych badań zachowań nabywców.

Uczestnicy szkolenia w ramach prowadzonych zajęć uzyskają umiejętność:




  • przygotowania projektu badania fokusowego,


  • budowy scenariusza dyskusji grupowej,


  • stosowania technik wspomagających w badaniu opinii i preferencji nabywców


  • analizy i interpretacji wyników badania fokusowego.



Program


CZĘŚĆ 1 - ILOŚCIOWE BADANIA ZACHOWAŃ NABYWCÓW



1.    Proces badania marketingowego w obszarze zachowań nabywców - wprowadzenie. Projektowanie badania marketingowego.


 


Przygotowanie projektu badania.



2.    Czynniki determinujące zachowania nabywców na rynku - pomiar cech i zachowań nabywców. Typy skal pomiarowych i ich cechy. Kwestionariusz jako narzędzie pomiaru cech i zachowań nabywców.



 


Przygotowanie projektu kwestionariusza w badaniu zachowań nabywców.



3.    Określanie liczebności próby i  wybór metody doboru próby w badaniach ilościowych (ankietowych).



 


Wyznaczanie próby badawczej z zastosowaniem metody doboru kwotowego.



4.    Tworzenie bazy danych i przetwarzanie danych z badań ilościowych. Zasady redukcji i kodowania danych. Tworzenie w programie Excel tabel wynikowych (tabel kontyngencji) na podstawie danych z badań ankietowych.



 


Przygotowanie  bazy danych i  tabel kontyngencji.



5.    Przygotowanie raportu z badań ankietowych. Analiza i interpretacja zależności pomiędzy cechami i zachowaniami nabywców w oparciu o tablice kontyngencji.



 


Przeprowadzenie segmentacji  nabywców w oparciu o tablice kontyngencji.



 


CZĘŚĆ 2 – JAKOŚCIOWE BADANIA ZACHOWAŃ NABYWCÓW



1.    Proces badawczy w badaniach jakościowych.



2.    Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) – rodzaje pytań, kolejność,



zasady budowy i funkcje pytań.



3.    Wykorzystanie technik projekcyjnych i wspomagających w badaniach fokusowych.



 


Przygotowanie scenariusza badania fokusowego.



4.    Organizacja  zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) – rekrutacja uczestników, warunki techniczne (sprzętowe) i lokalowe


 


5.    Moderowanie dyskusji grupowej – cechy i kryteria doboru moderatora. Trudne sytuacje i błędy w zakresie moderacji badania fokusowego.



 


Analiza pracy moderatora na przykładzie wyświetlonego fragmentu badania fokusowego.



6.    Analiza wyników i przygotowane raportu z badania fokusowego.



7.    Przykłady zastosowań badań fokusowych i technik projekcyjnych w badaniach produktu i reklamy.



Zdobyta wiedza


Uczestnicy szkolenia w ramach prowadzonych zajęć uzyskają umiejętność:




  • samodzielnego przygotowania projektu badania zachowań nabywców,


  • budowy i skalowania kwestionariusza ankietowego w pomiarze preferencji, postaw i zachowań zakupowych nabywców,


  • przetwarzania i analizy danych z wykorzystaniem programu Excel w oparciu o wyniki badań ilościowych realizowanych wśród nabywców,


  • interpretacji wyników badań ilościowych.




Ponadto uczestnicy szkolenia uzyskają podstawową wiedzę teoretyczną dotyczącą etapów przygotowania i prowadzenia ilościowego badania marketingowego wśród nabywców.



Ponadto uczestnicy szkolenia w ramach prowadzonych zajęć uzyskają umiejętność:




  • przygotowania projektu badania fokusowego,


  • budowy scenariusza dyskusji grupowej,


  • stosowania technik wspomagających w badaniu opinii i preferencji nabywców


  • analizy i interpretacji wyników badania fokusowego.





 



Otrzymane certyfikaty


Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.




Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący


Dr Mirosława Kaczmarek - Adiunkt w Katedrze Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Doświadczony trener oraz autor wielu publikacji z zakresu  badań marketingowych, segmentacji rynku, ilościowych i jakościowych metod badań rynku i  pomiaru jego skuteczności.  Współpracownik m.in. Instytutu Technik Telekomunikacyjnych i Informatycznych, Centrum Zastosowań i Analiz Marketingowych Norte sp. z o.o. , Centrum Ekspertyz Gospodarczych UE Poznań oraz członek zespołu ekspertów Agencji PR Prelite w Poznaniu.



UWAGA


Centrum Poznania, dogodne warunki parkowania.






Miejsce: Poznań
Rozpoczęcie: 2011-04-06 - Zakończenie: 2011-04-07

Cena: 780 (PLN) + 23% VAT = 959.4 PLN

UWAGA


780 zł/os + 23% VAT





 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Ilościowe i jakościowe badania zachowań nabywców – od projektu do raportu z badań marketingowych
Organizator: CADiTI Centrum Analizy Danych i Technologii Informacyjnych


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Kontakt do nas

2007-2020 © Wszelkie prawa zastrzeżone Software House ENNOVA



Grupa ENNOVA: Ewidencja Czasu Pracy | System ATS | Intranet dla pracowników | System zarządzania szkoleniami | System dla HR | Ewidencja umów firmowych | HRtrendy.pl | CRM dla firm szkoleniowych | Obieg faktury kosztowych | boardroom.io