Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Przejdź do formularza kontaktowego

Zamówienia publiczne w praktyce - 2-dniowe szkolenie z uwzględnieniem elektronizacji i koncepcji nowej ustawy PZP.


Zamówienia publiczne w praktyce - 2-dniowe szkolenie z uwzględnieniem elektronizacji i koncepcji nowej ustawy PZP.

Grupa docelowa:
-pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
-przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
-przedstawiciele administracji rządowej;
-wykonawcy;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.

Cel szkolenia:
Zakres szkolenia obejmuje nowelizację Ustawy Prawo zamówień publicznych 2016.
Zapraszamy na warsztaty, których celem jest przedstawienie najbardziej problematycznych tematów dotyczących przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Szkolenie to będzie także okazją do zapoznania się z nowelizacją ustawy - Prawo zamówień publicznych , która weszła w życie 19 października 2014r. Ze szczególną uwagą potraktujemy zmiany w zakresie weryfikacji oferty z rażąco niską ceną oraz zatrzymania wadium.

Elektronizacja zamówień publicznych 2018
Proces elektronizacji implementowany jest sukcesywnie. Pierwszy etap dotyczący Centralnego Zamawiającego - powinien być wdrożony 17 kwietnia 2017 roku. Natomiast kolejne krytyczne daty to 18 kwietnia 2018 roku oraz 18 października 2018 roku.
Od 18 kwietnia 2018 obowiązywało będzie składanie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień (JEDZ) w elektronicznej formie, zaś od 18 października 2018 roku nastąpi pełna elektronizacja komunikacji, która obejmie wszystkich Zamawiających, bez wyjątków.
Na przedmiotowym szkoleniu przekazane będą wszystkim uczestnikom podstawowe informacje o obowiązkach i prawach Zamawiających i Wykonawców, które wynikają z obowiązkowej elektronizacji, zostaną zatem omówione szczegółowo przede wszystkim akty prawne związane z elektronizacją. 

Program

Powitanie, omówienie harmonogramu, rozpoczęcie szkolenia
I. OMÓWIENIE I INTERPRETACJA ZMIENIONYCH LUB NOWYCH REGULACJI DOTYCZĄCYCH:
1. przesłanki odstąpienia od stosowania przepisów Pzp,
2. nowe definicje ustawowe
3. przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
4. Warunki udziału w postępowaniu ,
5. odpowiedzialności wykonawcy i podmiotu trzeciego za realizację zamówienia publicznego,
6. zamieszczenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia dotyczących zatrudnienia pracowników wykonawcy, podwykonawcy na podstawie umowy o pracę,
7. kryteriów oceny ofert odnoszących się do aspektów społecznych, środowiskowych, oraz innowacyjnych,
8. zasad stosowania ceny lub kosztu jako jedynego kryterium oceny ofert,
9. rola Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień
10. partnerstwo innowacyjne
11. zamówienia na usługi społeczne.
II. WERYFIKACJA RAŻĄCO NISKIEJ CENY.
1. Pojęcie rażąco niskiej ceny
a. zagrożenia związane z przyjęciem oferty z rażąco niską ceną,
b. konsekwencje nieuprawnionego odrzucenia oferty z rzekomo rażąco niską ceną,
c. analiza przepisów i opinii prawnych,
d. pojęcie rażąco niskiej ceny:
rażąco niska cena w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej,
rażąco niska cena w orzecznictwie Sądów Okręgowych.
2. Błędy Zamawiającego sprzyjające składaniu ofert z rażąco niską ceną;
a. opis przedmiotu zamówienia,
b. warunki udziału w postępowaniu,
c. dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
d. konstruowanie wzorów umów i określanie istotnych postanowień umowy,
e. kształtowanie warunków ew. zmian umowy,
3. Etapy procedury określonej w art. 90 Ustawy Pzp.
a. uzasadnienie domniemania rażąco niskiej ceny,
b. wezwanie Wykonawcy do złożenia wyjaśnień ( zakres, forma wezwania, wyznaczenie terminu na złożenie wyjaśnień),
c. złożenie wyjaśnień przez Wykonawcę (błędy Wykonawców),
d. ocena wyjaśnień (błędy Zamawiających),
e. rozstrzygnięcie postępowania,
f. reakcje Wykonawców.
4. Zmiany w art. 90 ustawy Pzp. szczegółowa analiza zmian w weryfikacji rażąco niskiej ceny !
5. Procedura odwoławcza:
a. Odwołania na etapie postawienia zarzutu domniemania zarzutu rażąco niskiej ceny, wezwania do
b. Odwołania na etapie oceny wyjaśnień postawienia zarzutu domniemania zarzutu rażąco niskiej ceny
c. Analiza orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej z uwzględnieniem najciekawszych orzeczeń.
6. Analiza zmian w postępowaniu odwoławczym i skargowych w zakresie ciężaru dowodu, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny.
III. NAJCZĘSTSZE PROBLEMY ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW:
W tej części szkolenia doświadczony trener - audytor pokaże jak wygląda redukcja, likwidacja, tolerancja, bądź unikanie ryzyka przy realizacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
Wybrane zagadnienia w świetle orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej związane z:
1. opisem przedmiotu zamówienia
a. Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia.
b. Zasady opisu przedmiotu zamówienia.
c. Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
2. szacowaniem wartości zamówienia
a. szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane,
b. szacowanie wartości zamówienia na usługi i dostawy,
c. specyfika szacowania wartości zamówień realizowanych w ramach projektów współfinansowanych ze środków UE.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
3. opisem sposobu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacją dokumentów podmiotowych i przedmiotowych
a. Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu.
b. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu
c. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Analiza Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień
d. Potencjał innych podmiotów.
e. Ocena dokumentów podmiotów użyczających potencjał
f. Procedura weryfikacji warunków wymaganych od Wykonawców.
g. Ocena gwarancji wadialnych
h. Grupa kapitałowa zasady weryfikacji po nowelizacji
i. Ocena ofert wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
j. Uzupełnienia dokumentów,
k. Wyjaśnienia treści dokumentów.
l. Wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
4. Oceną ofert:
a. Ocena formalna a ocena merytoryczna,
b. Ocena pełnomocnictw,
c. Przedłużanie terminu do składania ofert,
d. Przedłużanie terminu związania ofertą.
e. Wyjaśnienia treści ofert,
f. Oferty częściowe, oferty wariantowe,
g. Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny,
h. Poprawa oczywistych omyłek pisarskich,
i. Poprawa innych omyłek.
j. Opis techniczny sposobu prawidłowej oceny ofert przez komisję przetargową wzór arkusza oceny ofert,
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
5. Odrzuceniem oferty:
a. Przesłanki odrzucenia.
b. Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
6. Wyborem oferty najkorzystniejszej:
a. Oferty o takiej samej cenie.
b. Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
7. Unieważnieniem postępowania:
a. Lista przesłanek unieważnienia.
b. Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
c. Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finansowego.
d. Obowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
8. Elektronizacja zamówień publicznych i koncepcja nowej ustawy PZP.
9. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
10. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.

Zdobyta wiedza

Korzyści dla uczestników:


Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z ekspertem w dziedzinie zamówień publicznych.
Ciekawe materiały szkoleniowe.
Uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie nowelizacji Prawa zamówień publicznych.
Nauka praktycznych umiejętności stosowania przepisów.
Zaletą szkolenia jest możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z przedstawicielami różnorodnych instytucji realizującymi projekty w bliskim dla uczestników środowisku.

Otrzymane certyfikaty

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Od kilkunastu lat jest praktykiem w dziedzinie zamówień publicznych. Doktorant i wykładowca uczelnii wyższych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych.
Od 1998 r. związany jest z rynkiem zamówień publicznych. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. zamówień publicznych. Aktualnie przeprowadza postępowania od strony wykonawcy, działając na rzecz kilkunastu firm oraz od strony zamawiającego. Doświadczony szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na WSB Poznań, Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym. Od 2001 r. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Publicznych. Jako publicysta stale współpracuje z Wolters Kluwer Polska- „Zamówienia Publiczne Lex” oraz Wiedzą i Praktyką- „Zamówienia publiczne od A do Z”, „Zamówienia publiczne w Orzecznictwie”, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach”.


Miejsce: Wrocław
Rozpoczęcie: 2020-10-01 - Zakończenie: 2020-10-02


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2020-10-05 - Zakończenie: 2020-10-06


Miejsce: Kraków
Rozpoczęcie: 2019-12-10 - Zakończenie: 2019-12-11

Cena: 990 (PLN) + 23% VAT = 1217.7 PLN

UWAGA

Zgłoszenie:


Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Kontakt:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 4 152 810
tel. (61) 4 152 820
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwaga:


Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pllub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego. 
Ostatnia aktualizacja oferty 2020-03-02 08:34:10

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Zamówienia publiczne w praktyce - 2-dniowe szkolenie z uwzględnieniem elektronizacji i koncepcji nowej ustawy PZP.
Organizator: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |