Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: eduFuturo

Przejdź do formularza kontaktowego

Umowy na usługi i systemy IT


W dobie dynamicznego rozwoju rynku nowych technologii usystematyzowanie wiedzy z zakresu najważniejszych elementów umów zawieranych w związku ze sprzedażą rozwiązań informatycznych ma ogromne znaczenie dla każdej ze stron tych umów. Celem szkolenia jest przybliżenie jej uczestnikom najważniejszych zagadnień prawnych dotyczących umów na systemy IT oraz przedstawienie i omówienie praktycznych problemów prawnych jakie wiążą się z tworzeniem i realizowaniem umów na systemy IT, a także uwrażliwienie jego uczestników na treść poszczególnych zapisów w umowach w strategicznych obszarach związanych z jej realizacją.

Program

DZIEŃ I

1. Ramy prawne dla umów IT

Powyższa część szkolenia będzie obejmować wprowadzenie do regulacji prawnych dotyczących Umów IT, ich znaczenia dla tworzenia umów, wpływu regulacji prawnych na treść umowy oraz wyjaśnienie konsekwencji nie uregulowania pewnych kwestii w umowie.

2. Zrozumieć umowę IT – podstawowe instytucje

Powyższa część szkolenia będzie obejmować praktyczne wprowadzenie do specyfiki i charakteru umów IT, zasad tworzenia umów, ze szczególnym uwzględnieniem kontraktów zawieranych w branży IT oraz mechanizmu funkcjonowania tych umów.

3. Aspekty prawno-autorskie w umowach IT

Powyższa część szkolenia obejmować będzie omówienie i wyjaśnienie najważniejszych kwestii z zakresu prawa autorskiego istotnych przy tworzeniu i wykonywaniu umów dotyczących projektów informatycznych.

Pojęcie i charakter prawny utworu w kontekście programu komputerowego, jego elementów oraz ich dokumentacji

Pojęcie i charakter prawny opracowania w kontekście programu komputerowego

Rodzaje praw autorskich – prawa majątkowe i osobiste

Rodzaje umów dotyczących autorskich praw majątkowych (licencja a umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych)

Zasady licencjonowania programów komputerowych

Zasady nabywania autorskich praw majątkowych

Utwór wspólny, a utwór łączony – znaczenie tych pojęć w praktyce

4. Aspekty prawno-autorskie w umowach IT c.d.

5. Rodzaje Umów IT – podstawowe kategorie

Powyższa część szkolenia będzie obejmować omówienie i wyjaśnienie (na konkretnych przykładach) najważniejszych umów dotyczących projektów informatycznych, ich charakteru, treści oraz różnic pomiędzy nimi oraz znaczenia poszczególnych klauzul w ich treści.

Umowa dostawy

Umowa wdrożeniowa

Umowa utrzymaniowa

Umowa depozytu kodu źródłowego

Umowa dystrybucyjna

Umowa o roboty budowlane w ramach projektów informatycznych

DZIEŃ II

1. Elementy konstrukcyjne umów IT – zagadnienia ogólne

Powyższa część szkolenia będzie obejmować omówienie poszczególnych elementów umów IT oraz zasad ich opracowywania (na konkretnych przykładach klauzul umownych w ramach poszczególnych rodzajów umów), a także konsekwencji nieuregulowania pewnych kwestii w umowie.

2. Definicje

Omówienie typowych definicji, najważniejszych błędów w definiowaniu pojęć umownych (definicje za wąskie) oraz przemycanie treści normatywnych w definicjach umownych.

3. Przedmiot umowy i jego opis w kontekście rodzaju umówionego wynagrodzenia.

Omówienie najważniejszych zasad i warunków opisywania przedmiotu zamówienia (kiedy opis dokładny opis wykonywanych usług ma istotne znaczenie dla stron, a kiedy marginalne). Jak ukrywać w umowie dodatkowe usługi lub dodatkowe wynagrodzenie.

4. Podstawowe zasady realizacji umowy

Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), typowych błędów w opisywaniu zakresu prac wykonawcy oraz klauzul wzmacniających sytuację prawną zamawiającego w umowach.

5. Prawa autorskie - korzystanie z praw czy przenoszenie praw do programów komputerowych

Omówienie najważniejszy modeli prawnych korzystania z oprogramowania dedykowanego oraz standardowego na bazie konkretnych klauzul umownych, tworzenie bezpiecznych dla zamawiającego klauzul dotyczących nabycia praw (w oparciu o najczęstsze błędy w definiowaniu uprawnień stron w tym zakresie).

6. Odbiory prac/produktów

Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy w ramach odbiorów (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), klauzul pogarszających i polepszających sytuację prawną zamawiającego oraz zasad definiowania kryteriów odbiorów w kontekście projektów informatycznych.

7. Zmiany w umowach IT (tzw. Change requests - CR)

Omówienie najistotniejszy zasad związanych z dokonywaniem zmian w ramach realizowanych projektów informatycznych, w tym w kontekście uregulowań Ustawy Prawo zamówień publicznych.

8. Wynagrodzenie

Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących wynagrodzenia ryczałtowego oraz wynagrodzenia kosztorysowego, klauzul związanych z rozliczeniami T&M, zasadami oraz warunkami wypłaty wynagrodzenia (wskazanie typowych błędów w pozornie nieistotnych zapisach).

9. Gwarancja i wsparcie pogwarancyjne

Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących uprawnień zamawiającego w ramach gwarancji (na przykładzie klauzul bezpiecznych i mniej bezpiecznych), klauzul określających warunki gwarancji oraz zasady realizacji wsparcia powdrożeniowego (klauzule otwarte i zobowiązujące).

10. Kary umowne

Omówienie istoty i znaczenia kar umownych w umowach, typowych zapis regulujących kary umowne oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących kar umownych.

11. Odpowiedzialność

Omówienie istoty i znaczenia zapisów dotyczących zasad odpowiedzialności w umowach, typowych klauzul umownych w tym zakresie oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących zasad i warunków odpowiedzialności.

12. Wyjście z umów IT (rozwiązanie, a odstąpienie)

Omówienie najważniejszych modeli zakończenia współpracy w ramach projektów informatycznych, ze wskazaniem różnic pomiędzy nimi i związanych z nimi konsekwencji prawnych, a także wzajemnych rozliczeń stron umowy. Zasady tworzenia bezpiecznych scenariuszy wyjścia z umowy.

13. Podsumowanie

Otrzymane certyfikaty

Certyfikat ukończenia szkolnia

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Renata Warchoł-Lewicka (radca prawny)


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2012-06-14 - Zakończenie: 2012-06-15

Cena: 1790 (PLN) + 23% VAT = 2201.7 PLN



 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Umowy na usługi i systemy IT
Organizator: eduFuturo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |