Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

Oferta dla firm szkoleniowych   |   Logowanie

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Trudne rozmowy z pracownikami


POWOŁAJ SIĘ NA PORTAL I ODBIERZ RABAT PRZEZ TELEFON



Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 10



Przyjmujemy zgłoszenia również od osób fizycznych - specjalnie dla tych osób koszt uczestnictwa we wszystkich naszych szkoleniach zostanie pomniejszony o aktualnie obowiązujący podatek VAT. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 10.



Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.



Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia. Pomagamy również w rezerwacji miejsc hotelowych.






Opis szkolenia i cel



Trudność rozmów wynika nie z tego jak się komunikujemy, lecz z tego czego rozmowy dotyczą. To tematy i sytuacje sprawiają, że rozmowa staje się trudna, mimo, iż sama komunikacja jest tak powszechna, że w życiu zawodowym stała się rutyną. Aby być skutecznym w prowadzeniu trudnych rozmów nie wystarczy chcieć, nie wystarczy nawet wiedzieć jak to robić, ale przede wszystkim trzeba to umieć. Żeby zaś umieć prowadzić trudne rozmowy w sposób komfortowy dla każdej ze stron, trzeba rozumieć nie tylko druga stronę, ale przede wszystkim siebie – swoje emocje, motywacje, przekonania, sposoby reakcji oraz znać własne ograniczenia i silne strony.

Choć trudne rozmowy są naszym udziałem niezależnie od tego na jakim stanowisku pracujemy, to jednak najczęściej menadżerowie stają przed wyzwaniem przeprowadzania rozmów, w których trzeba jasno wyłożyć jakiś punkt sporny czy też przyczynę problemu, przekazać niepopularną decyzję, egzekwować wyniki pracy, a przy tym zrobić to w taki sposób żeby nie ucierpiały stosunki z pracownikami.

Prowadzenie rozmów z pracownikami, w tym również tych trudnych, to obowiązek każdego przełożonego niezależnie od tego czy pracuje na stanowisku kierownika, lidera, brygadzisty czy dyrektora. To obowiązek, który realizowany z odpowiednią umiejętnością buduje pozycję i autorytet przełożonego, ale przede wszystkim buduje współpracujący i efektywny zespół.

Głównym celem szkolenia jest nabywanie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów poprzez praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej podczas szkolenia wiedzy. Ważną umiejętnością, zdobytą podczas szkolenia będzie kształtowanie przekonań o tym, że nawet trudne tematy czy sytuacje mogą być omawiane w sposób, budujący współpracę i dobre relacje między stronami uczestniczącymi w rozmowie. Natomiast nadrzędnym celem jest zadbanie o motywację menadżera oraz praca nad jego wiarą w siebie i pozytywną siłę w konfrontacji z zespołem a także trudnymi sytuacjami w codziennym zarządzaniu.



Korzyści dla uczestników



Uczestnicy na szkoleniu:

• Dowiedzą się na czym polega przygotowanie się do trudnej rozmowy oraz co sprawia, że rozmowa może stać się trudna nawet jeśli temat lub sytuacja na to nie wskazują.

• Nauczą się identyfikowania przyczyn, które sprawiają trudność w prowadzeniu rozmów z pracownikami.

• Poznają swoje mocne strony ułatwiające prowadzenie trudnych rozmów w sposób komfortowy dla każdej ze stron, zrozumieją też swoje ograniczenia, nad którymi będą mogli pracować i się doskonalić.

• Udoskonalą umiejętność modelowania postawy pro-aktywnej w komunikacji z innymi, dzięki czemu poprawią jakość komunikacji w zespole.

• Poznają modele, techniki i schematy tworzenia efektywnych komunikatów zwiększających świadomość własnego wpływu na rezultat rozmów z pracownikami.

• Wzmocnią umiejętności radzenia sobie z oporem pracownika i poznają mechanizmy redukowania negatywnych emocji występujących podczas przeprowadzania trudnej rozmowy.

• Otrzymają zestaw narzędzi wspierających przeprowadzanie trudnych rozmów, wypracowanych podczas analizy, wniosków i podsumowań własnych doświadczeń z trudnych rozmów.

• Zdobędą wiedzę o tym jak niwelować niepożądane postawy i nawyki pracowników, aby zamieniać je w nowe standardy, zwiększające potencjał zespołu.

Metody szkolenia

• Szkolenie w całości obejmują symulacje rozmów i sytuacji z pracownikami – analiza, wnioski i podsumowania.

• Praca na studiach przypadków uczestników szkolenia – trudne tematy, trudne sytuacje – analiza, wnioski, podsumowania.

• Dyskusje i burze mózgów służące wypracowaniu, na podstawie doświadczeń podczas ćwiczeń oraz zdobytej wiedzy, zasad odpowiedzialnej, merytorycznej i nastawionej na budowanie relacji i zaufania rozmowy z pracownikami.

• Prezentacje analiz, wniosków, podsumowań ćwiczeń i symulacji w celu wyposażenia menedżera w konkretne, gotowe rozwiązania, skuteczne w czasie prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami.

• Zajęcia w całości warsztatowe.



Czas trwania



16 godzin dydaktycznych - 2 dni



 

Program

1. Na czym polega trudność - co sprawia, że rozmowa jest/staje się „trudna”

• Nastawienia, przekonania, atrybucje, oceny, etykiety – co konkretnie sprawia trudność,

• Style funkcjonowania społecznego determinujące sposób zachowania, komunikowania się i reakcji w sytuacjach trudnych,

• Osobisty potencjał do prowadzenia trudnych rozmów,

• Menadżer i pracownik - prawa, obowiązki i odpowiedzialność obu stron w rozmowie,

• Pięć poziomów relacji – na którym poziomie rozmowy mogą być szczególnie trudne.



2. Standardy komunikacji w trakcie prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami

• Jak słuchać, aby twoi pracownicy mówili,

• Jak mówić, aby twoi pracownicy słuchali,

• Poziomy komunikacji – faktów, relacji, apelu, ujawniania siebie,

• Bariery i blokady komunikacyjne,

• Komunikacja w konflikcie – obszary konfliktu, od których zaczyna się destrukcja relacji,

• Postawy w komunikacji – strategie i zachowania nawykowe,

• Pytania – rozmową kieruje ten kto pyta - jak sprawić, aby pracownicy reagowali na twoje prośby i polecenia.



3. Anatomia trudnej rozmowy – dialog konstruktywny:

• Przygotowanie - sześć aspektów przygotowania do rozmowy z pracownikiem,

• Gdzie i kiedy powinna być przeprowadzona rozmowa oraz kto powinien w niej uczestniczyć,

• Prawa i obowiązki stron w rozmowie raz jeszcze – formalności i procedury,

• Treść i forma – rozmowa o „rzeczy”,

• Emocje w rozmowie – forma i treść,

• Konstruktywna informacja zwrotna – zasady i modele,

• Konkretne elementy skutecznej rozmowy.



4. Przed rozmową - zanim uznasz, że rozmowa z pracownikiem jest konieczna:

• Dopasowanie zadań do możliwości i zaangażowania pracownika,

• Standardy pracy i zadania – czy wszyscy pracownicy dobrze je znają,

• Jasne cele, jasne priorytety - jasne określenie kwestii wydajności pracy,

• Perspektywa kierownika, perspektywa pracownika,

• Kultura prowadzenia rozmów w organizacji.



5. Trudne rozmowy:

• Przekazywanie niepopularnych decyzji,

• Rozmowa o słabych wynikach w pracy,

• Rozmowy dyscyplinujące,

• Rozmowa o niedbałości i plotkach,

• Rozmowa o higienie i stroju w miejscu pracy,

• Rozmowa o zwolnieniach,

• Rozmowy o agresji i nieakceptowanych zachowaniach w miejscu pracy,

• Rozmowy oceniające,

• Radzenie sobie z krytyką i krytykanctwem.



6. Plan Działań Wdrożeniowych - podsumowanie szkolenia

• Opracowanie indywidualnych Planów Działań Wdrożeniowych (PDW) przez każdego Uczestnika – które elementy konkretnie i od kiedy zacznę wdrażać podczas prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami. 

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.


Miejsce: Kraków - Hotel Best Western Premier****
Rozpoczęcie: 2020-04-27 - Zakończenie: 2020-04-28


Miejsce: Warszawa - Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****
Rozpoczęcie: 2020-09-24 - Zakończenie: 2020-09-25


Miejsce: Wrocław - Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***
Rozpoczęcie: 2020-11-23 - Zakończenie: 2020-11-24

CENA standardowa:
1590 PLN + 23% VAT = 1955.7 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1390 PLN + 23% VAT = 1709.7 PLN

UWAGA

Tylko teraz, przy zgłoszeniu dwóch lub większej liczby osób na dowolnie wybrane szkolenia, zaproponujemy Państwu atrakcyjny rabat od 6 % do 22 %. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 10.



Przyjmujemy zgłoszenia również od osób fizycznych - specjalnie dla tych osób koszt uczestnictwa we wszystkich naszych szkoleniach zostanie pomniejszony o aktualnie obowiązujący podatek VAT. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 10.


 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Trudne rozmowy z pracownikami
Organizator: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Kontakt do nas

2007-2020 © Wszelkie prawa zastrzeżone Software House ENNOVA



Grupa ENNOVA: Ewidencja Czasu Pracy | System ATS | Intranet dla pracowników | System zarządzania szkoleniami | System dla HR | Ewidencja umów firmowych | HRtrendy.pl | CRM dla firm szkoleniowych | Obieg faktury kosztowych | boardroom.io