Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Sokrates Akademia Treningu i Rozwoju

Przejdź do formularza kontaktowego

Psychologia w biznesie


Cele szkolenia:

Poszerzenie perspektywy rozumienia mechanizmów psychologicznych decydujących o rezultatach kluczowych działań i wyzwań menedżera w obszarze zarządzania ludźmi, zespołami, procesami pracy, karierą, rozwojem, sobą oraz organizacją.
- Zapoznanie z osiągnięciami teorii i badań psychologii w dziedzinie zarządzania ludźmi i organizacjami.
- Spojrzenie na swoją praktykę z perspektywy postulatów teoretycznych i określenie rezerw efektywności tkwiących w dostosowaniu do nich praktyki działania.
- Dyskusja poznanej wiedzy z psychologii zarządzania i organizacji oraz przełożenie jej na wskazania do praktyki.
- Ćwiczenie sposobów myślenia i działania wynikających z poznanej wiedzy w różnych aspektach porozumiewania, kierowania, zarządzania, przewodzenia, motywowania, rozwijania, wpływania, organizacji pracy, prezentacji, uczenia.

Program

1. Czym jest psychologia - czym zajmuje się psychologia?
2. Elementy psychologii w zarządzaniu – kierowaniu – organizowaniu … spojrzenie z lotu ptaka.
3. Dziesięć kluczowych eksperymentów w psychologii - inspiracje dla zarządzania..
4. Wywieranie wpływu
- definicje; perswazja – przekonywanie – manipulacja – wpływ,
- metody wywierania wpływu – od Cialdiniego do Dolińskiego,
- wywieranie wpływu na siebie,
- wpływ wywierany przez grupę,
- autorytet, charyzma – co to jest, czy i jak można się tego nauczyć?,
5. Procesy grupowe/zespołowe
- procesy grupowe – etapy rozwoju grupy, normy, role,
- mechanizmy ułatwiające pojawienie się współpracy lub konfliktu,
- pułapki pracy zespołowej – kiedy grupa jest mniej efektywna od jednostki,
- efekt synergii – cechy super efektywnej grupy,
- dysfunkcje działania zespołu i sposoby przeciwdziałania,
6. Komunikacja interpersonalna i relacje międzyludzkie
- zasady, rodzaje i style komunikacji, cztery poziomy komunikacji,
- sposoby efektywnej komunikacji - bariery komunikacji,
- metaprogramy – sterowniki naszego zachowania – klucz do zmiany,
- analiza transakcyjna – role, gry komunikacyjne, w co grają ludzie,
- dobre sposoby na trudne rozmowy w zarządzaniu i pracy,
7. Inteligencja, pamięć, myślenie, uczenie się
- umysł menedżera,
- myślenie, pamięć, ukryte przekonania a podejmowanie decyzji,
- myślenie i intuicja a przewidywanie przyszłości , przyszłych trendów,
- uczenie się i uczenie innych,
- uczenie przez całe życie – i sposoby rozwijania sprawności intelektualnej,
8. Motywacja i automotywacja
- koncepcje motywacji – co i dlaczego nas motywuje ludzi do dobrej pracy,
- potrzeby – pragnienia motywacja – a środowisko pracy,
- kluczowe zasady i sposoby motywowania, motywatory i demotywatory,
- wewnętrzne metaprogramy osobowości – a czynniki i sposoby motywacji,
- automotywacja – sposoby motywowania się samemu do pracy,
- cykl rozwoju pracownika - zmiany czynników i sposobów motywacji,
9. Rozwój
- koncepcje etapów rozwoju człowieka,
- etapy rozwoju a potrzeby i możliwości osiągnięć,
- etapy rozwoju a sprawność psychofizyczna,
- dojrzewanie i rozwój a motywacja - zaangażowanie - odpowiedzialność,
10. Osobowość
- osobowość a efektywność działania w sytuacjach pracy,
- osobowość a współpraca/rywalizacja – konflikt – stres – ryzyko,
- osobowość i dopasowanie do wymagań pracy,
- różnice indywidualne stylów osobowości w zarządzaniu ludźmi,
- metody badania osobowości w pozyskiwaniu i rozwijaniu pracowników,
11. Wartości - cele życiowe
- wartości – hierarchia wartości a motywacja działania,
- wartości osobiste a wartości kultury organizacji,
- zarządzanie przez wartości – praktyczne inspiracje,
12. Przywództwo
- przywództwo – koncepcje przywództwa, definicje, przykłady, osoby,
- atrybuty przywódcy - cechy i umiejętności - rzemiosło czy sztuka ?
- przywództwo czy zarządzanie ?
- czy i jak można się nauczyć przywództwa?
13. Kultura organizacji
- definicje kultury organizacji; co to jest i czy musimy o tym wiedzieć?
- elementy, modele, poziomy i funkcje kultury organizacyjnej,
- kultura organizacyjna a zarządzanie – wnioski praktyczne,
14. Autoprezentacja – budowania własnego wizerunku
- spostrzeganie społeczne; - jak spostrzegają nas ludzie - co decyduje
o kształtowaniu naszego społecznego wizerunku,
- autoprezentacja jako wywieranie wpływu,
- sposoby autoprezentacji - i nawyki autoprezentacji

Otrzymane certyfikaty

dyplom ukończenia szkolenia

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

Trenerzy prowadzący

Jerzy Pocica

Doświadczony psycholog, trener, coach. Ma za sobą ponad 4500 godzin pracy treningowej. Od 1994 r. prowadzi – szkolenia , treningi umiejętności dla kadry zarządzającej, przedstawicieli handlowych , doradców , zespołów pracy, menedżerów administracji samorządowej, agentów ubezpieczeniowych.
Rekomendacje i certyfikaty:
Rekomendacja Trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego – 1996 r.
Certyfikat Praktyka NLP – wydany przez Polski Instytut Neuro-Lingwistycznego Programowania – 1997 r.
Międzynarodowy Certyfikat w zakresie Treningu, Uczenia się i Rozwoju Thames Valley University, London – 1999 r. Międzynarodowy certyfikat w zakresie Mentoringu i Doradztwa Thames Valley University, London.

Maria Żbik

Trener, konsultant. Członek Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania w Krakowie (w latach 2002-2004 jego wiceprezes).


Miejsce: Kraków - Hotel Justyna
Rozpoczęcie: 2008-11-18 - Zakończenie: 2008-11-19

Cena: 1250 (PLN)



 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Psychologia w biznesie
Organizator: Sokrates Akademia Treningu i Rozwoju


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |