Poszerzenie perspektywy rozumienia mechanizmów psychologicznych decydujących o rezultatach kluczowych działań i wyzwań menedżera w obszarze zarządzania ludźmi, zespołami, procesami pracy, karierą, rozwojem, sobą oraz organizacją. - Zapoznanie z osiągnięciami teorii i badań psychologii w dziedzinie zarządzania ludźmi i organizacjami. - Spojrzenie na swoją praktykę z perspektywy postulatów teoretycznych i określenie rezerw efektywności tkwiących w dostosowaniu do nich praktyki działania. - Dyskusja poznanej wiedzy z psychologii zarządzania i organizacji oraz przełożenie jej na wskazania do praktyki. - Ćwiczenie sposobów myślenia i działania wynikających z poznanej wiedzy w różnych aspektach porozumiewania, kierowania, zarządzania, przewodzenia, motywowania, rozwijania, wpływania, organizacji pracy, prezentacji, uczenia.
Program
1. Czym jest psychologia - czym zajmuje się psychologia? 2. Elementy psychologii w zarządzaniu – kierowaniu – organizowaniu … spojrzenie z lotu ptaka. 3. Dziesięć kluczowych eksperymentów w psychologii - inspiracje dla zarządzania.. 4. Wywieranie wpływu - definicje; perswazja – przekonywanie – manipulacja – wpływ, - metody wywierania wpływu – od Cialdiniego do Dolińskiego, - wywieranie wpływu na siebie, - wpływ wywierany przez grupę, - autorytet, charyzma – co to jest, czy i jak można się tego nauczyć?, 5. Procesy grupowe/zespołowe - procesy grupowe – etapy rozwoju grupy, normy, role, - mechanizmy ułatwiające pojawienie się współpracy lub konfliktu, - pułapki pracy zespołowej – kiedy grupa jest mniej efektywna od jednostki, - efekt synergii – cechy super efektywnej grupy, - dysfunkcje działania zespołu i sposoby przeciwdziałania, 6. Komunikacja interpersonalna i relacje międzyludzkie - zasady, rodzaje i style komunikacji, cztery poziomy komunikacji, - sposoby efektywnej komunikacji - bariery komunikacji, - metaprogramy – sterowniki naszego zachowania – klucz do zmiany, - analiza transakcyjna – role, gry komunikacyjne, w co grają ludzie, - dobre sposoby na trudne rozmowy w zarządzaniu i pracy, 7. Inteligencja, pamięć, myślenie, uczenie się - umysł menedżera, - myślenie, pamięć, ukryte przekonania a podejmowanie decyzji, - myślenie i intuicja a przewidywanie przyszłości , przyszłych trendów, - uczenie się i uczenie innych, - uczenie przez całe życie – i sposoby rozwijania sprawności intelektualnej, 8. Motywacja i automotywacja - koncepcje motywacji – co i dlaczego nas motywuje ludzi do dobrej pracy, - potrzeby – pragnienia motywacja – a środowisko pracy, - kluczowe zasady i sposoby motywowania, motywatory i demotywatory, - wewnętrzne metaprogramy osobowości – a czynniki i sposoby motywacji, - automotywacja – sposoby motywowania się samemu do pracy, - cykl rozwoju pracownika - zmiany czynników i sposobów motywacji, 9. Rozwój - koncepcje etapów rozwoju człowieka, - etapy rozwoju a potrzeby i możliwości osiągnięć, - etapy rozwoju a sprawność psychofizyczna, - dojrzewanie i rozwój a motywacja - zaangażowanie - odpowiedzialność, 10. Osobowość - osobowość a efektywność działania w sytuacjach pracy, - osobowość a współpraca/rywalizacja – konflikt – stres – ryzyko, - osobowość i dopasowanie do wymagań pracy, - różnice indywidualne stylów osobowości w zarządzaniu ludźmi, - metody badania osobowości w pozyskiwaniu i rozwijaniu pracowników, 11. Wartości - cele życiowe - wartości – hierarchia wartości a motywacja działania, - wartości osobiste a wartości kultury organizacji, - zarządzanie przez wartości – praktyczne inspiracje, 12. Przywództwo - przywództwo – koncepcje przywództwa, definicje, przykłady, osoby, - atrybuty przywódcy - cechy i umiejętności - rzemiosło czy sztuka ? - przywództwo czy zarządzanie ? - czy i jak można się nauczyć przywództwa? 13. Kultura organizacji - definicje kultury organizacji; co to jest i czy musimy o tym wiedzieć? - elementy, modele, poziomy i funkcje kultury organizacyjnej, - kultura organizacyjna a zarządzanie – wnioski praktyczne, 14. Autoprezentacja – budowania własnego wizerunku - spostrzeganie społeczne; - jak spostrzegają nas ludzie - co decyduje o kształtowaniu naszego społecznego wizerunku, - autoprezentacja jako wywieranie wpływu, - sposoby autoprezentacji - i nawyki autoprezentacji
Doświadczony psycholog, trener, coach. Ma za sobą ponad 4500 godzin pracy treningowej. Od 1994 r. prowadzi – szkolenia , treningi umiejętności dla kadry zarządzającej, przedstawicieli handlowych , doradców , zespołów pracy, menedżerów administracji samorządowej, agentów ubezpieczeniowych. Rekomendacje i certyfikaty: Rekomendacja Trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego – 1996 r. Certyfikat Praktyka NLP – wydany przez Polski Instytut Neuro-Lingwistycznego Programowania – 1997 r. Międzynarodowy Certyfikat w zakresie Treningu, Uczenia się i Rozwoju Thames Valley University, London – 1999 r. Międzynarodowy certyfikat w zakresie Mentoringu i Doradztwa Thames Valley University, London.
Maria Żbik
Trener, konsultant. Członek Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania w Krakowie (w latach 2002-2004 jego wiceprezes).
Miejsce: Kraków - Hotel Justyna
Rozpoczęcie:
2008-11-18
- Zakończenie: 2008-11-19
Katalog szkoleń