Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Preventive Maintenance, Certyfikowany Praktyk TPM, MODUŁ III


Podczas szkolenia są wykonywane i przeprowadzane główne analizy wchodzące w skład całego programu TPM. Tematyka warsztatów rozbita jest na cztery bloki, podczas których przeprowadza się szczegółowe analizy zaczynając od badania funkcjonalności maszyn i urządzeń, poprzez analizę pojawiających się błędów aż na wypracowaniu odpowiednich metod obsługi technicznie kończąc.



Cele:



– stworzenie systemu oceny programu obsługi profilaktycznej,



– przeanalizowanie istniejącego zakresu przeglądów PM,



– przeprowadzenie audytu istniejącej dokumentacji PM; GAP analiza,



– omówienie wymogów prawnych co do dokumentacji przeglądów profilaktycznych,



– opracowanie i przedstawienie systemu tworzenia dokumentacji opartej o metodykę 4WH,



– stworzenie pakietu dokumentacji przeglądu PM dla wybranego obszaru,



– zastosowanie Koła Życia TPM w połączeniu z stosowaną metodą PDCI w obszarze DUR,



– zbudowanie ścieżek diagnostycznych bazujących na diagnostyce subiektywnej jak i obiektywnej,



– przetestowanie narzędzi do diagnostyki technicznej.

Program

1. Wprowadzenie do PM

Definicja PM

Model obsługi PM

Różnica pomiędzy CBM a PdM

Korzyści wynikające z PM



2. Strategia PM



Budowa strategii PM

Określenie misji dla filaru PM

Określenie celów przed wdrożeniem PM

Wybór odpowiednich KPI w filarze PM



3. Pomiar skuteczności programów PM



Wykorzystanie wskaźników niezawodności

Wizualizacja efektywności programu PM

Kontrola skuteczności programu

Fakty i mity na temat PM w systemie TPM



4. Tworzenie standardowego planu PM



Wymogi prawne programów PM

Program PM a dyrektywa maszynowe

Budowa dokumentacji PM zgodnie z metodyką 4WH

Wizualizacja programu PM



5. Dobre praktyki PM i PdM



Techniki PM wybranych zespołów maszyn i urządzeń

Praktyczne rady w tworzeniu programu PdM

Techniki PdM: wibroakustyka/termowizja/ultradźwięki

Korzyści wynikające z stosowanie PM/PdM



6. Budowa systemu kontrolnego PM/PdM



Harmonogramowanie prac PM

Techniki tworzenia list kontrolnych

Tworzenie matrycy kompetencji PM





Warsztat 1: Budowa strategii PM



Lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji wdrożenia filaru PM w przedsiębiorstwie

Określenie misji PM

Wyznaczenie celów dla PM

Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów PM

Wizualizacja strategii PM



Warsztat 2: Budowa programu obsługi profilaktycznej – kompleksowy pakiet dokumentacji PM/PdM



Budowa Standardowego Planu PM/PdM

Stworzenie pełnej dokumentacji – formularze, listy kontrolne, plany standardowe

Tworzenie narzędzi wizualizacyjnych do wyznaczenia punktów inspekcyjnych

Wykorzystanie metodyki W1H w tworzeniu planu PM

Stworzenie standardów zadań PM dla:

– systemów mechanicznych

– systemów pneumatycznych

– systemów elektrycznych

– systemów hydraulicznych

Opracowanie standardu listy kontrolnej PM

Stworzenie harmonogramu przeglądów PM co do zakresu wykonywanego przeglądu

Opracowanie m-OPL, maintenance – One Point Lesson dla wybranych zadań profilaktycznych



7. Optymalizacja programu obsługi profilaktycznej

Definicja optymalizacji programu PM

Na czym polega optymalizacja?

Korzyści wynikające z optymalizacji programu PM

Wprowadzenie do 5 kroków PMO



8. Proces Optymalizacji – Krok 1



Wypisanie istniejących zadań PM

Określanie rodzaju zadania PM

Określenie odpowiedzialności za wykonywanie poszczególnych zadań PM – podejście kompetencyjne

Przegląd zadań pod względem częstotliwości

Status urządzenia podczas przeglądu



9. Proces Optymalizacji – Krok 2



Definicja awarii, uszkodzenia, uszkodzenia funkcjonalnego, uszkodzenia fizycznego

Kodyfikacja zdarzeń awaryjnych

Metodyka określania przyczyn uszkodzeń

Narzędzia określania przyczyn źródłowych uszkodzeń



10. Proces Optymalizacji – Krok 3



Wprowadzenie do krytyczności powstałych uszkodzeń

Wskaźnik krytyczności

Metody określania wskaźnika krytyczności

Macierz krytyczności

Selekcja zadań pod względem wskaźnika krytyczności



11. Proces Optymalizacji – Krok 4



Definicja kosztów awarii

Metody określania kosztów awarii

Analiza kosztów uszkodzeń wraz z ich przyczynami zastosowanie metodologi DAFT

Zmodyfikowana macierz krytyczności oraz koszty



12. Proces Optymalizacji – Krok 5



Ocena istniejących zadań PM

Wybór odpowiednich zadań PM na podstawie matrycy wyboru zadań

Porównanie zadań PM pod względem konsekwencji jak i kosztów

Wybór zadań PM

Przypisanie odpowiedzialności



Warsztat 3: Optymalizacja programu PM



Przeprowadzenie poszczególnych kroków optymalizacyjnych

Ocena programu przed optymalizacją i po optymalizacji

Metody szacowania korzyści przy zastosowaniu procesu optymalizacji

Opracowanie procedury przeprowadzania Procesu Optymalizacji Programu PM

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wojciech Mączyński – Reliability and Maintenance Practitioner – doradca z zakresu TPM, inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności i logistyki UR.







Studiował na wydziale elektrycznym na Politechnice Wrocławskiej oraz na wydziale mechanicznym na Uniwersytecie Zielonogórskim. Przeszedł wiele certyfikacji z zakresu diagnostyki niezawodnościowej, TPM oraz Lean/Kaizen Management System.







Założyciel i właściciel WoMa Solution od 2005 roku. Jeden z najbardziej charyzmatycznych doradców z zakresu inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności oraz logistyki ur. Pasja z jaką prowadzi szkolenia sprawia, że wiedza sama wchodzi do głowy oraz zawsze odnosi się pewien niedosyt. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.







Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu. Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.







Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:



- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,



- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,



- Logistyka UR Try and Choose. 

Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Cena: 2100 (PLN) + 23% VAT = 2583 PLN

Ostatnia aktualizacja oferty 2019-09-16 10:10:32

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Preventive Maintenance, Certyfikowany Praktyk TPM, MODUŁ III
Organizator: WoMa Solution Wojciech Mączyński


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |