Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: ESAL Business Promotion Office

Przejdź do formularza kontaktowego

Letnia Szkoła Podatków 2012, planowane zmiany 2013 r. + wycieczka do Berlina


Będziemy Państwa gościć w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w odległości 60 m od morza. Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze zapewniają tym samym doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.

Na terenie obiektu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, piękny ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness. Hit sezonu! Basen z podgrzewaną wodą zapewniający śródziemnomorską atmosferę!

Nastrój miejsca pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.







DZIEŃ 1:

Całodniowa, autokarowa wycieczka do Berlina ze zwiedzaniem wraz z przewodnikiem i obiadem na miejscu



DZIEŃ 2:

VAT 2012 – analiza zmian, kluczowe problemy oraz najnowsze orzecznictwo i interpretacje MF / najważniejsze planowane zmiany na 2013

prowadzący: dr Paweł Selera



DZIEŃ 3:

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT w 2012 r.

koszty, przychody, środki trwałe i amortyzacja, różnice kursowe, optymalizacja podatkowa, reprezentacja i reklama

prowadzący: Sebastian Twardoch

Program

Dzień I

Całodniowa wycieczka autokarowa do Berlina (Niemcy) ze zwiedzaniem z przwodnikiem.





Dzień II

VAT 2012 – analiza zmian, kluczowe problemy oraz najnowsze orzecznictwo i interpretacje MF / najważniejsze planowane zmiany na 2013



I. Nieodpłatne świadczenia

1. Nieodpłatna dostawa towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług po 4.2011 r.

 zakres zmian i studium przypadków – akcje marketingowe, przyjmowanie kontrahentów, imprezy integracyjne, szkolenia firmowe, zakup okularów dla pracownika, abonamenty medyczne

 analiza interpretacji MF wydanych zwłaszcza w drugiej połowie 2011 r. i w 2012 r.

2. Próbki i prezenty o małej wartości – definicje i zgodność z prawem UE, możliwości optymalizacji rozliczeń

3. Samochody – brak zastosowania art. 8 ust. 2 (znaczenie i zgodność z prawem UE polskich regulacji w kontekście wyroku TSUE z 16.2012 r.) – zasadność opodatkowania prywatnego użytkowania?

II. Faktura VAT – wybrane problemy

1. Faktury zmiany 2011 – faktury elektroniczne w świetle interpretacji MF

2. Elementy obligatoryjne faktury VAT a ich brak

3. Korygowanie faktur a ich anulowanie w praktyce – orzecznictwo i interpretacje 2011/2012

4. Nota korygująca jako wyjątek od faktury korygującej – kiedy można wystawić notę?

5. Duplikaty faktur i ich funkcja – moment odliczenia VAT

6. Dokumentowanie świadczeń złożonych

 koncepcja świadczeń złożonych i poszczególne przypadki (leasing + ubezpieczenie, najem + media, dostawa i instalacja sprzętu medycznego w orzecznictwie i interpretacjach z końca 2011 r. i z 2012 r.)

 czy jest szansa na zmianę niekorzystnej praktyki?

7. Faktury wewnętrzne – przypadki ich wystawiania i elementy faktur wewnętrznych

8. Faktury zaliczkowe i faktury zaliczkowe „na 100 %” - wyrok NSA z lutego 2011 r.

III. Refaktura

1. Pojęcie i funkcja odsprzedaży usług w prawie krajowym i unijnym

2. Moment powstania obowiązku przy refakturze

3. Opodatkowanie refakturowanej czynności – czy zawsze taka sama stawka/zwolnienie jak na fakturze pierwotnej?

4. Refakturowanie zespołu świadczeń – spór o sposób opodatkowania (zwłaszcza najem + media) – analiza niekorzystnych interpretacji MF z 2011 r. i z 2012 r.

5. Refakturowanie w 2011 r. usług zakupionych w 2010 r. – jaka stawka VAT?

6. Odliczenie podatku VAT w przypadku refaktury

7. Refaktura usług w obrocie międzynarodowym

IV. Zwolnienia przedmiotowe – wybrane zagadnienia

1. Usługi ściśle związane z usługami finansowymi w orzecznictwie Trybunału i interpretacjach MF z 2011 r.

2. Ściąganie długów a obrót wierzytelnościami – przełomowy wyroku Trybunału w sprawie GFKL Financial Services z października 2011 r. i wyrok NSA z 19.3.2012 r.

3. Ewolucja zwolnienia dla usług medycznych w 2011 r./2012 r. w interpretacjach MF

4. Usługi edukacyjne i usługi z nimi ściśle związane w interpretacjach MF z 2011/2012

V. Transakcje wewnątrzwspólnotowe – kluczowe problemy

1. Dokumentacja i ewidencjonowanie WDT

2. Zastosowanie stawki 0 % przy WDT a system VIES – błędne dane z systemu a zakres ochrony praw podatnika w orzecznictwie sądowym z 2011 r.

3. Kursy walut i korekta przy transakcjach wewnątrzwspólnotowych

4. Naprawy gwarancyjne oraz anulowanie zamówień w transakcjach wewnątrzwspólnotowych w interpretacjach MF

5. Dostawa wraz z instalacją i montażem

VI. Zakres planowanych zmian mających obowiązywać od 2013 r.

1. Zmiany w metodologii ustalania obowiązku podatkowego – nowe wyzwanie dla podatników?

2. Zmiany w fakturowaniu

3. Przedłużenie regulacji przejściowych w zakresie ograniczonego prawa do odliczenia dla samochodów

4. Pozostałe planowane zmiany.



Dzień III

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT w 2012 r. - koszty, przychody, środki trwałe i amortyzacja, różnice kursowe, optymalizacja podatkowa, reprezentacja i reklama



1. Przychody z działalności gospodarczej (moment powstania przychodów, usługi cykliczne, przychód z refakturowania, przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej, zaliczki i kaucje, korekty przychodów „In minus” i „in plus”,)

2. Przychody w naturze, przychody z tytułu nieodpłatnych świadczeń oraz z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia – w tym przychody z tytułu służebności przesyłu, przechodu, przejazdu; nieodpłatne otrzymanie infrastruktury.

3. Różnice kursowe zmiany od 2012 r.

4. Zasady rozliczania wydatków w czasie koszty bezpośrednie i koszty pośrednie (przesył, usługi budowlane, projektowe)

5. Koszty na rzecz współpracowników i pracowników:

a. wynagrodzenia pracowników i współpracowników, w tym premie „barbórki” oraz premie roczne

b. świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników (samochody, telefony, wydatki na zakwaterowanie, ubezpieczenie OC dla członków zarządu, kształcenie i podnoszenie kwalifikacji – czy podczas szkolenia jesteśmy w podróży służbowej),

c. diety i inne należności za czas podróży służbowej,

d. wydatki związane z dojazdem do pracy i miejsca wykonywania pracy,

e. działalność socjalna pracodawcy w tym również w aspekcie ZFŚS.

6. Wierzytelności:

a. w jakich sytuacjach wierzytelność może być kosztem uzyskania przychodu,

b. wymagane dokumenty do spisania wierzytelności w koszty, w tym problematyka odpisu aktualizującego,

c. rozliczenie straty z tytułu umorzenia bądź odpłatnego zbycia wierzytelności, problematyka nabytych wierzytelności,

d. koszty związane z zastępstwem procesowym – stanowiska organów podatkowych.

7. Optymalne formy rozliczeń podatkowych w 2012 r.

a. Przekształcenie spółki kapitałowej w SKA a niepodzielone zyski

b. Fundusz Inwestycyjny jako udziałowiec SKA

c. Efektywne podatkowo metody wyjścia z inwestycji

8. Wymiana udziałów/akcji w rozumieniu polskich ustaw dochodowych oraz orzecznictwa ETS

9. Zamiana akcji na udziały bądź obligacje – konsekwencje podatkowe stanowisko sądów administracyjnych oraz organów podatkowych.

10. Reklama i reprezentacja:

a. ujęcie wydatków na reprezentację i reklamę w kosztach podatkowych:

 upominki dla kontrahentów,

 wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń, w tym barbórka

 poczęstunki dla kontrahentów,

 organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych,

 kartki świąteczne,

 organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym,

 reklama a marketing skutki podatkowe,

 tablice reklamowe, degustacje, upominki reklamowe, plakaty, udział w targach i konferencjach itp. zasady rozliczeń podatkowych.

b. sponsoring w działalności przedsiębiorstwa,

c. sprzedaż premiowa, programy lojalnościowe, problematyka premii pieniężnych oraz rabaty potransakcyjn

11. Pozostałe kwestie:

a. odszkodowania i kary umowne na wybranych przykładach,

b. leasing i najem,

c. koszty przy restrukturyzacji,

d. koszty z zagranicy a obowiązki płatnik

12. Środki trwałe:

a. środki trwałe w ustawach podatkowych,

b. problematyczne kryteria definiujące środki trwałe (kompletność i zdatność do użytkowania),

c. wartości niematerialne i prawne, w tym problematyka inwestycji w obcą wartość niematerialną i prawną, jako przykład rozliczenia wydatków wdrożenia do kosztów uzyskania przychodów,

d. obce składniki majątku środkami trwałymi, w tym inwestycje w obcym środku trwałym.

e. metody amortyzowania środków trwałych,

f. stawki obniżone, podwyższone i indywidualne, pomysł na szybsze odpisy używanych środków trwałych,

g. zasada kontynuacji przy restrukturyzacjach,

h. nabycie inwestycji w obcym środku trwałym, czy możliwe jest równorzędne ujęcie w księgach środka trwałego oraz inwestycji w obcym środku trwałym

i. likwidacja inwestycji w obcym środku trwałym, czy musi mieć charakter fizyczny.

13. Panel dyskusyjny.



 

Otrzymane certyfikaty

certyfikat uczestnictwa

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

 dr Paweł Selera - LL.M. - licencjonowany doradca podatkowy, doktor nauk prawnych w zakresie prawa finansowego współpracujący z jedną z największych kancelarii doradztwa podatkowego, doświadczony trener i wykładowc Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu w Ratyzbonie w Niemczech, gdzie obronił pracę magisterską z zakresu niemieckiego i polskiego podatku VAT: Vorsteuerabzug und Private Verwendung in Deutschaland und Polen. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Dyrekcji Generalnej ds. Podatków i Ceł Komisji Europejskiej w Brukseli, a następnie pracując w międzynarodowych firmach doradztwa podatkowego zaliczanych do tzw. wielkiej czwórki zarówno w Niemczech jak i w Polsc Autor kilkudziesięciu publikacji i komentarzy z zakresu podatku VAT oraz europejskiego prawa podatkowego publikowanych w Polsce oraz za granicą (m. in. w czasopismach specjalistycznych: Umsatzsteuerberater, Internationale Wirtschaftsbriefe). Autor książki: Międzynarodowe a unijne prawo podatkowe w kontekście opodatkowania zysków przedsiębiorstw, Warszawa 2010 nagrodzonej główną nagrodą w kategorii Podatki i Finanse w konkursie Złote Skrzydła 2011 „Dziennika Gazety Prawnej”.





Sebastian Twardoch - prawnik i ekonomista, licencjonowany doradca podatkowy. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.


Miejsce: KOŁOBRZEG, Kompleks hotelowo-konferencyjny kat.**** (Wellness & SPA)
Rozpoczęcie: 2012-08-21 - Zakończenie: 2012-08-24

CENA standardowa:
2340 PLN + 23% VAT = 2878.2 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
2190 PLN + 23% VAT = 2693.7 PLN

UWAGA

CENA SZKOLENIA NETTO do 8 sierpnia wynosi: 2 190 zł /od osoby (cena rabatowa) + VAT 
Ostatnia aktualizacja oferty 2012-07-26 16:16:10

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Letnia Szkoła Podatków 2012, planowane zmiany 2013 r. + wycieczka do Berlina
Organizator: ESAL Business Promotion Office


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |