Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

Oferta dla firm szkoleniowych   |   Logowanie

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Controlling w logistyce - Controlling operacyjny


Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.

POWOŁAJ SIĘ NA PORTAL I ODBIERZ RABAT PRZEZ TELEFON

Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12




Korzyści dla uczestników
• umiejętność analizy procesów logistycznych,
• poznanie metod analizy kosztów,
• praktycznie stosowanie narzędzi powszechnie stosowanych w controllingu,
• znajomość budżetowania kosztów.

Metodologia
Zajęcia będą prowadzone przez praktyków wdrażających strategie logistyczne w przedsiębiorstwach i ich łańcuchach dostaw od wielu lat. Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), duża ilość ćwiczeń i analiz rachunkowych, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z Państwa doświadczeń).

Program

1. Warunki skutecznego zastosowania controllingu w logistyce.

2. Miejsce controllingu w logistyce, Self-controlling menedżerów logistyki, wsparcie działu controllingu dla obszaru logistyki.

3. Kluczowe aspekty, narzędzia i techniki controllingu:
• orientacja na cele i zasady definiowania kierunku oraz tempa zmiany:
• zarządzenie przez cele,
• zasady skutecznego stawiania celów,
• najczęściej spotykane błędy i ich konsekwencje.
• orientacja na „wąskie gardła” – znaczenie analizy „wąskich gardeł” w planowaniu i określaniu priorytetów, analiza niezawodności i ryzyka w łańcuchu dostaw,
• sprzężenie wyprzedzające:
• planowanie,
• błędy i mity planowania oraz ich konsekwencje,
• perspektywy planowania (okres, rodzaj, informacje bazowe),
• rodzaje planowania (strategiczne, operacyjne, dyspozycyjne),
• planowanie a prognoza,
• analiza odchyleń i jej znaczenie.
• koncentracja na rachunkowości zarządczej:
• różnice między rachunkowością zarządczą a finansową,
• zależności między rachunkowością zarządczą a finansową istotne dla budowy systemu controllingu,
• zarządzanie przez cele, budżetowanie i rachunkowość zarządcza jako komponenty systemu controllingu.
• koncentracja na aspektach personalnych:
• podejście współuczestniczące w budżetowaniu,
• motywowanie pracowników do udziału w budżetowaniu,
• zasady komunikowania się w procesie budżetowania,
• tworzenie języka ekonomicznego i budowanie kultury przedsiębiorstwa.

4. Rachunkowość zarządcza i podstawy rachunku kosztów na potrzeby budżetowania i controllingu – analiza przypadku:
• ocena rentowności w controllingu,
• próg rentowności,
• pokrycie finansowe (marża pokrycia) – kluczowe pojęcie controllingu
• klasyfikacja kosztów w controllingu,
• dźwignia operacyjna – podejście controllingowe,
• koszty standardowe,
• rentowność a analiza portfela produktów,
• macierz BCG i jej modyfikacje,
• rentowność a krzywa życia produktów,
• krzywa uczenia się i krzywa doświadczenia,
• dolna granica ceny,
• ćwiczenie – zależności i powiązania podstawowych pojęć rachunkowości zarządczej.

5. Gra decyzyjna – metodyka rozwiązywania problemów złożonych w budżetowaniu:
• wykorzystanie zarządzania przez cele,
• wykorzystanie technik planistycznych,
• metodyka konferencji i komitetów budżetowych,
• analiza make or buy.

6. Wielostopniowy rachunek (kosztów) pokryć finansowych jako podstawa do budowy systemu controllingu oraz platforma integracji narzędzi i technik zarządzania:
• budowa i zasady działania rachunku pokryć finansowych,
• korzyści rachunku pokryć finansowych,
• analiza ABC,
• Target Costing,
• budżety elastyczne jako analityczne źródło informacji zarządczej,
• analiza wykorzystania zasobów logistycznych,
• analityczne rachunki pokryć finansowych,
• wykorzystanie rachunku pokryć finansowych do zarządzania łańcuchem wartości,
• wykorzystanie rachunku do decyzji o outsourcingu i optymalizacji kosztów,
• Activity Based Costing (Rachunek kosztów działań lub Procesowy rachunek kosztów).

7. Jednostki biznesowe czyli podejście do mpk w controllingu:
• zasady definiowania jednostek biznesowych do zarządzania procesowego i rachunku kosztów ABC,
• mierniki jednostek biznesowych,
• sposoby weryfikacji mierników jednostek biznesowych,
• rodzaje jednostek biznesowych,
• produkty, klienci, projekty, procesy jako jednostki biznesowe,
• ćwiczenie definiowanie jednostek biznesowych w logistyce i określanie dla nich mierników.

8. Rozliczanie świadczeń wewnętrznych oraz koszty i przychody kalkulacyjne:
• sposoby rozliczania świadczeń wewnętrznych, ich wady i zalety,
• zasady rozliczania świadczeń wewnętrznych,
• zastosowanie kosztów i przychodów kalkulacyjnych do rozliczania świadczeń wewnętrznych i do korekt wyników,
• przykłady rozliczania świadczeń wewnętrznych w logistyce,
• wpływ rozliczeń wewnętrznych na ocenę procesów logistycznych,
• wykorzystanie przychodów i kosztów kalkulacyjnych.

9. Funkcje budżetowania.

10. Budżetowanie jako system samouczący:
• organizacja procesu budżetowania,
• korekty budżetu,
• ocena pracowników w oparciu o budżety.

11. Budżetowanie na bazie zerowej.

12. Budowa arkuszy budżetowych.

13. Sporządzanie budżetu dla logistycznych jednostek biznesowych – ćwiczenie.

14. Pytania weryfikujące realność budżetu.

15. Specyfika budżetu projektu, produktu, klienta.

16. Planowanie i controlling strategiczny:
• analiza makro i mikro otoczenia (analiza sektora, analiza konkurencji),
• analiza SWOT,
• mapa strategii.

17. Balanced Scorecard jako narzędzie zarządzania strategicznego:
• BSC jako wsparcie zarządzania w logistyce,
• przełożenie strategii na budżetowanie w obszarze logistyki,
• kaskadowanie celów,
• opisy funkcji dla jednostek biznesowych w logistyce,
• Key Process Indicators,
• optymalizacja kosztów logistyki w oparciu o skaskadowane BSC.

18. System wskaźników logistycznych łańcucha dostaw: zaopatrzenia, produkcji i przepływu materiałów, zapasów, transportu i spedycji, dystrybucji, magazynowania, obsługi klienta.

19. Definiowanie celów strategicznych w obszarze logistyki - ćwiczenie.


Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.


Miejsce: Wrocław - Hotel Novotel City
Rozpoczęcie: 2018-10-24 - Zakończenie: 2018-10-26


Miejsce: Zakopane - Hotel Mercure Kasprowy
Rozpoczęcie: 2018-12-12 - Zakończenie: 2018-12-14

CENA standardowa:
2240 PLN + 23% VAT = 2755.2 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1940 PLN + 23% VAT = 2386.2 PLN

UWAGA

Tylko teraz, przy zgłoszeniu dwóch lub większej liczby osób na dowolnie wybrane szkolenia, zaproponujemy Państwu atrakcyjny rabat od 6 % do 22 %. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Przyjmujemy zgłoszenia również od osób fizycznych - specjalnie dla tych osób koszt uczestnictwa we wszystkich naszych szkoleniach zostanie pomniejszony o aktualnie obowiązujący podatek VAT. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.

 


Ostatnia aktualizacja oferty 2018-09-07 11:49:20

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Controlling w logistyce - Controlling operacyjny
Organizator: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Kontakt do nas

2007-2017 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA



Grupa ENNOVA: | tomHRM.com | tomSRS.pl | HRtrendy.pl |PortalSprzedazy.pl | tomCRM | tomDMS.pl | boardroom.io