Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

Oferta dla firm szkoleniowych   |   Logowanie

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Autonomous Maintenance, Certyfikowany Praktyk TPM, MODUŁ II


Podczas szkolenia przeprowadzane są zadania obsługi technicznej przypisane do operatorów produkcyjnych. Zbierane są dane i mierzone efekty wdrażanych metod konserwacyjnych. Podczas przeglądów prowadzone są działania mające na celu poznanie natury powstających zakłóceń i potencjalnych uszkodzeń. Warsztat AM swoim zakresem obejmuje zagadnienia związane z praktycznym wdrożeniem poszczególnych narzędzi mających na celu eliminację przyczyn źródłowych powstałych zdarzeń awaryjnych.



Cele:



– przeprowadzenie poszczególnych kroków AM na obszarze pilotażowym,



– stworzenie standardów autonomicznej obsługi technicznej,



– stworzenie dokumentacji autonomicznej obsługi technicznej,



– stworzenie tablic wizualizacyjnych – ukazujących obsługę autonomiczną,



– wdrożenie systemu Blue-Tag,



– stworzenie systemu szkoleń operatorów za pomocą One Point Lesson,



– stworzenie procedury wdrożenia AM w przedsiębiorstwie.

Program

1. Wprowadzenie do AM

Definicja AM

Fakty i mity na temat systemu AM

7 kroków wdrożenia AM

NIezrozumienie poszczególnych kroków w systemie AM



2. Strategia AM



Budowa strategii AM

Określenie misji dla filaru AM

Określenie celów przed wdrożeniem AM

Wybór odpowiednich KPI w filarze AM



3. Szkolenie operatorów



Techniki prowadzenia szkolenia przed wdrożeniem

Korzyści płynące dla operatorów

Rola operatora

Błędy popełniane w fazie przygotowania do wdrożenia AM



4. Wybór obszaru



Jakie czynnik brać pod uwagę w wyborze obszaru do wdrożenia AM?

Czy wszędzie stosować AM?

Kryteria brane pod uwagę przy wyborze obszaru wdrożenia AM

Praktyczne rady co robić a czego nie robić



5. Ocena ryzyka



Rodzaje ryzyka podczas implementacji AM

Najczęstsze błędy popełniane podczas wdrażania AM

Techniki szacowania ryzyka

Skutki i konsekwencje nieoszacowania ryzyka

Praktyczne przykłady co robić a czego nie robić



5. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 1 AM



Przygotowanie do przeprowadzenia kroku 1

Akcja czerwonych kartek

Budowa wstępnego planu eliminacji czerwonych kartek

Akcja na Gemba

Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 1 AM





Warsztat 1: Budowa strategii AM



lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji wdrożenia filaru AM w przedsiębiorstwie

Określenie misji AM

Wyznaczenie celów dla AM

Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów AM

Wizualizacja strategii AM



Warsztat 2: Symulacja AM – Krok 1



Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 1 AM

Akcja czerwona kartka

Wstępny plan działania

Realizacja działań na gemba

Budowa procedury przeprowadzenia kroku 1 AM

Analiza ryzyka podczas implementacji kroku 1 AM



7. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 2 AM

Definicja miejsc trudnodostępnych

Definicja źródeł zanieczyszczeń

Proces tworzenia działań doskonalących w ramach kroku 2 AM

Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 2 AM



8. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 3 AM



Czym jest standard inspekcji AM?

Porównanie podejść CLAIRS/CIL/NWRCZ w tworzeniu planu inspekcji AM

Techniki tworzenia dokumentacji przeglądowej AM

Wizualizacja punktów inspekcyjnych AM

Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 3 AM



9. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 4 AM



Zaangażowanie operatorów w inspekcje AM

3 poziomowy model kompetencji operatorów w AM

Techniki angażujące operatorów w realizację przeglądów inspekcyjnych AM

Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 4 AM



10. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 5 AM



System zatwierdzania realizację przeprowadzenia inspekcji AM

Komunikacja Prod – UR

System Blue tag

System potwierdzania przeprowadzonych inspekcji

Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 5 AM



11. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 6 i 7 AM



Systematyczna kontrola systemu inspekcji AM

System doceniania operatorów w ramach AM

Skuteczność prowadzonych przeglądów AM przez produkcję – implementacja „Hall of Fame”

System utrzymania filaru AM

Audyt filaru AM

Wizualizacja wyników audytu filaru AM





Warsztat 3: Symulacja AM – Krok 2 – 5



Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 2 do 4 AM

Eliminacja źródeł zanieczyszczeń i miejsc trudnodostpnych

Budowa standardowego planu inspekcji AM

Tworzenie treści szkoleniowych dla operatorów OPL

Budowa systemu kontroli przeprowadzonej inspekcji AM

Wdrożenie systemu Blue Tag

Metody komunikacji Prod – UR tradycyjne czy nowoczesne?



Warsztat 4: Utrzymanie i rozwój systemu AM



Techniki oceniające funkcjonowanie systemu AM

Budowa arkusza audytującego system AM

Wizualizacja wyników audytu

Metodyka przeglądu strategii oraz ustalanie nowych celów w ramach rozwoju AM

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wojciech Mączyński – Reliability and Maintenance Practitioner – doradca z zakresu TPM, inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności i logistyki UR.







Studiował na wydziale elektrycznym na Politechnice Wrocławskiej oraz na wydziale mechanicznym na Uniwersytecie Zielonogórskim. Przeszedł wiele certyfikacji z zakresu diagnostyki niezawodnościowej, TPM oraz Lean/Kaizen Management System.







Założyciel i właściciel WoMa Solution od 2005 roku. Jeden z najbardziej charyzmatycznych doradców z zakresu inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności oraz logistyki ur. Pasja z jaką prowadzi szkolenia sprawia, że wiedza sama wchodzi do głowy oraz zawsze odnosi się pewien niedosyt. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.







Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu. Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.







Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:



- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,



- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,



- Logistyka UR Try and Choose. 


Miejsce: Sala szkoleniowa Europrofes, Wrocław, ul. Ofiar Oświęcimskich 17
Rozpoczęcie: 2019-07-04 - Zakończenie: 2019-07-05

Cena: 2100 (PLN) + 23% VAT = 2583 PLN

Ostatnia aktualizacja oferty 2019-01-04 16:42:07

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Autonomous Maintenance, Certyfikowany Praktyk TPM, MODUŁ II
Organizator: WoMa Solution Wojciech Mączyński


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Kontakt do nas

2007-2017 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA



Grupa ENNOVA: | tomHRM.com | tomSRS.pl | HRtrendy.pl |PortalSprzedazy.pl | tomCRM | tomDMS.pl | boardroom.io