Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo

Przejdź do formularza kontaktowego

Transport i spedycja krajowa/międzynarodowa – warunki dostaw INCOTERMS 2020 oraz przewozy drogowe i morskie


Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.



POWOŁAJ SIĘ NA PORTAL I ODBIERZ RABAT PRZEZ TELEFON



Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 10





Opis szkolenia i cel




Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, aby zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji, jak również:

• zapoznanie słuchaczy ze specyfiką transportu i spedycji morskiej,

• omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także stawek za przewóz morski i opłat portowych,

• pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,

• zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i CARGO.



Korzyści dla uczestników



• znajomość terminologii i dokumentacji charakterystycznej dla transportu morskiego,

• poznanie aktualnych cen przewozów morskich,

• skuteczne składanie reklamacji dotyczących transportu morskiego,

• zapoznanie się ze specyfiką ubezpieczeń CARGO.





Czas trwania



24 godzin dydaktycznych - 3 dni

Program



I Dzień



1. Żegluga:

• przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,

• żegluga nieregularna - umowy czarterowe, przewoźnicy, firmy brokerskie,

• żegluga liniowa - umowa bukingowa, linie żeglugowe.



2. Żegluga liniowa - przewozy kontenerowe i konwencjonalne:

• przewozy kontenerowe "drzwi-drzwi" (przewozy drobnicowe - LCL),

• sprzęt kontenerowy,

• załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,

• przewozy konwencjonalne.



3. Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny:

• kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony,

• metoda 1, ważenie całych kontenerów,

• metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),

• zasady rejestracji i certyfikacji załadowców.



4. Koszty transportu morskiego:

• koszty transportu w żegludze liniowej,

• stawka frachtowa, dodatki frachtowe (BAF, CAF, Congestion),

• koszty portowe i koszty przewozów lądowych (THC, demurrage, detention).



5. Konosament i inne dokumenty:

• wystawianie konosamentu,

• rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),

• prezentacja konosamentu - zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia.



6. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:

• awaria wspólna i poszczególna,

• ubezpieczenie CARGO,

• reklamacje do przewoźnika morskiego.



7. Warunki dostaw INCOTERMS 2010 vs INCOTERMS 2020 w transporcie morskim:

• wszystkie rodzaje transportu (morski też): EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP,

• tylko transport morski i wodny śródlądowy: FAS, FOB, CFR i CIF,

• dlaczego warunki: FAS, FOB, CFR i CIF nie są zalecane gdy przewóz ładunków odbywa się w kontenerach.



II dzień



1. Warunki Handlowe INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:

• czym są i czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?

• co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020

• co to jest „ryzyko” w dostawie

• co oznacza „termin dostawy”

• płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach)

• obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej

• możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS® (np. czy możliwe jest EXW z załadunkiem?)

• reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)

• reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?

• czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?



2. Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.

• jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?

• rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających

• nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)

• zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)

• zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF

• adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA

• sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP

• włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)



3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania

• Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu

• EXW EX Works (… named place)

• FCA Free Carrier (… named place)

• CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)

• CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)

• DAP Delivered At Place (… named place of destination)

• DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)

• DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)

• Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.

• dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane

• ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika

• Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …

• FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)

• FOB Free On Board (… named port of shipment)

• CFR Cost and Freight (… named port of destination)

• CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)

• Czy można stosować FOB, CFR I CIF do sprzedazy towarów, które będą przewożone w kontenerach?



4. TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®

• brak informacji w umowie sprzedaży o uzgodnieniu warunków handlowych i dopisywanie ich na fakturach i dokumentach przewozowych w momencie dokonywaniu wysyłki,

• uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS®

• dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,

• nadużywanie DDP

• powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”

• inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020



5. Zalecenie

• kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne



III dzień



1. Umowa spedycji a umowa przewozu: podobieństwa, różnice pułapki:

• dokumenty przewozowe i spedycyjne:

• zlecenie przewozowe,

• zlecenie spedycyjne,

• listy przewozowe:

• drogowy CMR,

• kolejowy CIM,

• konosament morski (B/L).



2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS).



3. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym:

• podział / rodzaje ubezpieczeń:

• OCP (przewoźnika),

• CARGO (ładunku),

• OCS (spedytora).

• specyfika, różnice, pułapki,

• wyjaśnienie pojęć:

• wartość ubezpieczenia,

• suma ubezpieczenia,

• franszyza integralna,

• franszyza redukcyjna,

• udział własny,

• rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,

• rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach,

• instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,

• praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.



4. Przewozy samochodowe:

• Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR):

• zakres stosowania,

• pojęcie osoby uprawnionej,

• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,

• relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,

• reklamacja - jak to robić prawidłowo.

• Ustawa Prawo Przewozowe (przewozy krajowe):

• zakres stosowania,

• pojęcie osoby uprawnionej,

• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,

• relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,

• reklamacja - jak to robić prawidłowo.

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.


Miejsce: Warszawa - Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****
Rozpoczęcie: 2020-04-22 - Zakończenie: 2020-04-24


Miejsce: Katowice - Hotel Novotel Centrum Katowice****
Rozpoczęcie: 2020-05-06 - Zakończenie: 2020-05-08


Miejsce: Wrocław - Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***
Rozpoczęcie: 2020-05-13 - Zakończenie: 2020-05-13

CENA standardowa:
2190 PLN + 23% VAT = 2693.7 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1890 PLN + 23% VAT = 2324.7 PLN

UWAGA

Tylko teraz, przy zgłoszeniu dwóch lub większej liczby osób na dowolnie wybrane szkolenia, zaproponujemy Państwu atrakcyjny rabat od 6 % do 22 %. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 10.



Przyjmujemy zgłoszenia również od osób fizycznych - specjalnie dla tych osób koszt uczestnictwa we wszystkich naszych szkoleniach zostanie pomniejszony o aktualnie obowiązujący podatek VAT. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 10.
Ostatnia aktualizacja oferty 2020-03-16 12:07:59

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Transport i spedycja krajowa/międzynarodowa – warunki dostaw INCOTERMS 2020 oraz przewozy drogowe i morskie
Organizator: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |