1. Rozumienie negocjacji jako gry - jako czegoś co, robimy prawie w każdej sytuacji przekonywania - jako procesu do którego warto się przygotować - jako wielopoziomowego procesu komunikacji interpersonalnej, 2. Poznanie różnych strategii i stylów negocjacji oraz warunków społecznych, psychologicznych i materialnych, potrzebnych dla konstruktywnych negocjacji, 3. Ćwiczenie „mocnych” sposobów wywierania wpływu jako bazy umiejętności pomocnych w negocjacjach, 3. Poznanie etapów procesu negocjacyjnego, kluczowych zasad zachowania się na każdym etapie oraz przećwiczenie skutecznych technik negocjacyjnych, 4. Umiejętność rozumienia i rozpoznawania stylu negocjacyjnego partnera oraz elastycznego dostosowania do nich swoich działań negocjacyjnych, 5. Określenie kluczowych umiejętności negocjatora i bilans osobistych zasobów 6. Poznanie technik manipulacji i sposobów przeciwdziałania manipulacjom.
Program
1. Rozpoczęcie szkolenia Prezentacja trenerów i uczestników, przedstawienie celów oraz zasad współpracy, zebranie oczekiwań i nastawień, działania integrujące i budujące zaufanie uczestników. 2. Doświadczenie Negocjacji - negocjacje jako gra, - style negocjowania – i ich zasięg rażenia.... - etapy procesu negocjacyjnego, - cztery wymiary efektywnego negocjatora. 3. Scenariusz Negocjacji – czyli co powinno się zdarzyć podczas negocjacji - etapy i „utarte ścieżki” negocjacji, - umiejętności przydatne na każdym etapie, - „specjalne” techniki – skuteczne przy pokonywaniu wzniesień i dołków w procesie negocjacji. 4. Psychologia Negocjacji - psychologia tworzenia pozytywnego pierwszego wrażenia, - komunikacja niewerbalna w negocjacjach, wykorzystanie wiedzy, doświadczenia i intuicji w negocjacjach, - budowanie pożądanego klimatu negocjacji, - sposoby przełamywania niechęci, uprzedzeń i nieufności, - negocjacje indywidualne a zespołowe. 5. Strategie rozpoczynania i prowadzenia negocjacji - analiza i rozpoznanie uczestników negocjacji – ich stylów i „programów” podejmowania decyzji, - analiza i rozpoznanie możliwości porozumienia oraz możliwych problemów, - sposoby budowania własnej – i rozpoznawania u partnera negocjacji - BATNA - sposoby przygotowania do poszczególnych faz negocjacji. 6. Targowanie – budowanie i wykorzystywanie siły pozycji negocjacyjnej - wykorzystanie pozycji negocjacyjnej – czyli czym i jak się wymienić, - techniki wymiany – „ jeżeli ...to” - orientacja na współpracę – techniki „wygrany-wygrany” - techniki kreatywności w poszukiwaniu wielu wariantów rozwiązania. 7. Techniki "przechwytywania inicjatywy" i "wybijania z uderzenia - sposoby kierowania rozmową podczas negocjacji, - przełamywanie okresowych impasów, - sposoby dążenia do efektywnego finalizowania negocjacji. 8. Wpływanie na innych i manipulacje psychologiczne w negocjacjach - metody perswazji i techniki wpływania na innych, - rozpoznawanie technik wpływu stosowanych przez drugą stronę, - rodzaje technik manipulacji psychologicznych i metody obrony przed nimi. 9. Negocjowanie z “silniejszym” - źródła siły w negocjacjach, - sposoby działania w sytuacjach zróżnicowanego układu sił, - strategie prezentowania wartości oferty. 10. Podsumowanie - mapa negocjacji, - inspiracje od innych i od siebie, - bilans własnych zasobów i plan doskonalenia.
Członek Stowarzyszenie Trenerów i Konsultantów Zarządzania MATRIK(W okresie 04.2000 – 05.2002 Wiceprezes Stowarzyszenia) Członek – założyciel POLSKIEJ IZBY FIRM SZKOLENIOWYCH
Jerzy Pocica
Doświadczony psycholog, trener, coach. Ma za sobą ponad 4500 godzin pracy treningowej. Od 1994 r. prowadzi – szkolenia , treningi umiejętności dla kadry zarządzającej, przedstawicieli handlowych , doradców , zespołów pracy, menedżerów administracji samorządowej, agentów ubezpieczeniowych. Rekomendacje i certyfikaty: Rekomendacja Trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego – 1996 r. Certyfikat Praktyka NLP – wydany przez Polski Instytut Neuro-Lingwistycznego Programowania – 1997 r. Międzynarodowy Certyfikat w zakresie Treningu, Uczenia się i Rozwoju Thames Valley University, London – 1999 r. Międzynarodowy certyfikat w zakresie Mentoringu i Doradztwa Thames Valley University, London.
Miejsce: Kraków - Hotel Justyna
Rozpoczęcie:
2008-11-06
- Zakończenie: 2008-11-07
Katalog szkoleń