Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Gremium - Instytut Doskonalenia Kadr

Przejdź do formularza kontaktowego

PRAWA AUTORSKIE W DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ FIRMY


Szanowni Państwo
Szkolenie przeznaczone jest dla przedsiębiorców, szefów i pracowników Działu Promocji i Marketingu firmy, pracowników agencji reklamowych tworzących kampanie reklamowe, a także dla wszystkich twórców utworów wykorzystywanych w celach reklamowych i nie tylko. Po zakończeniu szkolenia uczestnik winien wiedzieć w jakiej formie może zawierać umowy z twórcą utworu, reklamy, gadżetów reklamowych, dzieła, jak skutecznie przenieść prawa autorskie, jak i w jakich sytuacjach można renegocjować umowę, jaka jest odpowiedzialność z tytułu naruszenia praw autorskich, kiedy wykorzystanie wizerunku czy muzyki stworzonej na potrzeby kampanii reklamowej będzie działaniem niezgodnym z prawem. W czasie szkolenia poruszone zostaną również zagadnienia z zakresu ochrony pomysłu na kampanię reklamową, tajemnicy przedsiębiorstwa oraz czynów nieuczciwej konkurencji.

Program

I.Zagadnienia wstępne dotyczące prawa autorskiego - akty normatywne regulujące zagadnienia dotyczące praw autorskich: ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych; ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; przepisy kodeksu cywilnego; prawo międzynarodowe i prawo Unii Europejskiej.

II. Omówienie najważniejszych zagadnień z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych w ujęciu praktycznym - studium przypadków , orzecznictwo Sądu Najwyższego.
A.Przedmiot prawa autorskiego i praw pokrewnych: definicja utworu, rodzaje utworów – utwór inspirowany, opracowanie, adaptacja, pomysł i jego ochrona, prawa pokrewne - prawa artysty wykonawcy, wykorzystywanie utworów i dzieł w strategii promocyjnej firmy (reklama, produkty promocyjne, gadżety reklamowe).
B.Podmioty prawa autorskiego i praw pokrewnych: autor, twórca, artysta wykonawca - rozróżnienie definicji potocznych i prawnych; nabywca prawa, licencjobiorca- omówienie różnic; inne podmioty: spadkobierca, pracodawca, producent utworu audiowizualnego; zagadnienia dotyczące współtwórczości.

III.Prawa autorskie twórcy, sposoby przeniesienia praw autorskich:
A.osobiste prawa autorskie: treść i zakres praw osobistych autora, artysty wykonawcy; nadzór autorski; nienaruszalność i rzetelne wykonywanie dzieła a dopuszczalna ingerencja w treść utworu;
B.majątkowe prawa autorskie: sposoby korzystania z praw autorskich; pola eksploatacji- wyjaśnienie pojęcia;
C.umowy zawierane z twórcą dzieła, fotografem, artystą wykonawcą: umowa nabycia prawa autorskich; umowy licencyjne; umowa o dzieło; omówienie zapisów występujących w umowach - klauzule umowne; praktyczne wskazówki konstruowania umów.

IV.Dozwolony użytek prywatny i publiczny: wyłączenie niektórych dzieł spod ochrony prawno-autorskiej; dozwolony użytek w działalności gospodarczej i warunki korzystania z utworów w ramach dozwolonego użytku; prawo cytatu, prawo przedruku – kto i w jakich okolicznościach może z niego korzystać.

V.Ochrona praw autorskich: metody ochrony; przykłady naruszeń w reklamie, utworach audiowizualnych, przy współtwórczości; czas ochrony autorskich praw majątkowych i praw pokrewnych.

VI.Nieuczciwa konkurencja i sposoby jej zwalczania:
A.Błędne oznaczenie przedsiębiorstwa w reklamie lub materiałach promocyjnych;
B.Nieprawdziwe oznaczenie towaru lub usługi;
C.Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji: reklama niezgodna z dobrymi obyczajami; reklama uchybiająca godności człowieka; reklama wprowadzająca odbiorcę w błąd; reklama ukryta; reklama porównawcza jako forma reklamy sprzecznej z prawem.

VII.Ochrona przedsiębiorcy przed działaniami bezprawnymi- prawo do firmy i nazwy

VIII.Odpowiedzialność za czyn nieuczciwej konkurencji: odpowiedzialność cywilna; odpowiedzialność karna.

IX.Orzeczenia sądowe – przedstawienie stanu faktycznego i warsztaty z uczestnikami.

Otrzymane certyfikaty

zaświadczenie

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

MONIKA BRZOZOWSKA - Prawnik w Kancelarii Adwokackiej Grudzień, Kalinka Pardus i Partnerzy, dziennikarz, politolog, doradca i trener. Znawca problematyki z zakresu prawa autorskiego oraz prawa prasowego. Dotychczas przeprowadziła szereg szkoleń z zakresu problematyki prawa autorskiego w szczególności dla pracowników Działu Marketingu TVP, Narodowego Centrum Kultury (uczestniczy w projekcie PRokultura, w ramach którego prowadzi szkolenia z prawa autorskiego dla dyrektorów największych teatrów w Polsce, naczelników Wydziałów Promocji Urzędów Marszałkowskich, kierowników ośrodków kultury) oraz dla Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Stały współpracownik naszej firmy.


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2007-08-22 - Zakończenie: 0000-00-00

CENA standardowa:
560 PLN (zwolnione z VAT)

CENA ze ZNIŻKĄ:
504 PLN (zwolnione z VAT)



 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: PRAWA AUTORSKIE W DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ FIRMY
Organizator: Gremium - Instytut Doskonalenia Kadr


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |