Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo

Przejdź do formularza kontaktowego

Lean Management w magazynie - Zarządzanie logistyczne zasobami i przepływami magazynowymi


Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.

POWOŁAJ SIĘ NA PORTAL I ODBIERZ RABAT PRZEZ TELEFON

Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 10





Korzyści dla uczestników
Nadrzędną korzyścią dla uczestnika jest zdobycie umiejętność budowania prawidłowej relacji pomiędzy działami zaopatrzenia i magazynami. Uświadomienie sobie jak bardzo zależne od siebie są te dwa obszary. Pokazanie wpływu prawidłowości ich wzajemnego funkcjonowania na sprawność całego przedsiębiorstwa a w konsekwencji łańcucha dostaw. Dzięki umiejętności zidentyfikowania ścieżek istniejących przepływów rzeczowych i informacyjnych w przedsiębiorstwie możliwość analizy procesów funkcjonujących w przedsiębiorstwie. Usprawnienie umiejętności w zakresie realizacji czynności zakupowych oraz umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami analitycznymi, prognostycznymi i kalkulacyjnymi w sferze logistyki zaopatrzenia i gospodarki magazynowej, Przekazanie praktycznych umiejętności oceny dostawców, ze szczególnym uwzględnieniem: wykorzystania modelu preferencji decydentów, umiejętności skutecznego gromadzenia danych, efektywnego wnioskowania i podejmowania działań.
Umiejętność oceniania analizowanych obszarów pod kątem efektywności, jakości i skuteczności realizowanych prac.
Zdolność wskazywania kierunków możliwych usprawnień krótkoterminowych (organizacyjnych) i długoterminowych (inwestycyjnych) i obniżenia kosztów
Udoskonalenie umiejętności analizy, wnioskowania i przygotowania prezentacji własnych rozwiązań oraz współpracy w zespole.
Nabyte umiejętności to m.in.:
• umiejętność identyfikacji i klasyfikacji surowców i materiałów utrzymywanych w zapasie,
• umiejętność oceny i dobór stosowanych metod prognozowania popytu,
• umiejętność oszacowania rzeczywistego poziomu dostępności surowców i materiałów – zagwarantowanie ciągłości produkcji,
• analiza dostaw uzupełniających zapas - ustalanie ekonomicznej (optymalnej) wielkości zamówień dla poszczególnych surowców i materiałów,
• analiza i ocena stosowanych systemów zamawiania i parametrów ich realizacji,
• analiza poziomu identyfikacji kosztów z uwzględnieniem kosztów gromadzenia, utrzymania oraz braku zapasu z rozróżnieniem na pozycje materiałowe,
• umiejętność opracowania sposobu planowania i zarządzania dostawami i dostawcami,
• umiejętność ustalenia optymalnej struktury zapasu, czyli wielkość części rotującej zwanej zapasem rotującym oraz wielkości zabezpieczającej zakłócenia (odchylenia) zwanej zapasem bezpieczeństwa,
• umiejętność analizy przebiegu procesów magazynowych,
• umiejętność oceny poziomu identyfikowalności dostarczanych dóbr,
• umiejętność oceny wykorzystania zasobów (ludzie, środki transportu wewnętrznego, zarządzanie przestrzenią składową),
• kalkulacji operacji magazynowych – budowania algorytmu obliczeń i tworzenia narzędzi obliczeniowych (arkuszy kalkulacyjnych),
• umiejętność analizy ruchów magazynowych,
• umiejętność przeprowadzenia analiz ABC i XYZ wraz z interpretacją
• rozmieszczenia towarów w magazynie – analiza rotacji towarów i jej wykorzystanie w praktyce,
• obliczania potrzebnego wyposażenia w magazynie – budowanie algorytmu
• kalkulacji zapotrzebowania na pracę ludzką,
• wyliczania podstawowych wskaźników używanych do oceny pracy magazynów,
• umiejętność oszacowania spodziewanych nakładów i efektów związanych z zaprojektowaniem i wdrożeniem usprawnień.

Program

1. System logistyczny przedsiębiorstwa – konflikty międzyfunkcjonalne.

Case: TOP 10 – po kilku słowach wstępu na temat systemu logistycznego uczestnicy wykonują ćwiczenie zmierzające do identyfikacji najczęściej występujących problemów na linii zaopatrzenie - magazyny. Istotnym elementem tej części zajęć jest pokazanie narzędzi do wartościowania problemów i dobierania odpowiednich narzędzi do ich rozwiązywania.

2. Co rozumiemy pod pojęciem procesu? – Mapowanie procesów.

Case: Nie można zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć – powiedział kiedyś Drucker – należy tylko wiedzieć co mierzyć. W ćwiczeniu uczestnicy wykonują mapę procesów. Podejmują decyzję czy należy doskonalić istniejący proces, czy zaprojektować go od podstaw. Szczegółowo omawiane są wskaźniki i mierniki służące do oceny procesów zaopatrzeniowych i magazynowych.

3. Analiza struktury danych, informacji o przepływach informacyjno-materiałowych, potrzebnych do prawidłowego-optymalnego funkcjonowania logistyki zaopatrzenia i gospodarki magazynowej.

Problemem wielu firm jest jakość i ilość gromadzonych i przetwarzanych danych. Podczas ćwiczeń uczestnicy zdobędą wiedzę na temat nie tylko efektownego ale przede wszystkim efektywnego przygotowywania zakresu informacji – danych.

4. Poziom obsługi klienta (POK).

POK jest parametrem całego łańcucha dostaw, ponieważ dotyczy głównie relacji przedsiębiorstwa z jego otoczeniem. Niestety bardzo często jest pomijany w relacjach pomiędzy wewnętrznymi działami. Poziom obsługi klienta zależy od wzajemnego oddziaływania wszystkich czynników, które wpływają na dostępność towarów i usług dla nabywcy. Omawiane są elementów przedtransakycjne, transakcyjne i potransakcyjne.
Casy rozwiązywane w trakcie trwania tego modułu pokazują uczestnikom jak zbudować system podstawowych wskaźników POK i jak je interpretować w codziennej rzeczywistości.

5. Wstęp do logistyki zaopatrzenia.

Mówiąc o logistyce zaopatrzenia myślimy optymalizacji zapasów surowców, o takim zaplanowaniu polityki zaopatrzeniowej, by mogła ona zapewniać wysoki poziom obsługi potrzeb produkcyjnych przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów zapasu, jakimi są koszty związane z obsługą dostaw i zamówień, zwane dalej kosztami gromadzenia a także koszty związane z utrzymaniem zapasów na magazynie, zwane dalej kosztami utrzymania oraz koszty braku zapasów.
Omówione zostaną podstawowe funkcje zaopatrzenia i jego wpływ na sprawność przedsiębiorstwa.

6. Magazyn jako element systemu logistycznego.

Czy magazyn to tylko budynek?
W module tym omówione zostaną podstawowe informacje związane z funkcjonowaniem magazynów i jego miejscem w łańcuchu dostaw. Podczas casu uczestnicy będą dyskutowali na temat tego czy magazyn to tylko miejsce generowania kosztów, czy być może obszarem dodawania wartości. Omówione zostaną sposoby realizacji zadań związanych z przyjmowaniem, składowaniem, kompletacją i wydawaniem. Przedstawione zostaną koncepcje składowania kompletacji towarów.

7. Aby otrzymać właściwe odpowiedzi trzeba zadań właściwe pytania - czy zakupy i magazyn mają coś wspólnego?

Po usystematyzowaniu wiedzy o zaopatrzeniu i magazynach nadchodzi czas na znalezienie wspólnej płaszczyzny dla omawianych obszarów. Podczas wykonywanych ćwiczeń uczestnicy zobaczą jak bardzo te dwa obszary zazębiają się. Moduł ten jest wstępem do budowania narzędzia służącego do oceny procesów zachodzących pomiędzy zaopatrzenieniem i magazynami.

8. Wskaźniki i mierniki oceny działalności zaopatrzenia i magazynu – budowa ogólnego modelu.

Omówione zostaną wskaźniki strukturalne i ramowe, wskaźniki/mierniki produktywności, gospodarności i jakości. Podczas casu zbudowany zostanie model wskaźników oceniających funkcjonowanie omawianych obszarów ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji procesów pod względem kosztów, czasów i transparentności.
Istotnym elementem będzie przećwiczenie organizacji procesu zakupów w relacji do funkcjonowania procesów magazynowych

9. Zapasy – zło konieczne czy błogosławieństwo?

Zrozumienie czym są zapasy, jakie są przyczyny ich gromadzenia i jak wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorstwa jest bardzo ważne. Celem modułu jest przeniesienie koncepcji związanych z zarządzaniem zapasami na grunt praktycznych rozwiązań.
Wykonywane casy związane będą z taki zagadnieniami jak: wpływ popytu na wielkość i strukturę zapasu, planowanie potrzeb materiałowych, analiza poziomów (wielkości) zapasów, koszty zapasów, ekonomika dostaw, zagospodarowanie zapasów zalegających i nierotujących

10. Optymalizacja decyzji zakupowych w przedsiębiorstwie.

Wpływ prognozowania zapotrzebowania i optymalizacji prognoz na decyzje zakupowe. Omówione zostaną systemy zamówienne - odmiany i uwarunkowania, wielkości zamówień a zapasy bezpieczeństwa zależne od przyjętego POK, optymalizacja wielkości dostaw, wpływu sformalizowanych procesów, procedur i instrukcji na efektywność zakupów.

11. Zarządzanie dostawcami a sprawność procesów magazynowych.

Celem modułu jest uświadomienie wpływu współpracy z dostawcami na procesy magazynowe. Omówiony zostaje struktura zapotrzebowania informacyjnego wymaganego to prawidłowego przeprowadzenia oceny dostawców, ze szczególnym uwzględnieniem modelu preferencji decydenta.
Przeprowadzone ćwiczenia pozwolą na określenie warunków brzegowych do budowania postępowania z dostawcami z uwzględnieniem takich parametrów jak; akceptowalne warunki finansowe, czas realizacji, kompletność ilościowa, zgodność terminowa, parametry jakościowe i reakcja na reklamacji, reakcja na zdarzenie nadzwyczajne.
Istotnym elementem zajęć jes aspekt budowania wspólnego z dostawcami modelu oceny
Omówione zostaną różne techniki oceny dostawców m.in.: audyt dostawców, analiza ABC/XYZ, OTIF, ryzyko realizacji dostaw, udział w obrocie, metoda scoringowa, metoda rankingowa, TCO – całkowity koszt posiadania
Położony będzie duży nacisk na optymalizację współpracy z dostawcami – działania pre a nie post fatum.

12. Nowoczesne techniki zarządzania procesami– rewelacja czy mit?

Zanim zaczniesz cokolwiek doskonalić, zastanów się czy to, co robisz, jest niezbędnie potrzebne, by zrealizować zadania, które przed Tobą stoją. Lean to głównie eliminacja strat. A straty to wszystko to, co jest bezwartościowe. Typy strat można podzielić na siedem kategorii, dzięki którym możemy przyjrzeć się poszczególnym problemom i znaleźć małe możliwości poprawy, dzięki czemu może uda nam się wygenerować duże oszczędności (zgodnie ze starą prawdą ziarnko do ziarnka...).
Bardzo szczegółowo zostaną omówione odchudzone narzędzia wraz z pokazaniem możliwości praktycznego zastosowania w zarządzaniu zaopatrzeniem i magazynami.


Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.


Miejsce: Warszawa - Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****
Rozpoczęcie: 2020-08-24 - Zakończenie: 2020-08-25


Miejsce: Gdańsk - Hotel Mercure Gdańsk Posejdon***
Rozpoczęcie: 2020-10-08 - Zakończenie: 2020-10-09


Miejsce: Katowice - Hotel Novotel Centrum Katowice****
Rozpoczęcie: 2020-05-07 - Zakończenie: 2020-05-08

CENA standardowa:
1690 PLN + 23% VAT = 2078.7 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1490 PLN + 23% VAT = 1832.7 PLN

UWAGA

Tylko teraz, przy zgłoszeniu dwóch lub większej liczby osób na dowolnie wybrane szkolenia, zaproponujemy Państwu atrakcyjny rabat od 6 % do 22 %. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Przyjmujemy zgłoszenia również od osób fizycznych - specjalnie dla tych osób koszt uczestnictwa we wszystkich naszych szkoleniach zostanie pomniejszony o aktualnie obowiązujący podatek VAT. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.

 


Ostatnia aktualizacja oferty 2020-01-24 13:10:19

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Lean Management w magazynie - Zarządzanie logistyczne zasobami i przepływami magazynowymi
Organizator: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |