Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Typologia dłużników i strategie windykacyjne


Dbałość o dobre relacje z Klientami naszej firmy to podstawa działalności każdej organizacji. Ale co zrobić w momencie kiedy Klient, nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań i staje się naszym dłużnikiem? Jak prowadzić proces windykacji, aby przyniósł oczekiwane efekty, a strategia odzyskiwania należności naszej organizacji była sprawna, przebiegała szybko i skutecznie, przy jednoczesnym zachowaniu dobrych relacji z Klientem?



Szkolenie Typologia dłużników i strategie windykacyjne ma na celu zapoznanie uczestników ze strategiami windykacyjnymi, sposobami budowania procesów windykacyjnych oraz typami dłużników i metodami komunikacji z nimi, tak aby w jak najbardziej efektywny sposób wyegzekwować należności, nie tracąc dobrych relacji z kontrahentem. Praca na konkretnych case study, sprawi, że uczestnicy szkolenia w praktyczny sposób wykorzystają zdobytą wiedzę w codziennej pracy.



Szczegóły szkolenia:

http://www.hillway.pl/typologia-dluznikow-i-strategie-windykacyjne-szkolenie/

Program

Strategia to kierunek działań zmierzających ku osiągnięciu zakładanego celu. W trakcie tego modułu uczestnicy poznają klasyfikację strategii i kluczowe elementy strategicznego planowania oraz dobiorą działania zgodne z wewnętrznymi celami swojej organizacji. Podczas szkolenia zostaną poruszone następujące elementy:



czynniki wpływające na dobór strategii:

człowiek vs. sprawa – z kim i o czym rozmawiam,

fakty vs. emocje – czego dotyczy sprawa i jakie emocje temu towarzyszą,

wyniki vs. relacje – jakie cele twarde i miękkie stawiam sobie w procesie windykacji,

rodzaje strategii windykacyjnych – klasyfikacja możliwych ścieżek postępowania z uwagi na cel i przedmiot windykacji,

elementy strategii windykacyjnych – misja przedsiębiorstwa, cele windykacji, dostępne narzędzia windykacyjne, możliwe działania windykacyjne,

dobór strategii do zakładanych celów windykacyjnych – case study – określenie celu windykacji oraz zaprojektowanie kolejnych kroków postępowania, z wykorzystaniem dostępnych narzędzi do konkretnych przypadków wskazanych przez uczestników.



ETAPY SPRAW WINDYKACYJNYCH A PRZYJĘTE STRATEGIE



Zakładane ścieżki postępowań windykacyjnych powinny uwzględniać ogólne wytyczne procesu windykacji, a także dotychczasowe i bieżące zdarzenia w sprawie. W trakcie tego modułu uczestnicy poznają czynniki mające wpływ na postępowanie windykacyjne oraz nauczą się dostosowywać swoje działania do aktualnych potrzeb i zdarzeń. Elementy, które zostaną poruszone w trakcie tego modułu to:



determinanty działań w sprawie:

rodzaj i zakres windykacji: krótkoterminowa, długoterminowa, cykliczna, monitoring należności,

historia sprawy – wydarzenia, które miały miejsce zanim zostały podjęte działania windykacyjne oraz wydarzenia pomiędzy kolejnymi krokami windykacji,

status sprawy – reakcje dłużnika na działania windykacyjne: deklaracja, złamana deklaracja, wpłata, reklamacja, odmowa zapłaty, brak kontaktu,

zmiany strategii w sytuacjach nieplanowanych – operowanie dostępnymi narzędziami w celu zachowania spójności działań w przypadku niestandardowych zdarzeń: sytuacji losowych, zmian wewnętrznych w organizacji, błędach operacyjnych,

dobór strategii do etapu w sprawie – case study – określenie dotychczasowych zdarzeń oraz aktualnego statusu w konkretnych przypadkach wskazanych przez uczestników, określenie możliwych nieprzewidzianych zdarzeń i projektowanie związanych z nimi działań,



TYPOLOGIA DŁUŻNIKÓW VS. STYLE WINDYKACYJNE



Każdą przyjętą strategię windykacyjną należy dostosować nie tylko do zakładanych celów oraz możliwych do wykorzystania narzędzi windykacyjnych, ale także do charakteru prowadzonej sprawy, typu zachowania dłużnika oraz postawy prezentowanej przez windykatora. Na tym etapie uczestnicy poznają typologię dłużników oraz style zachowań Windykatorów i nauczą się dobierać komunikaty adekwatne do rozmówców. Poruszone zostaną następujące elementy:



statystyka w służbie windykacji – badania opisujące trendy w spłacalności pod kątem grup dłużników oraz rodzajów wierzytelności,

klient z problemem vs. gracz windykacyjny – umiejętne definiowanie faktycznej przyczyny niepłacenia wraz z wachlarzem adekwatnych zachowań windykacyjnych,

typowe i nietypowe zachowania dłużników – typologia klientów windykacyjnych wraz z wachlarzem adekwatnych komunikatów,

style windykacyjne Windykatorów – typologia zachowań windykacyjnych wraz ze wskazaniem mocnych i słabych stron oraz sposobów korzystania z nich,

dobór komunikacji zgodnej ze stylem windykatora do typu dłużnika – case study – określenie typu rozmówców (zarówno dłużnika jak i windykatora) w konkretnych przypadkach wskazanych przez uczestników oraz dobranie adekwatnego stylu komunikowania się,



WINDYKACJA INDYWIDUALNYCH PRZYPADKÓW – PRACA Z CASE STUDY



Praca warsztatowa opiera się na analizie case study, które budowane są na podstawie konkretnych przypadków, doświadczanych w codziennej pracy oraz przygotowanych przez uczestników szkolenia, wskazujących na: przedmiot zadłużenia, historię sprawy, aktualny status oraz typ rozmówcy. W trakcie zajęć uczestnicy przeanalizują wskazane przez siebie sprawy, zgodnie z prezentowanymi zagadnieniami dotyczącymi strategii windykacji oraz zaprojektują odpowiednią strategię odzyskania należności. W trakcie tego ćwiczenia zostaną wykorzystane następujące narzędzia:



analiza przypadków – pod kątem różnorodnych czynników: typu dłużnika, rodzaju sprawy, postawy windykatora,

analiza możliwości i ograniczeń – wynikających z dostępności narzędzi, zakresu wewnętrznych procedur,

analiza zysków i strat – przy zastosowaniu wybranych strategii do rozpatrywanego przypadku,

projektowanie ścieżek zachowań windykacyjnych pod konkretne przypadki zgłoszone przez uczestnika – praca z case study nad wypracowaniem możliwych do zastosowania niezwłocznie po szkoleniu działań zmierzających ku osiągnięciu założonego celu windykacyjnego.

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

JOANNA – TRENER WINDYKACJI i OBSŁUGI KLIENTA

Od 2009 roku wspiera rozwój pracowników w zakresie kompetencji miękkich. Jest certyfikowanym trenerem biznesu i dyplomowanym coachem. Specjalizuje się w profesjonalnej obsłudze klienta, procesu reklamacji oraz windykacji miękkiej i ustalaniu strategii windykacji, ustalania sankcji na poszczególnych etapach monitoringu należności i windykacji.



Absolwentka Olsztyńskiej Szkoły Wyższej, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy, gdzie ukończyła m.in. studia podyplomowe z Coachingu. Od 2014 roku współpracuje z placówkami Wyższej Szkoły Bankowej prowadząc zajęcia z psychologicznych aspektów windykacji.



W latach 2012-2016 współpracowała z windykacyjną spółką giełdową, gdzie odpowiadała za całokształt procesów szkoleniowo-coachingowych kilkudziesięcioosobowego zespołu pracowników call center w zakresie obsługi klienta, komunikacji i windykacji miękkiej: negocjacji windykacyjnych, psychologicznych aspektów windykacji, typologii dłużników oraz telewindykacji. Do jej zadań należało także przeprowadzanie szkoleń twardych (produktowych i proceduralnych).



Przez kilka lat związana była ze spółką pożyczkowo-windykacyjną, gdzie zajmowała się całokształtem procesów szkoleniowo-coachingowych zespołu call center w zakresie telewindykacji i negocjacji windykacyjnych.



Pełniła również obowiązki kierownika operacyjnego, projektując i wdrażając nową strategię reklamacji oraz tworząc i ustawiając na nowo procesy reklamacyjne w celu usprawnienia pracy i zwiększenia efektywności zespołu.



Przeprowadziła już ponad 1 500 godzin szkoleń grupowych oraz indywidualnych coachingów. Realizuje projekty szkoleniowe, coachingowe i doradcze dla firm z różnych branż, a jakość i efektywność prowadzonych przez nią szkoleń potwierdzają referencje od zadowolonych klientów. Swoją wiedzę łączy skutecznie z wysokimi umiejętnościami interpersonalnymi. Praca trenera jest jej pasją, którą zaraża uczestników prowadzonych przez nią szkoleń.



Realizowane projekty:



Inicjatywa Mikro Sp. z o.o., GP People, Perfekt Serwis Sp. z o.o., Medi.Spa&Wellness Hotel St. Bruno****, Spa&Wellness Hotel Krasicki****, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, PKP S.A., Mc Donald’s – Polska Organizacja Franczyzodawców, EGB Investments S.A, Toruńskie Stowarzyszenie Ekologiczne Tilia, Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości, Izba Przemysłowo-Handlowa w Toruniu, Hanplast sp. z o.o., Bydgoszcz

Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Cena do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Ostatnia aktualizacja oferty 2019-08-08 11:02:46

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Typologia dłużników i strategie windykacyjne
Organizator: HILLWAY Training & Consulting


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |