Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Trening umiejętności interpersonalnych - komunikacja, autoprezentacja i kreatywność


Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.


Cele szkolenia

Celem tego szkolenia jest zaprezentowanie najskuteczniejszej wiedzy z zakresu Psychologii Poznawczej oraz Psychologii Komunikacji Między ludzkiej. Przedstawione zostaną techniki wykorzystywane przez najskuteczniejszych negocjatorów, sprzedawców, handlowców oraz menedżerów, służące uzyskiwaniu celów biznesowych. W trakcie szkolenia uczestnicy wezmą udział w warsztatach i ćwiczeniach z zakresu komunikacji, bazujących na prezentowanej wiedzy. Dodatkowo uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach rozwijających kreatywność, oraz zapoznają się z technikami autoprezentacji.


Metodologia
Szkolenie będzie prowadzone w 70% metodą warsztatową. Pozostały czas poświęcony zostanie na przedstawienie koncepcji Typologii Człowieka w świetle psychologii poznawczej i na pracę własną oraz w parach, nad tworzeniem autorskich technik komunikacji uczestników szkolenia, które będą najlepiej dostosowane do aktualnych problemów zawodowych uczestników.

Program

Dzień I – ta część szkolenia będzie poświęcona ćwiczeniu zaawansowanych umiejętności komunikacyjnych, niezbędnych w skutecznej komunikacji i budowaniu długofalowych relacji. Dodatkowo ta część szkolenia będzie poświęcona rozwijaniu umiejętności z zakresu wywierania wpływu oraz uświadomieniu sobie własnych wzorców reagowania na, konkretne zachowania drugiego człowieka.

1. Komunikacja międzyludzka, czyli, co już wiemy i potrafimy, czyli jak postrzegamy kontakt z drugim człowiekiem (klientem, współpracownikiem) na dzień dzisiejszy.

2. Filtry percepcji, czyli Psychologia poznawcza i komunikacji międzyludzkiej:
• jak skutecznie komunikować się z konkretnym typem i jakich argumentów używać?
• zarządzanie wrażeniem w procesie komunikacji,
• jak mnie postrzegają inni ludzie i od czego to zależy?

3. Ćwiczenie ” Doradcy pozytywni i negatywni”.

4. Satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi, wymagają byśmy mieli wyczucie dla niewypowiedzianych myśli partnera oraz sami uświadomili sobie to, że mamy w głowie mnóstwo myśli, których nie wszystkich jesteśmy świadomi. To ćwiczenie komunikacji uwrażliwia uczestników i stwarza im możliwość zajmowania się niewypowiedzianymi myślami, które zawsze są w tle, gdy rozmawiamy z drugim człowiekiem.

5. Błędy w komunikacji prowadzące najczęściej do sytuacji konfliktowych i sposoby radzenia sobie z nimi. Wykorzystanie tzw. Modelu Miltona, czyli narzędzia służące do prowokowania sytuacji konfliktowych i problematycznych.

6. KWESTIONARIUSZ: Autodiagnoza możliwości komunikacyjnych, czyli sprawdzenie jak „dobry” jestem w komunikacji międzyludzkiej i czy aby na pewno wszyscy mnie dobrze i precyzyjnie rozumieją.

7. W trakcie szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość wypełnić Kwestionariusz Autodiagnoza możliwości komunikacyjnych, dzięki czemu uzyskają informację na temat swoich mocnych i wartych rozwinięcia obszarów związanych z komunikacją interpersonalną w kontakcie z klientem.

8. Przedstawienie Typologii Osobowości, w oparciu o Psychologię Poznawczą, badającą mechanizmy odpowiedzialne za style komunikacji międzyludzkiej – Style Sortowania Informacji.

9. Szukający dziury w całym, pesymistycznie nastawiony, wiecznie niezadowolony człowiek:
• jaki i o czym myśli taki Typ Człowieka?
• wywieranie wpływu i perswazja pod ten Typ Człowieka,
• jak się komunikować i budować relacje?

10. Obiecujący przysłowiowe gruszki na wierzbie, lejący wodę i oderwany od rzeczywistości człowiek:
• o czym, w jaki sposób, myśli taki Typ Człowieka?
• wywieranie wpływu i perswazja pod ten Typ Człowieka,
• jak się komunikować i budować relacje?

11. Styl Sortowania Informacji, odpowiedzialny za sposób postrzegania faktów i drugiego człowieka, w procesie komunikacji:
• Czteropolowa Matryca Nieświadomego Systemu Ocen, czyli jak zostanę oceniony przez człowieka w momencie, kiedy rozpoznam jego SSI, oraz jak zostanę oceniony, gdy będę się komunikował niezgodnie z rozpoznanym SSI,
• zarządzanie Nieświadomym Systemem Ocen, w trakcie procesu komunikacji.

12. Zadufany w sobie, najmądrzejszy w całym "województwie", nieliczący się z opinią innych Człowiek:
• sposoby rozkodowywania stylu myślenia Człowieka o powyższych cechach,
• wywieranie wpływu i perswazja pod ten Typ Człowieka,
• jak się komunikować i budować relacje?

13. Chwiejny niczym chorągiewka na wietrze, bez własnego zdania i opinii, czyli Człowiek, który nie potrafi samodzielnie podjąć żadnej decyzji, bo nie ma pełnomocnictw:
• styl myślenia i postrzegania procesu komunikacji, przez ten Typ Człowieka,
• jak odróżnić ten styl myślenia od stosowania Techniki negocjacyjnej: "Niepełne pełnomocnictwo"?
• jak się komunikować i budować relacje?

14. Styl Sortowania Informacji, odpowiedzialny za sposób podejmowania decyzji, w procesie komunikacji:
• Czteropolowa Matryca Nieświadomego Systemu Ocen, czyli jak zostanę oceniony przez Człowieka w momencie, kiedy rozpoznam jego SSI, oraz jak zostanę oceniony, gdy będę się komunikował niezgodnie z rozpoznanym SSI,
• zarządzanie Nieświadomym Systemem Ocen, w procesie komunikacji.

15. Ćwiczenie ” Kody komunikacji”:
• w trakcie ćwiczenia uczestnicy podzieleni na zespoły trzy osobowe, ćwiczą się w zwracaniu uwagi na subtelne różnice w komunikacji międzyludzkiej, które często są kluczem do adekwatnego i zgodnego z intencjami zrozumienia drugiego człowieka.


Dzień II – ta część szkolenia będzie poświęcona rozwijaniu kreatywnego myślenia oraz poznaniu technik skutecznej autoprezentacji i kreowaniu wizerunku. Drugiego dnia uczestnicy wezmą udział w Grze symulacyjnej, w trakcie której będą mieli możliwość przećwiczyć w praktyce poznanie w trakcie szkolenia umiejętności komunikacyjne, autoprezentacji oraz będą mieli okazję wykazać się kreatywnością.

1. Kreatywność, albo myślenie dywergencyjne, czyli korzystanie z potencjału prawej półkuli mózgowej.

2. Myślenie dywergencyjne (prawopółkulowe) vs myślenie konwergencyjne (lewopółkulowe):
• około 100 lat temu uczeni w piśmie mędrcy debatowali nad tym komu przyznać nagrodę Nobla. Długo debatowali, spierali się i nie mogli dojść do porozumienia. Nagle wstał jeden w piśmie uczony z długą brodą i powiedział: Moim zdaniem powinniśmy przyznać w tym roku Nobla temu człowiekowi, który odkrył, że pies się ślini na dźwięk dzwonka. Prawopółkulowi obecni na sali przytaknęli, a analityczni lewopółkulowi jeszcze przez chwilę, starali się dojść do sedna, tego co zostało powiedziane. Po chwilach kilku, wstał mędrzec, lewopółkulowy i powiedział: Masz Pan całkowitą rację! Zgadzam się. Przyznajmy nagrodę Nobla Iwanowi Pawłowowi za odkrycie warunkowania klasycznego.

3. Ćwiczenia na pobudzanie myślenia dywergencyjnego/kreatywnego.

4. Bariery i blokady ograniczające kreatywność – czyli analiza ograniczających przekonań:
• ukryty potencjał kreatywny – co wiemy i czego nie wiemy o naszych twórczych możliwościach,
• co ogranicza naszą kreatywność,
• rodzaje barier i blokad (wewnętrznych i zewnętrznych),
• "Idea killers” – czyli „zabójcy kreatywności",
• radzenie sobie z blokadami i barierami,
• case study – przykłady z praktyki biznesowej,
• przykładowe zadanie szkoleniowe „Mógłbym być bardziej twórczy gdybym…”.

5. Autoprezentacja, czyli jak sprawić aby inni postrzegali nas tak, jakbyśmy sobie tego życzyli?
• autoprezentacja – pierwsze wrażenie,
• dostosowanie do słuchaczy,
• jak pozyskać uwagę i zainteresowanie słuchaczy,
• elastyczna komunikacja.

6. Komunikacja werbalna i niewerbalna:
• postawa, ton głosu, gestykulacja i ich wpływa na wrażenie jakie wywieramy na innych.

7. Gra symulacyjna: „Traktat pokojowy”, nie mająca odniesienia do doświadczeń zawodowych uczestników szkolenia, pozwalająca na określenie mocnych stron uczestników, oraz obszarów wymagających dalszego, indywidualnego rozwoju w obszarze komunikacji, umiejętności budowania relacji i nieświadomych strategii negocjacyjnych oraz autoprezentacji i kreatywnego myślenia. Dodatkowo uczestnicy dokonają analizy własnych zachowań komunikacyjnych i odpowiedzą sobie na pytanie, „Czy w procesie komunikacji i autoprezentacji jestem rozumiany i postrzegany przez drugą stronę zgodnie z moimi intencjami?" i jakie mogą być tego przewidywalne skutki, w kontekście osiągania celów zawodowych:
• gra symulacyjna wymagać będzie od uczestników wysokich umiejętności z zakresu współpracy w zespole oraz zaawansowanych umiejętności perswazyjnych, komunikacyjnych oraz autoprezentacji.

8. Uczestnicy po zakończeniu Gry symulacyjnej otrzymają indywidualny feedback od:
• trenera,
• od każdego z członków zespołu z własnej grupy,
• od każdego z członków zespołu z grupy przeciwnej.


Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia


Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

CENA standardowa:
1490 PLN + 23% VAT = 1832.7 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1290 PLN + 23% VAT = 1586.7 PLN

UWAGA

Tylko teraz, przy zgłoszeniu dwóch lub większej liczby osób na dowolnie wybrane szkolenia, zaproponujemy Państwu atrakcyjny rabat od 6 % do 22 %. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Przyjmujemy zgłoszenia również od osób fizycznych - specjalnie dla tych osób koszt uczestnictwa we wszystkich naszych szkoleniach zostanie pomniejszony o aktualnie obowiązujący podatek VAT. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.
Ostatnia aktualizacja oferty 2015-03-11 09:43:21

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Trening umiejętności interpersonalnych - komunikacja, autoprezentacja i kreatywność
Organizator: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |