Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

Oferta dla firm szkoleniowych   |   Logowanie

Szkolenia w katalogu szkoleń  

TRIZ – podstawy metodologii w oparciu o model Oxford Creativity


Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona

POWOŁAJ SIĘ NA PORTAL I ODBIERZ RABAT PRZEZ TELEFON

Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12





Opis szkolenia
TRIZ, jako metoda rozwiązywanie problemów jednocześnie stanowi metodę pokonywania przeciwności, wsparcia kreatywności i szeroko rozumianego procesu innowacyjnego. Daje możliwość śledzenie historii rozwoju produktów i usług, prognozuje przyszłe technologie, wspiera zarządzanie własnością intelektualną – ostatecznie oszczędza czas i pieniądze.
Oferowany kurs warsztatowo wprowadza w fundamenty TRIZ. Promuje identyfikowanie i zmierzanie do IFR (Ideal Final Result), jak i skupieniesię na redukcji i eksploatacji zidentyfikowanych sprzeczności – zarówno technicznych, jak i fizycznych. Szkolenie promuje podniesienie efektywności używania zasobów. Prezentuje również analogie do innych metod problem-solving. Można powiedzieć, iż umieszcza TRIZ w szerszym kontekście sugerując, kiedy np. korzystać z TRIZ, a kiedy z QFD (Quality Function Deployment), z Six Sigma czy być może z bardziej otwartych metody heurystycznych … Podejście takie nie odrywa TRIZ od innych metod i jednocześnie lepiej tłumaczy zasady zastosowania.
Uczestnicy zajęć zostaną wprowadzeni w ciągły warsztat wsparty wykładami wprowadzającymi. Również i niezależnie od przygotowanych ćwiczeń, zostają zachęceni do podjęcia własnych problemów lub/i zidentyfikowanych sprzeczności. Indywidualne problemy zostaną podjęte niezależnie od tego czy odnoszą się do tematyki wytwórczej, czy też do obszaru usług.

Korzyści dla uczestników
• wyjaśnienie TRIZ, jako metody ustrukturalizowanego problem-solving,
• rozwinięcie procesu innowacyjnego,
• stosowanie 40’u zasad TRIZ – wspierających wynalazczość i innowacyjność,
• zrozumienie na przykładach – zalet i słabości TRIZ,
• podniesienie wydajności i satysfakcji z pracy,
• postrzeganie sprzeczności, jako możliwości, nie jako zagrożenia - identyfikacja problemów i definiujących je sprzeczności,
• rozwiązywanie sprzeczności poprzez macierz i zrozumienie analogii do QFD,
• zastosowanie ciekawych TRIZ-metod wpierających kreatywność, jak i metod heurystycznych,
• opanowanie i praktykowanie elementów TRIZ – obszary konfliktu, analiza funkcjonalności, ograniczenia, IFR, efektywne użycie zasobów.

Metody szkolenia
• przedstawienie złożonych tematów krok po kroku dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników,
• oparcie szkolenia o ciągły warsztat,
• w ponad 90% przypadków stosowanie "nieksiążkowych" przykładów opartych o doświadczenia autora zebrane na terenie Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii,
• większość rysunków dydaktycznych wykonywanych jest na tablecie, co poprzez rzutnik daje wielokrotnie większe i czytelniejsze obrazy, uzyskane tak pliki dostępne są później z linku do dysku sieciowego,
• zajęcia prowadzone są metodą coaching’u - trener zadaje wiele pytań dotyczących opinii i refleksji uczestników, co do pomysłów/usprawnień możliwych do wdrożenia we własnej pracy.

Program

Dzień I

1. Wprowadzenie i podstawy metodologii TRIZ:
• omówienie agendy spotkania,
• przyczyny i historia powstania – Genrich Altshuller,
• przegląd większości narzędzi TRIZ – cele użycia, wzajemne zależności,
• firmy stosujące metody TRIZ, typowe obszary zastosowania.

2. Ewolucja czyli analiza trendów rozwoju produktów – przewidywanie przyszłych technologii, samych produktów, jak i usług:
• przykłady i 8 trendów w procesie ewolucji rozwiązań.

3. Motywacja, postawy i metody wsparcia rozwoju indywidualnej kreatywności:
• przyczyny blokowania kreatywności,
• właściwa komunikacja i stosowanie języka/mowy dla wsparcia kreatywności,
• rozszerzenie swojej „ramki czasu”, czyli nie tylko - „tu i teraz”,
• techniki podnoszące kreatywność.

4. Idealne rozwiązanie końcowe:
• czym jest Ideal Final Result (IFR) i analogie do ideal state w Lean Management,
• wejście w proces innowacyjnych poprzez zdefiniowanie finalnego idealnego rozwiązania, a nie pierwszego „niemożliwego” kroku.

5. Trzy główne podstawy TRIZ:
• uogólnienie i poszukiwanie analogii do istniejących już rozwiązań – „most TRIZ”,
• identyfikacja sprzeczności technicznej lub fizycznej (4’y metody rozwiązywania sprzeczności fizycznej),
• 39’ć rodzajów sprzeczności technicznych i 40’i metod ich rozwiązywania.

Dzień II

1. Studium przypadków i praca z macierzą 39’u sprzeczności technicznych dla generowania kreatywnych rozwiązań problemów – praca również na przykładach z firmy Klienta – warsztat.

2. Analiza funkcyjna czyli „trimming”, zidentyfikowane interakcje, jako źródło potencjalnych rozwiązań - warsztat.

3. Metoda dziewięciu okien/pudełek czyli dostrzeganie w uncertainties – opportunities, a nie tylko „utrwalonych” threats – warsztat.

4. Metoda małych mądrych ludzików czyli Smart Little People (SLP) – warsztat.

5. Metoda Root Conflict Analysis (RCA+) – ćwiczenie.

6. ARIZ-85C czyli Algorithm of Inventive Problem Solving – ćwiczenie:
• opanowanie wybranych kroków ARIZ.

7. Synergia z innymi metodami problem solving:
• QFD – Quality Function Deployment,
• wybrane metody heurystyczne,
• 5W,
• 5W+1H,
• RCA w formie Ishikavy,
• 8D,
• Spaghetti.

8. Zakończenie zajęć:
• podsumowanie i follow-up (praca domowa),
• zasady prowadzenia wsparcia po zajęciach,
• ankiety i sesja ocen.


Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.


Miejsce: Poznań - Mercure Poznań Centrum****
Rozpoczęcie: 2019-06-10 - Zakończenie: 2019-06-11

CENA standardowa:
1640 PLN + 23% VAT = 2017.2 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1440 PLN + 23% VAT = 1771.2 PLN

UWAGA

Tylko teraz, przy zgłoszeniu dwóch lub większej liczby osób na dowolnie wybrane szkolenia, zaproponujemy Państwu atrakcyjny rabat od 6 % do 22 %. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Przyjmujemy zgłoszenia również od osób fizycznych - specjalnie dla tych osób koszt uczestnictwa we wszystkich naszych szkoleniach zostanie pomniejszony o aktualnie obowiązujący podatek VAT. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.
Ostatnia aktualizacja oferty 2018-09-17 11:17:18

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: TRIZ – podstawy metodologii w oparciu o model Oxford Creativity
Organizator: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Kontakt do nas

2007-2017 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA



Grupa ENNOVA: | tomHRM.com | tomSRS.pl | HRtrendy.pl |PortalSprzedazy.pl | tomCRM | tomDMS.pl | boardroom.io