Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: AVENHANSEN Sp. z o.o.

Przejdź do formularza kontaktowego

Strategiczne zarządzanie firmą


Celem warsztatu „Strategiczne zarządzanie firmą” jest przedstawienie, przyswojenie oraz przećwiczenie przez uczestników kluczowych elementów oraz narzędzi strategicznego zarządzania firmą, tak, aby mogli oni wyznaczyć, zaplanować, wdrożyć, wspierać, monitorować i modyfikować działania prowadzące do osiągnięcia przez firmę strategicznych celów.



Wysoka konkurencyjność dzisiejszego środowiska biznesowego sprawia, że tylko firmy, które mają jasne i spójne cele realizowane przy pomocy starannie przygotowanej i skutecznie wdrożonej strategii są w stanie odnieść długotrwały sukces. Niezbędnym elementem jest także skuteczne strategiczne zarządzanie firmą, co oznacza, że firma nie tylko jest w stanie wyznaczyć i wdrożyć strategiczne kierunku rozwoju, lecz także na bieżąco monitoruje swoją sytuację oraz, w razie potrzeby, szybko i efektywnie podejmuje odpowiednie działania korygujące.



Strategiczne cele firmy powinny opierać się na dogłębnej analizie środowiska, w którym firma funkcjonuje oraz być nastawione na zaspokojenie potrzeb i oczekiwań jej interesariuszy, takich, jak: konsumenci, partnerzy biznesowi, pracownicy, czy właściciele.



Kluczowa staje się także umiejętność skutecznej realizacji przygotowanej strategii osiągnięcia tych celów – spowodowanie, że organizacja będzie w stanie funkcjonować (na poziomie kompetencji, procesów, czy komunikacji) tak, że osiągnie wyznaczone cele w sposób najbardziej efektywny.

Program

Program szkolenia:



Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.



1. Wprowadzenie do koncepcji zarządzania strategicznego



W ramach wstępu, uczestnicy zostaną wprowadzeni w temat strategicznego zarządzania firmą od koncepcji tak zwanego „dużego obrazka” („big picture”) – jednego z podstawowych elementów strategicznego podejścia do zarządzania firmą. Sesja ta będzie także dobrym kontekstem do zapoznania się uczestników ze sobą oraz do pierwszej wymiany doświadczeń. Uczestnicy zostaną także wprowadzeni w model procesu planowania strategicznego, który pozwoli usystematyzować wiedzę i narzędzia, jak również będzie służył jako pomocna platforma planowania i wdrażania strategicznego zarządzania w firmach uczestników.

Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:



  • Koncepcja wielkich firm – „Od dobrego do wielkiego” według Jima Collinsa


  • Metodyka myślenia strategicznego


  • Proces planowania strategicznego


2. Analiza otoczenia zewnętrznego firmy i strategiczna orientacja „na zewnątrz” firmy



W tej części uczestnicy zapoznają się metodami i narzędziami analizy i wnioskowania dotyczącymi otoczenia zewnętrznego firmy. W sposób praktyczny – dla lepszego zrozumienia i utrwalenia przedstawionych elementów i narzędzi – będą również zaangażowani w przeprowadzenie tego typu analizy dla własnej firmy.

Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:



  • Konsument/odbiorca w centrum działania firmy


  • Model pięciu sił konkurencyjnych Portera


  • Metodologia analizy SWOT oraz analiza przyczynowo-skutkowa


  • Benchmarking zewnętrzny oraz analiza trendów rynkowych


  • Analiza konkurencyjna


  • Analiza, segmentacja oraz ocena potencjału biznesowego segmentów konsumentów i odbiorców


3. Interesariusze procesu zarządzania strategicznego



W tym module, uczestnicy zapoznają się z metodami i narzędziami związanymi z rozpoznaniem potrzeb i oczekiwań interesariuszy procesu zarządzania strategicznego. W kontekście własnych firm, w ramach ćwiczenia, uczestnicy będą identyfikować grupy interesariuszy oraz ich potrzeby związane z prowadzeniem działalności firmy.

Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:



  • Identyfikacja i rozpoznanie oczekiwań interesariuszy


  • Zarządzanie oczekiwaniami i komunikacją z grupami interesariuszy na poszczególnych etapach planowania i wdrażania zarządzania strategicznego


  • Budowanie relacji ze strategicznymi partnerami biznesowymi


4. Wizja, misja, wartości, cele i strategia organizacji



Na tym etapie warsztatu, uczestnicy, w ramach ćwiczeń na podstawie przedstawionych pojęć i przykładów, będą wypracowywać kluczowe elementy związane ze strategicznym zarządzaniem firmą, takie, jak wizja, misja, wartości i cele. W praktyczny sposób będą także w stanie ocenić i kierunkowo dopasować rodzaj strategii, która w kontekście ich firmy najskuteczniej może realizować wyznaczone cele strategiczne. Dodatkowo, uczestnicy poznają narzędzia priorytetyzacji podejmowanych działań oraz oceny i eliminacji ryzyka w planowaniu i wdrażaniu działań strategicznych.

Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:



  • Proces definiowania i weryfikacji wizji, misji, wartości oraz celów organizacji


  • Generyczne strategie firm (odróżnienie, przywództwo kosztowe, koncentracja, „utknięcie po środku”)


  • Metodologia wyboru, tworzenia i dostosowania strategii firmy dla skutecznej realizacji jej celów strategicznych


  • Metodologie priorytetyzacji działań oraz strategicznego podejmowania decyzji


  • Zarządzanie ryzykiem w ramach planowania strategicznego i wdrażania strategii


5. Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku



W tym module, uczestnicy zostaną przeprowadzeni w praktyczny sposób poprzez metody i narzędzia budowania strategicznej przewagi konkurencyjnej na rynku oraz sposoby i narzędzia bieżącego strategicznego zarządzania tą przewagą.

Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:



  • Rodzaje przewagi konkurencyjnej


  • Pojęcie „łańcucha wartości” oraz sposoby jego kształtowania


  • Analiza, tworzenie i modyfikacja modelu biznesowego firmy


  • Analiza i alokacja zasobów odpowiednich do realizacji strategii


  • Utrzymywanie stałej przewagi konkurencyjnej na rynku


  • Strategia i narzędzia komunikowania przewagi konkurencyjnej do rynku


  • Wykorzystanie kreatywności w rozwoju działalności biznesowej


6. Marketingowa przewaga konkurencyjna i realizacja strategii firmy w oparciu o koncepcję Marketing Mix



W tym module, uczestnicy warsztatu w praktyczny sposób przełożą elementy strategicznego zarządzania firmą wypracowane dotychczas na elementy marketing mix – czyli elementy, za pomocą których firma będzie realizować koncepcję strategicznego zarządzania na rynku i wśród konsumentów/odbiorców.

Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:



  • Analiza i budowanie oferty produktowej firmy


  • Analiza portfolio firmy oraz jego priorytetyzacja (matryce BCG i GE)


  • Strategia cenowa (pricing) oraz zarządzanie cenami na rynku


  • Strategia sprzedażowa (zarządzanie kanałami dystrybucji) oraz strategia obsługi klienta


  • Strategia reklamowo-promocyjna


7. Zarządzanie organizacją w ramach realizacji strategii firmy



Uczestnicy warsztatu poznają kluczowe elementy strategicznego zarządzania firmą, związane z jej sprawnym funkcjonowaniem, które są niezbędne dla tego, aby strategia firmy mogła zostać efektywnie przygotowana i wdrożona. Moduł ten pozwoli uczestnikom w praktyczny sposób spojrzeć na to, jak dzisiaj funkcjonują ich organizacje w kontekście strategicznego zarządzania oraz pokażą, w jaki sposób powinny/mogłyby funkcjonować.

Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:



  • Projektowanie efektywnej struktury organizacyjnej ukierunkowanej na efektywne strategiczne zarządzanie firmą


  • Mapowanie i rozwijanie kompetencji pracowników w kierunku postaw i umiejętności realizacji strategicznego zarządzania firmą


  • Mapowanie i optymalizacja procesów i przepływu informacji w organizacji, związanych ze strategicznym zarządzaniem firmą


8. Wdrażanie i monitorowanie skuteczności strategicznego zarządzania firmą



W tym module, uczestnicy poznają i przećwiczą kwestie związane ze skutecznym zarządzaniem wdrażaniem strategicznego zarządzania firmą, jak również monitorowaniem efektywności tego procesu. W ramach ćwiczeń, na podstawie przedstawionych metodologii, wypracują konkretne rozwiązania, które będą mogły zostać zastosowane w ich firmach w ramach wdrażania strategicznego zarządzania firmą.

Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:



  • Koncepcja i narzędzia zarządzania przez cele (managing by objectives – MBO)


  • Kluczowe wskaźniki sukcesu (KPI) oraz zrównoważona karta wyników (balanced scorecard)


  • Monitorowanie rezultatów strategicznego zarządzania firmą oraz podejmowania działań korygujących



Zdobyta wiedza

Korzyści dla uczestników:





  • Zrozumienie, rozwój oraz umiejętność skutecznego wykorzystania elementów koncepcji zarządzania strategicznego do rozwoju firmy


  • Umiejętność wdrożenia oraz skutecznego zarządzania koncepcją zarządzania strategicznego w firmie


  • Umiejętność wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań do szukania możliwości rozwoju, jak i monitorowania efektywności działania firmy


  • Umiejętność unikania pułapek związanych z realizacją strategii firmy i strategicznym zarządzaniem firmą


  • Zwiększenie skuteczności osiągania oczekiwanych rezultatów biznesowych związanych z realizacją strategicznych celów firmy



Otrzymane certyfikaty

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat AVENHANSEN.

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Szkolenie prowadzi:



Marcin Rzucidło



Praktyk marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Posiada umiejętność przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie.

UWAGA

W ramach szkolenia otwartego w Warszawie gwarantujemy Państwu:





  • Miłą i fachową obsługę


  • Profesjonalizm trenera


  • Ciekawe materiały szkoleniowe


  • Dyplomy ukończenia szkolenia


  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do trzech miesięcy po zakończonym szkoleniu)


  • Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.




Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:



Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl



Oraz:





  • Dwie przerwy kawowe - w każdym dniu


  • Smaczne obiady


  • Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia). Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w centrum Warszawy, ale możemy zaproponować również inne hotele na nocleg.


  • Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji








Miejsce: Hotel***w centrum Krakowa
Rozpoczęcie: 2013-07-25 - Zakończenie: 2013-07-26


Miejsce: Hotel***w centrum Warszawy
Rozpoczęcie: 2013-09-09 - Zakończenie: 2013-09-10


Miejsce: Hotel***w centrum Warszawy
Rozpoczęcie: 2013-12-12 - Zakończenie: 2013-12-13

Cena: 1580 (PLN) + 23% VAT = 1943.4 PLN

UWAGA

Wszystkie ceny są podane w wartościach netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.



Przygotowaliśmy dla Państwa atrakcyjny system rabatowy:



Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy).

Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od osoby.



Oferujemy również System bezstresowych rat.



Zachęcamy do bezpłatnego skorzystania z naszej wyjątkowej oferty Programu doradczego:

Szkolenia z ludzką twarzą.




 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Strategiczne zarządzanie firmą
Organizator: AVENHANSEN Sp. z o.o.


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |