Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Strategia i budowa systemu TPM, Certyfikowany Praktyk TPM, MODUŁ I


Podczas tego szkolenia są wykonywane i przeprowadzane główne analizy wchodzące w skład całego programu TPM. Tematyka warsztatów rozbita jest na cztery bloki, podczas których przeprowadza się szczegółowe analizy zaczynając od badania funkcjonalności maszyn i urządzeń, poprzez analizę pojawiających się błędów aż na wypracowaniu odpowiednich metod obsługi technicznie kończąc.



Cele:



– definicja TPM,



– budowa strategii TPM,



– stworzenie struktury TPM w przedsiębiorstwie,



– poznanie podstawowych przyczyn upadku TPM w polskich przedsiębiorstwach,



– poznanie technik promujących system TPM w przedsiębiorstwie,



– poznanie definicji straty w procesie produkcyjnym,



– poznanie metodyki obliczania poszczególnych strat,



– przedstawienie praktycznego podejścia do zarządzania procesem przez wymiar strat,



– poznanie 16 strat TPM,



– umiejętność stosowania koła ciągłego doskonalenia PDCA,



– budowa systemu wzmacniającego bezpieczeństwo w TPM,



– analiza bieżącej sytuacji i określenie luk.

Program

1. Rys historyczny TPM

Początki systemu TPM

Etapy rozwoju systemu TPM

TPM Awards – system oceny i nagradzania za uzyskiwane rezultaty



2. Fakty i mity na temat TPM



Znaczenie słowa TPM

5 mitów na temat TPM

TPM vs Produkcja vs UR



3. Budowa systemu TPM



Oryginalne znaczenie TPM

Przedstawienie „mutacji” TPM

Omówienie znaczenia filarów TPM wg JIPM

4 fazy wdrożenia systemu TPM

Przyczyny dlaczego TPM kończy się porażką?

Strategia TPM – polityka 3×0



4. Strategia TPM



Czym jest strategia TPM?

Budowa strategii za pomocą diagramu Y

Określenie celów przed wdrożeniem TPM

System mierzenia celów w sześciu kategoriach: +PJKDM

Implementacja strategii TPM w przedsiębiorstwie

Zastosowanie Hoshin Kanrii w tworzeniu planu realizacji strategii



5. Promocja TPM w przedsiębiorstwie



Znaczenie programu promocji TPM w przedsiębiorstwie

Praktyczne rady w stworzeniu systemu promocji TPM

Techniki wizualizacji w ramach promocji systemu TPM



6. Budowa struktury TPM w przedsiębiorstwie



Struktura filarowa

Model pracy poszczególnych zespołów w ramach prowadzonych prac wewnątrz filarów

Role członków w zespołach filarowych

Planowanie prac wewnątrz zespołów filarowych

Budowa tablic filarowych





Warsztat 1: Budowa strategii TPM



Lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji o wdrożeniu TPM w przedsiębiorstwie

Określenie misji TPM

Wyznaczenie celów

Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów

Wyznaczenie kwantyfikatorów na przestrzeni 3- 5 lat



Warsztat 2: Tworzenie planu promocji TPM w przedsiębiorstwie



Lista stereotypów i barier mających wpływ na powodzenie podczas wdrażania systemu TPM

Budowa Tablic informacyjnych mających promocję systemu TPM w przedsiębiorstwie

Budowa systemu szkoleń wstępnych z zakresu TPM



7. 16 strat w TPM

Co to jest strata?

Sposób prezentacji strat na dwóch poziomach.

Zaangażowanie operatorów do zbierania rzeczywistych danych

Aksjomaty zarządzania

Wizualizacja strat

Pomiar efektywności procesu/ludzi/materiału



8. Metodyka eliminacji strat w TPM



Czym jest Koło Ciągłego Doskonalenia

Wprowadzenie do PDCA

Fakty i mity dotyczące PDCA

Najczęstsze błędy popełniane w realizacji poszczególnych kroków PDCA

Pragmatyka w stosowaniu PDCA

Interwał czasowy przejścia całego koła PDCA

PDCA vs SDCA

Modyfikacja koła PDCA —> CPDCA



9. Bezpieczeństwo w TPM



Wprowadzenie do filaru SaEC TPM

Strategia SaEC

Rola zarządzania bezpieczeństwem w ramach TPM

Zespół SaEC

Wprowadzenie do 7 kroków SaEC



10. GAP Analiza



Ocena bieżącej analizy dla 4M

Identyfikacja luk w poszczególnych kategoriach

Ocena systemu za pomocą „Siatki Dojrzałości SaEC”



11. Mapa Bezpieczeństwa Przedsiębiorstwa



Opracowanie mapy procesów przedsiębiorstwa

Wykorzystanie narzędzia JSA do oceny bezpieczeństwa w poszczególnych procesach

Ustalenie priorytetów pod względem bezpieczeństwa

Ranking ryzyka poszczególnych procesów i stanowisk oraz prac





Warsztat 3: Definicja strat w przedsiębiorstwie



Zdefiniowanie strat występujących na poszczególnych procesach produkcyjnych

Ustalenie formuł liczenia poszczególnych strat

Stworzenie katalogu strat w firmie

Budowa systemu wizualizacji strat w poszczególnych obszarach przedsiębiorstwa



Warsztat 4: Ocena Ryzyka za pomocą JSA



Wybór procesu podlegającego pod ocenę – zadania wykonywane przez operatora lub technika UR w ramach prowadzonych prac TPM

Ocena ryzyka w każdym punkcie procesu

Określenie środków zapobiegawczych

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wojciech Mączyński – Reliability and Maintenance Practitioner – doradca z zakresu TPM, inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności i logistyki UR.







Studiował na wydziale elektrycznym na Politechnice Wrocławskiej oraz na wydziale mechanicznym na Uniwersytecie Zielonogórskim. Przeszedł wiele certyfikacji z zakresu diagnostyki niezawodnościowej, TPM oraz Lean/Kaizen Management System.







Założyciel i właściciel WoMa Solution od 2005 roku. Jeden z najbardziej charyzmatycznych doradców z zakresu inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności oraz logistyki ur. Pasja z jaką prowadzi szkolenia sprawia, że wiedza sama wchodzi do głowy oraz zawsze odnosi się pewien niedosyt. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.







Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu. Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.







Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:



- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,



- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,



- Logistyka UR Try and Choose. 

Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Cena: 2100 (PLN) + 23% VAT = 2583 PLN

Ostatnia aktualizacja oferty 2019-06-13 08:31:43

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Strategia i budowa systemu TPM, Certyfikowany Praktyk TPM, MODUŁ I
Organizator: WoMa Solution Wojciech Mączyński


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |