Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: MPM Productivity Management

Przejdź do formularza kontaktowego

Seminarium Case Explorer 2020 ,,Wdrożenie S&OP - droga pełna zwycięstw, choć nieusłana różami”


Gdy brakuje Ci miejsca na magazynie, to budujesz lub wynajmujesz nowy. Gdy brakuje Ci mocy produkcyjnych, to kupujesz maszyny i/lub zatrudniasz ludzi. Gdy brakuje Ci komponentów do produkcji, to zwiększasz ich zapasy. Gdy nie realizujesz swoich celów, to z całą pewnością wina innych obszarów w firmie lub nawet czynników zewnętrznych. Strategia jest to prosta i do pewnego momentu zapewne skuteczna, jednak czy aby na pewno optymalna i gwarantująca stabilność w przyszłości?

Sytuacja ta przypomina mi tę z mojego ulubionego powiedzonka, którym męczę często swoich współpracowników: „Jeśli w kuchni masz odkręcony kran i woda zaczyna się przelewać ze zlewu i lecieć na podłogę, to zamiast wycierać wodę z podłogi zakręć kran”. Głównym przekazem jest to, że należy identyfikować i eliminować przyczyny problemów, a nie ich przykre skutki.

Mimo, iż określenie to i przykład są wręcz trywialne, to jednak w trakcie walki z wyzwaniami dnia codziennego często zapominamy o nich. Nie rozprawiamy się z przyczynami, czy to dlatego, że są zakamuflowane i nie możemy ich dostrzec, czy to dlatego, że „tak kazali mi robić”, czy też z powodu lenistwa, które pozornie podpowiada, że łatwiej jest zniwelować skutek. Zapewne czytając ten tekst, nasze wewnętrzne JA wszystkiemu zaprzecza i tu też idzie na łatwiznę, bo nie chce się zastanowić nad tym, czy może jednak trochę prawdy w tym jest.

Faktem jednak jest, iż firma w 2017 roku została zakupiona przez fundusz inwestycyjny, który jako cel postawił sobie jej dynamiczny rozwój w dość krótkim czasie. Jasnym stało się, że bez odpowiedniej mapy i przygotowania, marzenia o dalszych podbojach stałyby pod znakiem zapytania. Tu właśnie zapadła decyzja o wdrożeniu procesu S&OP. Nie twierdzę jednak, że był to warunek konieczny.

S&OP miał być jedynie wsparciem dla synchronizacji zmian w tak dynamicznym środowisku a po drugie miał dać firmie możliwość przygotowania się na szybko zmieniający się popyt.

Wdrożenie procesu S&OP nie należy do najłatwiejszych, jednak jego logika i ciągłe dążenie do identyfikacji zagrożeń i wypracowywania alternatywnych rozwiązań zmusza do „zakręcenia kranu”. O tym i o innych wyzwaniach chciałbym opowiedzieć Wam na podstawie swojej drogi z wdrożeniem S&OP, która mimo, iż pełna jest zwycięstw, to nie była usłana płatkami róż.

Łukasz Stefański Supply Chain Director w Profim 

Program

10.30 – 11.00 rejestracja

11.00 – 11.30 Łańcuch Dostaw w 2020 roku – na jakie zmiany i sytuacje musisz przygotować już dziś swoją organizację?

Zbigniew Sobkiewicz – Consulting Director, MPM Productivity Management Sp. z o. o.

Materiałem wyjściowym prelekcji będą wyniki ankiety, przeprowadzonej wśród menedżerów i specjalistów polskich firm, dotyczącej problemów 2019 roku i trendów na 2020 roku w łańcuchu dostaw.
  • Na jakie sytuacje przygotowują się szefowie łańcucha dostaw w 2020 roku? Z czym borykali się w 2019 roku? Jak zmienna może być sytuacja w kolejnym okresie?
  • Co się działo w 2019 roku? Jak miniony okres widzieli szefowie i specjaliści pracujący
  • w łańcuchu dostaw, a jakie są obserwacje konsultantów MPM?
  • Obawy i nadzieje na 2020 rok. Jakich wyzwań spodziewają się firmy, a jakie widać okiem konsultanta?
  • Jak przygotować się na to co nadchodzi? Nieważne co będzie – łańcuchy dostaw muszą temu sprostać. Z sukcesem! Tylko jak być gotowym na wiele opcji na raz?
11.30–13.30 Wdrożenie S&OP - droga pełna zwycięstw, choć nieusłana różami

Łukasz Stefański - Supply Chain Director w Profim

Trudne początki

Mówi się, że najtrudniejszy jest ten pierwszy krok, a potem to już jakoś idzie. Jest w tym ziarno prawdy, jednak ten kto stanął przed wdrożeniem procesu S&OP wie, że jest to podróż nie mająca końca. Pierwsze pytania, na które musimy znaleźć odpowiedzi, mimo iż wydają się na pierwszy rzut oka trywialne, wcale takimi nie są:
  • Kto powinien być członkiem zespołu wdrożeniowego?
  • Skąd wziąć informacje i dane niezbędne do zbilansowania popytu i podaży?
  • Co właściwie jest naszym celem, albo raczej, jakie miary kontrolować, aby w świadomy sposób zbliżać się do niego?
Idealnie nigdy nie będzie

Każda osoba mająca doświadczenia z projektami, zmianami, wdrożeniami i tym podobnymi wie, że nie ma „projektów” idealnych. Takich, w których wszystko udałoby się przewidzieć, takich, w których przed uruchomieniem produkcyjnym dopracowano wszystkie niezbędne szczegóły i je przetestowano. Jednak ich po prostu nie ma i kropka. Im szybciej zdamy sobie sprawę z tego faktu oraz z tego, że proces S&OP jest w zasadzie procesem wiecznie rozwijającym się, tym szybciej odniesiemy pierwsze sukcesy. Nie czekajmy więc na idealny moment a zacznijmy nawet w okrojonej wersji i miejmy z tyłu głowy, aby:
  • Zbudować odpowiednią komunikację i otoczenie dla raczkującego procesu
  • Wyciągać wnioski i rozbudowywać proces S&OP o nowe aspekty / czynniki które należy brać pod uwagę, aby lepiej planować przyszłość
  • Upewniać się, że zmierzamy w odpowiednim kierunku
Jedna firma, jeden cel…wiele planów

Nadrzędnym założeniem w procesie S&OP jest to, że wypracowuje się jeden i jedyny plan dla firmy, któremu wszystkie obszary muszą się podporządkować. Może być wiele scenariuszy rozpatrywanych, wiele wariantów i alternatywnych rozwiązań, jednak plan przyjęty może być tylko jeden, aby działania wszystkich zaangażowanych obszarów i osób potęgowały wysiłki włożone w osiągnięcie celu.

Mimo, iż tak prosto to powiedzieć, a tym bardziej zapisać, to w rzeczywistości jest już dużo trudniej. Spotykamy się z wieloma barierami, które często wynikają z czysto ludzkich ograniczeń:
  • Skoro prognoza nigdy się nie sprawdza, to jak mogę ufać takiemu planowaniu?
  • Podjęta decyzja zagraża realizacji moich indywidualnych KPI
  • Przecież tyle lat robiliśmy to i działało, więc po co teraz zmieniać?
  • Ciągle coś tam zmieniają, więc pewnie nie wiedzą co chcą
Przyjrzyjmy się tym barierom i sposobom radzenia sobie z nimi.

13.30–13.45 przerwa kawowa

13.45–16.00 "Prawda leży pośrodku – może dlatego wszystkim zawadza" (Arystoteles). Jak zamiast nieciekawego kompromisu wypracować wspólny i dobry plan.

Zbigniew Sobkiewicz – Consulting Director, MPM Productivity Management Sp. z o. o.

(interaktywna sesja warsztatowa z wykorzystaniem symulatora The Fresh Connection)

Dziś jest spotkanie S&OP. Jak w poprzednich miesiącach nadciągają na nie ludzie wyciągnięci ze swoich silosów. To co dobre dla ich działów jawi im się jako jedynie słuszne dla całej firmy. Szczególnie jest to niebezpieczne, gdy firma staje przed nowymi wyzwaniami, np. ratowaniem zysku czy też mocnym wzrostem sprzedaży. Wtedy niedopasowanie decyzji między „silosami” może drogo kosztować wszystkich. By temu zapobiec S&OP musi stanąć na swoich wyżynach – stać się mechanizmem wdrażania strategii i odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
  • Jak przeanalizować opcje strategiczne?
  • W jaki sposób ocenić skutki decyzji przyjmowanych w jednym dziale dla pozostałych?
  • Jakie to przyniesie konsekwencje dla finansów?
  • Ile kosztuje firmę błąd prognozy – jaki można pominąć a jaki staje się gardłowym problemem?
Te pytania są zazwyczaj kluczowe dla prawidłowo działającego S&OP. W trakcie sesji uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie wypracować kilka alternatywnych strategii. Zostaną one poddane symulacji sprawdzającej słuszność przyjętych założeń, a całość zostanie podsumowana wskazaniem najistotniejszych punktów zapalnych, na które trzeba zwrócić uwagę praktycznie w każdej firmie,
w której popyt trzeba balansować z jej możliwościami.

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

GOŚĆ SPECJALNY SEMINARIUM

Łukasz Stefański
Supply Chain Director Ww Profim, Partner Zarządzający w Scheelite
Manager Łańcucha Dostaw z 12 letnim stażem skupiającym się wokół optymalizacji i transformacji części operacyjnej przedsiębiorstw. Swoje doświadczenie i wiedzę zdobywał w planowaniu produkcji i popytu, logistyce, magazynowaniu, obsłudze klienta, dystrybucji i zaopatrzeniu, pracując zarówno dla polskich, jak i zagranicznych przedsiębiorstw, między innymi Pepsi, Cersanit oraz Profim.

Profim - Lider na rynku Polskim oraz znaczący gracz na wielu zagranicznych rynkach w produkcji siedzisk biurowych. Firma od prawie 30 lat stale zwiększająca sprzedaż i moce produkcyjne. Od półtora roku część międzynarodowej grupy będącej jako całość największym producentem siedzisk biurowych w Europie.

PROWADZĄCY

Zbigniew Sobkiewicz
Cpim Master Instructor, Jonah® - Dyrektor Konsultingu w MPM Productivity Management
Z MPM Productivity Management związany od 2001 roku. Odpowiada za działalność konsultacyjno-szkoleniową firmy; przeprowadzanie audytów; diagnozowanie potrzeb doradczych i szkoleniowych; prowadzenie warsztatów zamkniętych i szkoleń otwartych, w tym zgodnych ze standardem APICS; analizy oraz konsultacje z zakresu Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SCM), Planowania Potrzeb Materiałowych (MRP), Planowania Sprzedaży i Operacji (SOP).
Jako licencjonowany trener TFC - The Fresh Connection, prowadzi również warsztaty i seminaria oparte o symulator łańcucha dostaw. Od ponad 20 lat zaangażowany w działalność konsultingową - pracował dla kilkuset firm polskich i międzynarodowych. Doświadczenie biznesowe na stanowiskach menedżerskich zdobywał zarówno w dużych spółkach krajowych, jak i zagranicznych.


Miejsce: Kraków
Rozpoczęcie: 2020-01-30 - Zakończenie: 2020-01-30


Miejsce: Poznań
Rozpoczęcie: 2020-02-04 - Zakończenie: 2020-02-04


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2020-02-06 - Zakończenie: 2020-02-06

Cena: 99 (PLN) + 23% VAT = 121.77 PLN

UWAGA

Dla osób, które wypełnią ankietę i zostawią swoje dane kontaktowe - wejściówki gratis! https://wyzwania-sc-2020.webankieta.pl/




*Rezygnacja z uczestnictwa – odwołanie uczestnictwa wcześniej niż 3 dni robocze przed rozpoczęciem seminarium nie wiąże się z żadną opłatą. Osoby, które odwołają swoje uczestnictwo później niż 3 dni robocze przed rozpoczęciem seminarium lub nie pojawią się na seminarium bez uprzedzenia zostaną obciążone kwotą 99 zł netto, niezależnie od tego czy wypełniły ankietę upoważniającą do darmowej wejściówki, czy też z założenia planowały udział płatny.

** z jednej Firmy/Oddziału udział w seminarium wziąć mogą maksymalnie 4 osoby
Ostatnia aktualizacja oferty 2020-01-21 19:02:29

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Seminarium Case Explorer 2020 ,,Wdrożenie S&OP - droga pełna zwycięstw, choć nieusłana różami”
Organizator: MPM Productivity Management


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |