Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: ESAL Business Promotion Office

Przejdź do formularza kontaktowego

Letnia Szkoła Podatków' 2012, planowane zmiany na 2013 rok + wycieczka do Szwajcarii Saksońskiej


DZIEŃ 1:

Całodniowa, autokarowa wycieczka do Szwajcarii Saksońskiej ze zwiedzaniem atrakcji oraz obiadem na miejscu

DZIEŃ 2:

VAT 2012 – warsztaty, kluczowe problemy oraz najnowsze orzecznictwo i interpretacje MF / planowane zmiany na 2013

DZIEŃ 3:

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT w 2012 r. koszty, przychody, środki trwałe i amortyzacja, różnice kursowe, optymalizacja podatkowa, reprezentacja i reklama

Program

Dzień I

Całodniowa wycieczka do Szwajcarii Saksońskiej - przejazd autokarem i zwiedzanie z przewodnikiem



Dzień II

VAT 2012 – warsztaty, kluczowe problemy oraz najnowsze orzecznictwo i interpretacje MF / planowane zmiany na 2013


1. Zakres przedmiotowy

o dostawa towarów za wynagrodzeniem i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju (świadczenia nieodpłatne: darowizny, poczęstunki w zakładzie pracy (kawa, herbata, ciastka itp.) użycie składników majątku firmy na cele osobiste)),

o eksport towarów,

o import towarów,

o wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów,

o wewnatrzwspólnotowe nabycie towarów,

o import usług, zakup złomu i praw do emisji gazów cieplarnianych,

2. Obowiązek podatkowy

o moment powstania obowiązku podatkowego - zasady ogólne,

o moment powstania obowiązku podatkowego - zasady szczególne (m.in. usługi transportowe, budowlane, najmu, leasingu, dostawa mediów)

o obowiązek podatkowy w transakcjach wewnątrzwspólnotowych

3. Miejsce świadczenia

o miejsce świadczenia przy dostawie towarów,

o miejsce świadczenia usług,

o miejsce świadczenia przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów,

4. Podstawa opodatkowania

o zasady ustalania podstawy opodatkowania (zasada generalna i szczególne przypadki),

o podstawa opodatkowania z tytułu wewnatrzwspólnotowego nabycia towarów.

5. Zasady i terminy dotyczące wystawiania faktur VAT

o faktury VAT jako dokumenty rejestrujące wykonanie czynności opodatkowanych,

o faktury wewnętrzne (import usług, WNT, nieodpłatne świadczenia, zakup złomu itd.),

o faktury korygujące i faktury wewnętrzne korygujące,

o terminy rozliczenia faktur korygujących zmniejszających wartość sprzedaży,

o pozostałe dokumenty dotyczące rozliczenia podatku VAT: dokumenty celne, faktury VAT RR, VAT MP, noty korygujące, duplikaty oraz inne dokumenty uznawane za faktury,

o refakturowanie i anulowanie faktury VAT,

6. Odliczanie i zwrot podatku

o zasady odliczania podatku naliczonego,

o rozliczanie podatku naliczonego na podstawie struktury sprzedaży (korekty podatku naliczonego związanego z nabyciem środków trwałych i nieruchomości),

o rozliczenie nadwyżki podatku naliczonego nad należnym (zasady i terminy zwrotu),

o przypadki w jakich nabywcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,

7. Omówienie kilkunastu istotnych orzeczeń NSA, TSWE,

8. Informacja o projektowanych zmianach do ustawy na rok 2013.





Dzień III

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT w 2012 r. - koszty, przychody, środki trwałe i amortyzacja, różnice kursowe, optymalizacja podatkowa, reprezentacja i reklama


1. Przychody z działalności gospodarczej (moment powstania przychodów, usługi cykliczne, przychód z refakturowania, przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej, zaliczki i kaucje, korekty przychodów „In minus” i „in plus”,)

2. Przychody w naturze, przychody z tytułu nieodpłatnych świadczeń oraz z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia – w tym przychody z tytułu służebności przesyłu, przechodu, przejazdu; nieodpłatne otrzymanie infrastruktury.

3. Różnice kursowe zmiany od 2012 r.

4. Zasady rozliczania wydatków w czasie koszty bezpośrednie i koszty pośrednie (przesył, usługi budowlane, projektowe)

5. Koszty na rzecz współpracowników i pracowników:

a. wynagrodzenia pracowników i współpracowników, w tym premie „barbórki” oraz premie roczne

b. świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników (samochody, telefony, wydatki na zakwaterowanie, ubezpieczenie OC dla członków zarządu, kształcenie i podnoszenie kwalifikacji – czy podczas szkolenia jesteśmy w podróży służbowej),

c. diety i inne należności za czas podróży służbowej,

d. wydatki związane z dojazdem do pracy i miejsca wykonywania pracy,

e. działalność socjalna pracodawcy w tym również w aspekcie ZFŚS.

6. Wierzytelności:

a. w jakich sytuacjach wierzytelność może być kosztem uzyskania przychodu,

b. wymagane dokumenty do spisania wierzytelności w koszty, w tym problematyka odpisu aktualizującego,

c. rozliczenie straty z tytułu umorzenia bądź odpłatnego zbycia wierzytelności, problematyka nabytych wierzytelności,

d. koszty związane z zastępstwem procesowym – stanowiska organów podatkowych.

7. Optymalne formy rozliczeń podatkowych w 2012 r.

a. Przekształcenie spółki kapitałowej w SKA a niepodzielone zyski

b. Fundusz Inwestycyjny jako udziałowiec SKA

c. Efektywne podatkowo metody wyjścia z inwestycji

8. Wymiana udziałów/akcji w rozumieniu polskich ustaw dochodowych oraz orzecznictwa ETS

9. Zamiana akcji na udziały bądź obligacje – konsekwencje podatkowe stanowisko sądów administracyjnych oraz organów podatkowych.

10. Reklama i reprezentacja:

a. ujęcie wydatków na reprezentację i reklamę w kosztach podatkowych:

 upominki dla kontrahentów,

 wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń, w tym barbórka

 poczęstunki dla kontrahentów,

 organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych,

 kartki świąteczne,

 organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym,

 reklama a marketing skutki podatkowe,

 tablice reklamowe, degustacje, upominki reklamowe, plakaty, udział w targach i konferencjach itp. zasady rozliczeń podatkowych.

b. sponsoring w działalności przedsiębiorstwa,

c. sprzedaż premiowa, programy lojalnościowe, problematyka premii pieniężnych oraz rabaty potransakcyjne.

11. Pozostałe kwestie:

a. odszkodowania i kary umowne na wybranych przykładach,

b. leasing i najem,

c. koszty przy restrukturyzacji,

d. koszty z zagranicy a obowiązki płatnik

12. Środki trwałe:

a. środki trwałe w ustawach podatkowych,

b. problematyczne kryteria definiujące środki trwałe (kompletność i zdatność do użytkowania),

c. wartości niematerialne i prawne, w tym problematyka inwestycji w obcą wartość niematerialną i prawną, jako przykład rozliczenia wydatków wdrożenia do kosztów uzyskania przychodów,

d. obce składniki majątku środkami trwałymi, w tym inwestycje w obcym środku trwałym.

e. metody amortyzowania środków trwałych,

f. stawki obniżone, podwyższone i indywidualne, pomysł na szybsze odpisy używanych środków trwałych,

g. zasada kontynuacji przy restrukturyzacjach,

h. nabycie inwestycji w obcym środku trwałym, czy możliwe jest równorzędne ujęcie w księgach środka trwałego oraz inwestycji w obcym środku trwałym

i. likwidacja inwestycji w obcym środku trwałym, czy musi mieć charakter fizyczny.

13. Panel dyskusyjny.



 

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

* Wieloletni wykładowca problematyki VAT-owskiej, osoba wysoce komunikatywna z ogromnym doświadczeniu i niekwestionowaną wiedzą, prowadził kilkaset szkoleń z zakresu podatku VAT dla pracowników przedsiębiorstw, doradców podatkowych oraz służb skarbowych w Polsce i za granicą, autor lub współautor publikacji związanych z problematyką VAT.



* Sebastian Twardoch - prawnik i ekonomista, licencjonowany doradca podatkowy. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.


Miejsce: KARPACZ, hotel GOŁĘBIEWSKI***** (Park Wodny TROPICANA & SPA)
Rozpoczęcie: 2012-08-26 - Zakończenie: 2012-08-29

CENA standardowa:
2400 PLN + 23% VAT = 2952 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
2250 PLN + 23% VAT = 2767.5 PLN

UWAGA

*** PROMOCJA ***

CENA SZKOLENIA NETTO do 15 sierpnia wynosi: 2.250 zł /od osoby (cena rabatowa) + VAT




po tym terminie cena szkolenia netto wynosi: 2.400 zł od osoby (w tym materiały szkoleniowe, pobyt z wyżywieniem) + VAT 





Szczegóły na www.esalszkolenia.pl


 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Letnia Szkoła Podatków' 2012, planowane zmiany na 2013 rok + wycieczka do Szwajcarii Saksońskiej
Organizator: ESAL Business Promotion Office


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |