1. Pojęcie miejsca wykonywania pracy – postanowienia umowy o pracę



2. Pojęcie podróży służbowej, czas trwania delegacji



3. Forma polecenia wyjazdu służbowego



4. Czas pracy w trakcie podróży służbowej, czas pracy w trakcie delegacji



5. Należności z tytułu podróży służbowej:

- wynagrodzenie za pracę

- diety

- zwrot kosztów przejazdów noclegów oraz dojazdów środkami komunikacji miejscowej,

- zwrot innych udokumentowanych wydatków określonych przez pracodawcę odpowiednio do uzasadnionych potrzeb



6. Koszty leczenia i ubezpieczenie pracowników w trakcie podróży służbowej



7. Podróże służbowe innych osób niż pracownicy, czyli delegacje członków: zarządu, rad nadzorczych, komisji rewizyjnych, a także menedżerów, właścicieli firm jednoosobowych, zleceniobiorców



8. Podróże służbowe w świetle przepisów prawa dewizowego

- przepływ waluty obcej przeznaczonej na delegacje

- wywóz dewiz za granicę

- źródło pochodzenia zagranicznych środków płatniczych

- rozliczenie kosztów delegacji