Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Komunikacja i praca w zespole projektowym zróżnicowanym kulturowo


Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.



Cele szkolenia

Cele warsztatu to uświadomienie sobie własnych niedostatków komunikacyjnych, ich wyeliminowanie i rozwój umiejętności komunikacyjnych niezbędnych w projekcie takich jak, dyskutowanie w grupie, informacja zwrotna, stosowanie różnych form spotkań, aktywne słuchanie, zachowania empatyczne, tworzenie profesjonalnych komunikatów z dbałością o ich zrozumienie i zapamiętanie, sposoby rozwiązywania konfliktów, poznanie różnych stylów komunikacji i barier komunikacyjnych w zespołach wielokulturowych i sposoby ich pokonywania, a w efekcie poprawę współpracy i efektywności w zespole projektowym.


Korzyści dla uczestników
• poznanie własnych słabości komunikacyjnych i poprawa sytuacji,
• poznanie różnych stylów komunikacji,
• umiejętność pokonywania barier w komunikacji między kulturami,
• przyswojenie ważnych umiejętności komunikacyjnych i ich zastosowań w pracy projektowej, zwłaszcza w warunkach konfliktu,
• poprawa relacji i efektywności działania w zespole projektowym,
• rozwój współpracy w ramach zespołu projektowego.

Program

Dzień I

Moduł – komunikacja w zespole wielokulturowym

1. Grupa czy jednostka - potencjalne problemy w pracy projektowej:
• relacje czy wynik?
• współpraca czy rywalizacja?

2. Dystans władzy:
• dyskutujący czy słuchający instrukcji?
• problemy z informacją zwrotną.

3. Unikanie niepewności czy jej tolerancja:
• zaufanie czy nieufność,
• podejmowanie ryzyka,
• zmiana to wyzwanie czy zagrożenie?
• decyzyjność w warunkach niepewności.

4. Pojmowanie czasu – planowanie na kwartał czy na 250 lat?
• punktualność i terminowość,
• czas biegnie czy idzie?

5. Różne style komunikacyjne:
• nisko i wysokokontekstowy,
• jak odmówisz Japończykowi lub innej osobie o odmiennej kulturze?

6. Najważniejsze bariery w komunikacji między kulturami i ich pokonywanie w praktyce:
• bariera językowa,
• przedwczesne oceny,
• wierność własnym wartościom,
• mowa ciała,
• stereotypy.


Dzień II i III

1. Schemat procesu komunikacyjnego.

2. Powtórzenie podstaw projektowych pod kątem komunikacji:
• cykl życia projektu,
• struktura osobowa,
• matryca interesariuszy,
• proces komunikacji,
• zasady planowania komunikacji w projekcie,
• kanały komunikacyjne: wady i zalety,
• warunki pracy projektowej i ich wpływ na specyfikę komunikacji.

3. Nasz styl komunikacji - ćwiczenie Lustro - uczestnicy przyjrzą się własnym nawykom i błędom komunikacyjnym, częstym barierom, wyciągniemy wnioski.

4. Informacja zwrotna, zasady, jej znaczenie dla powodzenia projektu i rozwoju firmy, postrzeganie informacji zwrotnej w różnych kulturach, ćwiczenie: pilot.

5. Profesjonalny komunikat: cechy, zasady tworzenia, ćwiczenie "4 komunikaty".

6. Tworzenie skutecznych komunikatów (zasady i praktyka).

7. Spotkania w projekcie - niezastąpiony rodzaj komunikacji:
• rodzaje, zasady, cele,
• ćwiczenie: przeprowadzamy spotkanie rozpoczynające (Kick-off).

8. Komunikacja w zespole projektowym: wypracowanie wspólnego stanowiska w grupie, perswazja, argumentacja, wywieranie wpływu + feedback - ćwiczenie: most zwodzony, dyskusja, wnioski praktyczne.

9. Zapamiętywanie: jak ułatwić odbiorcy komunikatu jego zapamiętanie - ćwiczenie Test pamięci.

10. Burza mózgów: zasady i etapy, ilustracja filmowa (reportaż z pracy najbardziej innowacyjnej firmy projektowej w Dolinie Krzemowej) i dyskusja, ćwiczenie: "wprowadzenie do burzy mózgów".

11. Praca zespołowa w projekcie: ćwiczenie "budujemy inaczej", omówienie i wnioski.

12. Trudne sytuacje komunikacyjne, ćwiczenie: przeciek - jak zachowamy się w trudnej sytuacji?

13. Bariery w komunikacji: werbalne i niewerbalne, jak je pokonywać.

14. Rozumienie komunikatu: ćwiczenie "Dyktator":
• aktywne słuchanie - rodzaje i znaczenie, ćwiczenie "opowieść wakacyjna".

15. Ilustracja filmowa: dyskusja, wnioski.

16. Osobowość a styl komunikacji, typologia zachowań wg Maccoby’ego, jak się dostosować, jakie zadania przydzielić, jak przekonać i zdobyć zaufanie, osobowość a konflikty.

17. Konflikty w projekcie: rodzaje, najczęstsze przyczyny, rola komunikacji, rozwiązywanie konfliktów: ćwiczenie "konflikt", zapobieganie konfliktom.

18. Empatia - jej praktyczny wyraz na co dzień, ćwiczenie: Graffiti.

19. Asertywność - zastosowanie w projektach w naszych realiach kulturowych, critical incidents i scenki.

20. Podsumowanie.


Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia


Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

CENA standardowa:
1990 PLN + 23% VAT = 2447.7 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1690 PLN + 23% VAT = 2078.7 PLN

Ostatnia aktualizacja oferty 2017-11-13 15:02:15

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Komunikacja i praca w zespole projektowym zróżnicowanym kulturowo
Organizator: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |