„Czego nie można mierzyć, tym nie można zarządzać.”
R. S. Kaplan i D. P. Norton
W powyższym twierdzeniu jest dużo prawdy i dlatego bardzo przydatnym narzędziem do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem są KPI (Key Performance Indicators, kluczowe wskaźniki efektywności, kluczowe wskaźniki działania), które powinny objąć całe przedsiębiorstwo, a nie tylko obszar finansowy. Są one jednocześnie bardzo praktycznym narzędziem kontrolingu, tak strategicznego, jak i operacyjnego.
KPI – to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowego pomiaru bieżącej działalności organizacji i jej wyników (Performance Management). Istota KPI polega na wybraniu najważniejszych wskaźników, tak aby pomóc w podejmowaniu decyzji strategicznych w najważniejszych obszarach organizacji. Oczywiście istota nie polega na próbie mierzenia wszystkiego, ale w potwierdzeniu zgodności wysiłków firmy z jej kierunkiem strategicznym. Wybór KPI odbywa się na etapie określania kluczowych obszarów i celów strategicznych firmy. W organizacjach osoby odpowiedzialne za przygotowanie systemu oceny wyników często wpadają w pułapki nadmiaru informacji – identyfikują wszystkie działania, które łatwo jest zdobyć, a w kolejnym kroku zbierają i kontrolują wszystkie dane dotyczące tych działań, a które łatwo zmierzyć. Szkolenie te ma pomóc w odpowiednim doborze parametrów do oceny, a także umiejętnej selekcji danych niezbędnych do rozliczenia celów.
Szczegóły szkolenia:
http://www.hillway.pl/szkolenie-kpi/
Skontaktuj się z nami już dziś
http://www.hillway.pl
HILLWAY Training & Consulting Sp. J.
ul. Grażyny 13/15
02-548 Warszawa
e.mail: info@hillway.pl
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.
Zapraszamy do kontaktu i pozdrawiamy!
Zespół HILLWAY!
Program
1. Ukierunkowanie na wyniki w realizacji strategii firmy:
Od diagnozy do strategii – planowanie strategiczne,
Idea modelu zarządzania wynikami przedsiębiorstwa,
Mapa strategiczna organizacji,
Miejsce KPI w zarządzaniu celami firmy,
Rodzaje KPI,
Pomiar efektywności organizacji – najlepsze praktyki Performance Management,
2. Koncepcja wdrożenia KPI:
Definicja i charakterystyka KPI,
Wykorzystanie KPI w podejmowaniu decyzji biznesowych,
Przygotowanie środowiska do wdrożenia KPI,
Tożsamość, wartości, wizja, misja – podstawy do koncepcji KPI,
Kluczowe czynniki sukcesu organizacji,
Połączenie miar aktywności z realizacją celów,
Założenia wdrożenia systemu KPI,
3. Przygotowanie do wdrożenia KPI:
Harmonogram wdrożenia systemu KPI,
Przygotowanie zespołu projektowego do wdrożenia KPI,
Koncepcja KPI w kulturze organizacyjnej,
4. Przygotowanie do pracy z systemem KPI:
Zidentyfikowanie krytycznych czynników sukcesu,
Zasady wyboru KPI na poziomie organizacji i zespołów, koncepcja bottom-up i top down,
Wybór głównych aktywności do pomiaru KPI,
Przygotowanie bazy mierników,
Stworzenie narzędzi do monitorowania wykonania,
Przygotowanie koncepcji systemu raportowania,
Przykłady mierników KPI,
Kontrola i działania korygujące w realizacji celów indywidualnych i zespołowych.
5. Monitoring i rozliczanie realizacji wskaźników.
6. Przykłady dobrych praktyk.
Otrzymane certyfikaty
Dyplom ukończenia
Materiały dydaktyczne
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy
Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności