Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

Oferta dla firm szkoleniowych   |   Logowanie

Szkolenia w katalogu szkoleń  

KOMPENDIUM INWESTYCJI BUDOWLANYCH W PRAKTYCE: prawo budowlane, realizacja zamówień publicznych na roboty budowlane oraz FIDIC. 3-dniowe warsztaty w Zakopanem


KOMPENDIUM INWESTYCJI BUDOWLANYCH W PRAKTYCE: prawo budowlane, realizacja zamówień publicznych na roboty budowlane oraz FIDIC. 3-dniowe warsztaty w Zakopanem

Grupa docelowa:
• Pracownicy odpowiedzialni za zamówienia publiczne lub inwestycje w jednostkach administracji samorządowej i administracji rządowej,
• Kierownictwo jednostek samorządu terytorialnego,
• Kierownictwo administracji rządowej,
• Pracownicy firm działających w branży budowlanej oraz wszystkie osoby, które uczestniczą w procesie inwestycyjnym
• Wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas warsztatów tematyką.
Szkolenie pozwoli na rozszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie przepisów regulujących prawidłową i kompleksową realizację procesu inwestycyjnego oraz zastosowanie ich w praktyce.

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest kompleksowe i praktyczne zapoznanie uczestników szkolenia z aktualnymi regulacjami prawnymi, dotyczącymi stosowania prawa budowlanego, procedur zamówień publicznych i standardu FIDIC w zakresie oceny przygotowania do realizacji inwestycji budowlanych, uzyskiwania potrzebnych zatwierdzeń i pozwoleń, jako punktu wyjściowego do rozpoczęcia budowy. Kolejnym etapem szczegółowo zaprezentowanym podczas szkolenia, będzie proces realizacyjny, uwzględniający wymagania prawa budowlanego, przepisów o zamówieniach publicznych na roboty budowlane, procedura FIDIC i problematyka odbiorów i rozliczenia końcowego. Uczestnicy szkolenia, zapoznają się, ze specyfika prowadzenia fazy przygotowawczej, wykonawczej oraz fazy zamknięcia i przekazania do eksploatacji budowlanego projektu inwestycyjnego, nauczą się definiować niezbędne zasoby dokumentacyjno – projektowe, konieczne do pracy przy przygotowaniu i realizacji inwestycji. Wszystkie merytoryczne treści szkolenia, będą przekazywane uczestnikom w kontekście ich zawodowych zainteresowań i rozszerzane w przypadku dodatkowych pytań.

Program

Bardzo istotnym celem dydaktycznym tego szkolenia jest przekazanie uczestnikom szkolenia informacji na temat roli, jaką oni pełnią w procesie inwestycyjnym oraz o ciążących na nich obowiązkach. Szkolenie pomoże im uniknąć częstych błędów popełnianych na etapie przygotowania, monitorowania, realizacji i rozliczenia końcowego inwestycji, jak również nauczy lepiej egzekwować odpowiedzialność pozostałych stron procesu (w szczególności Wykonawcy i inspektora nadzoru).

Program szkolenia przedstawia się następująco:

1. Ustawa Prawo Budowlane
Zakres stosowania ustawy Prawo Budowlane.
Podstawowe definicje:, co należy rozumieć poprzez: budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont, modernizację oraz inne definicje z prawa budowlanego, na czym polegają charakterystyczne cechy obiektów zabytkowych w kontekście prawa budowlanego i innych przepisów.
Właściwości organów administracji publicznej w budownictwie i lokalizacja inwestycji.
Tytuł prawy do dysponowanie nieruchomością na cele budowlane.
Prawo własności, użytkowania wieczystego, instytucja zarządu, ograniczone prawa rzeczowe, stosunek zobowiązaniowy.
Szczegółowe procedury wejścia na tereny prywatne w przypadkach realizacji sieci gazowych
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, jako prawo miejscowe.
Podstawowe definicje prawa budowlanego z zakresu przygotowania i realizacji inwestycji budowlanej:
Pojęcie „inwestycji budowlanej”
Tryby realizacji inwestycji budowlanych (tzw. tryb ogólny i szczególny)
Proces budowlany w świetle ustawy Prawo zamówień publicznych
Proces budowlany w świetle ustawa Prawo budowlane

2. Etapy procesu budowlanego.
Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu:
Procedura ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego: zawartość wniosku, przebieg postępowania, ustalenia decyzji – ćwiczenie; wniosek o ustalenie lokalizacji
Procedura ustalania warunków zabudowy: zawartość wniosku, przebieg postępowania, ustalenia decyzji.
Obszar oddziaływania obiektu budowlanego - nowe pojęcie z nowelizacji Prawa budowlanego.

3.Aktualnie obowiązujące przepisy w zakresie:
Decyzji o pozwoleniu na budowę
Budowy i robót budowlanych wymagających zgłoszenia,
Pozwolenia lub zgłoszenia na remont lub rozbiórkę obiektu budowlanego
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji budowlanej: ·Zakres przedmiotowy ustawy. Zakres kontroli wniosku ( formalny, czy merytoryczny?), o wydanie decyzji przez organ wydający decyzję, w kontekście: ROZPORZĄDZENIA MINISTRA GOSPODARKI z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

4. Organy właściwe do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji budowlanej.
Zasady stosowania innych ustaw: ·Przepisy wyłączające lub zastępujące przepisy Kodeksu Postępowania administracyjnego, ·Odpowiednie stosowanie Przepisów Prawa budowlanego, ·Zasady stosowania ustawy o gospodarce nieruchomościami, Wyłączenie działania ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Wyłączenie działania ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.

5. Ochrona konserwatorska a inwestycja budowlana.
Uprawnienia konserwatora zabytków.
Obowiązki inwestora wobec konserwatora zabytków.
Konserwator zabytków w trakcie procesu inwestycyjnego
Uprawnienia konserwatora zabytków przed w trakcie i na zakończenie procesu inwestycyjnego.
Dobre praktyki w zakresie, opracowywania dokumentacji projektowej robót, w obiekcie zabytkowym.
Test psychologiczny: „Twoja sylwetka zawodowa”

6. Rozpoczęcie robót budowlanych.
Dokumenty i plany wymagane do rozpoczęcia robót budowlanych:
Mapa zasadnicza i podkłady geodezyjne do projektowania
Dokumentacja geologiczno – techniczna
Projekt budowlany
Wniosek o uzgodnienie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu - ćwiczenie
Pozwolenie na budowę,
Zgłoszenie robót budowlanych,
Dziennik budowy,
Zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych
Prawidłowe opracowywanie dokumentacji geodezyjnej - kluczowe dla inwestycji drogowej
BIOZ i PZJ
Zasady uzgadniania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
Ćwiczenie: POZWOLENIE NA BUDOWĘ -

7. Zgłoszenie a rejestracja budowy na zgłoszenie.
Zgłoszenie robót budowlanych - milcząca zgoda lub zaświadczenie – studia przypadków
Dziennik budowy – przykłady błędów w prowadzeniu dziennika
Zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych.
Opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – studia przypadków
Obowiązek powołania inspektora nadzoru inwestorskiego – studia przypadków

8. Przebieg procesu budowlanego:
Obowiązki inwestora.
Obowiązki uprawnionych uczestników procesu budowlanego: projektanta, kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego.
Istotne i nieistotne odstąpienia od projektu budowlanego: projekt zamienny, zmiany w projekcie, odstępstwa od projektu budowlanego lub warunków pozwolenia na budowę – studia przypadków
Odpowiedzialność zawodowa osób uprawnionych: projektanta i kierownika budowy

9. Zasady dokonywania zmian w projekcie oraz w kontraktach zawartych pomiędzy zamawiającym a wykonawcą
Zmiany w projekcie budowlanym w oparciu o Art. 36.a prawa Budowlanego – studia przypadków
Procedura wnioskowania i akceptacji zmiany - ćwiczenie
Zasady stosowania stawek i rozliczania robót wykonanych w trybie zmiany

10. Samowola budowlana i jej konsekwencje – nowa regulacja:
Samowolne wykonywanie robót budowlanych.
Konsekwencje istotnego odstąpienia od projektu budowlanego.
Wykonywanie robót budowlanych niezgodnie z przepisami.
Wykonywanie robót budowlanych pomimo ich wstrzymania.
Zmiana sposobu użytkowania bez zgłoszenia lub pomimo sprzeciwu.
Zmiany w zakresie; zasad umorzenia opłaty za samowolę i możliwość rozłożenia na raty.

11. Odbiory i oddanie obiektu do użytkowania: Formalne wymogi oddania obiektu do użytkowania
Oddawanie zakończonej inwestycji do użytkowania - właściwość organów,
Zgłoszenie obiektu do użytkowania a rejestracja zakończenia budowy.
Wymagane dokumenty - wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie.

12. Zasady i metody przygotowania inwentaryzacji powykonawczej, czyli geodezyjnego pomiaru powykonawczego – metoda bezpośrednia i pośrednia
Pozwolenie na użytkowanie- szczegółowy tryb uzyskania.
Nielegalne użytkowanie
Zakończenie budowy. Rozliczenie końcowe budowy – raport finansowy i techniczny
Test psychologiczny: „Twoja skłonność do ryzyka”

13. Zamówienia publiczne w zakresie robót budowlanych
Procedura przygotowania SIWZ i wyłaniania Wykonawcy
Dialog techniczny – sposoby, zasady i scenariusze
Zmiany w projekcie i w zakresie robót

14. FIDIC - zagadnienia wstępne.
Cel i korzyści stosowania warunków FIDIC.
Wzory warunków kontraktowych FIDIC – studia przypadków
Odpowiedzialność Stron Kontraktu.
Prawa i obowiązki uczestników i stron realizacji inwestycji według FIDIC i prawa polskiego
Klauzule FIDIC
Zamawiający, Inżynier Kontraktu, Wykonawca
Czas, płatności, roszczenia
Zmiany, ryzyko i spory

15. Zasady stosowania procedury FIDIC w zamówieniach publicznych.

16. Regulacje ogólne umów o roboty budowlane.
Ramowa struktura umowy – najczęściej popełniane błędy
Harmonogramy, terminy i formy płatności. – na co szczególnie uważać?
Kary umowne – sposoby taryfikacji kar i ich egzekwowanie
Rozwiązanie umowy.
Rękojmia i gwarancja.
Dochodzenie roszczeń i kwestie procesowe.
Test psychologiczny: „Twoja podatność na działania manipulacyjne”

17. Najczęściej popełniane błędy w procesie budowlanym

18. Dyskusja – podsumowanie szkolenia.

Informacje organizacyjne:

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Szczegółowa agenda wydarzenia:
Dzień I :
Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie uczestników (doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 16.00).
Kolacja.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).

Dzień II :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 10.00-18.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień III :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień IV :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Podsumowanie wydarzenia, wręczenie dyplomów Uczestnikom szkolenia, wyjazd z hotelu.

Inwestycja:

1990 zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:
3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna)
dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.
Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
1690 zł netto - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
1990 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
2340 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).

Zgłoszenie:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 4 152 810
tel. (61) 4 152 820
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwaga:

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pllub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Zdobyta wiedza

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat formalnoprawnych aspektów przygotowania inwestycji, poprzez zaprezentowanie analizy pojęciowej inwestycji (poznanie zasad przygotowania lub uzyskania, niezbędnych dokumentów, zgód i uzgodnień środowiskowych i innych w procesie inwestycyjnym). Omówione zostaną także i poparte studiami przypadków podstawowe pojęcia prawne, inżynierskie i ekonomiczne –między innymi - decyzja pozwolenie na budowę, plany zagospodarowania, pojęcie zgody urbanistycznej, określania obszaru oddziaływania obiektu budowlanego, pozycji prawnej konserwatora zabytków w procesie budowlanym itd.

W trakcie szkolenia zostaną przedstawione najczęściej występujące błędy inwestorów i kierowników budowy, na które zwracają uwagę organy nadzoru budowlanego. Wiedza zdobyta na szkoleniu powinna pomóc uniknąć błędów popełnianych na etapie oceny właściwego przygotowania, monitorowania, realizacji i rozliczenia inwestycji.

Otrzymane certyfikaty

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Włodzimierz Gawroński

Specjalizacja trenerska:

Wybitny prawnik i ekonomista, długoletni trener biznesu, specjalizujący się w zagadnieniach kosztorysowania, prawa budowlanego, prawa europejskiego, analizy Due diligence oraz procedury FIDIC.

Brał aktywny udział w licznych przedsięwzięciach inwestycyjnych z branży budowlanej, zarówno jako konsultant jak tez w roli szkolącego trenera. Praktycznym rezultatem tych szkoleń było zrealizowanie projektów Tor 10 Banku Światowego ( między innymi: Centrum Szkolenia MSP, Inkubator Przedsiębiorczości). W latach 1998 -2001 jako Wiceprezydent Miasta odpowiedzialny za inwestycje i zamówienia publiczne nadzorował kilkanaście dużych przedsięwzięć inwestycyjnych (szczególnie te, które dotyczyły Specjalnej Strefy Ekonomicznej). W latach 2001 - 2007 jako ekspert Banku PKOBP odpowiedzialny za jednostki samorządowe i projekty europejskie dotyczące inwestycji budowlanych - szkolił wielokrotnie pracowników samorządowych i bankowych w zakresie kosztorysowania oraz prawa budowlanego w powiązaniu z Prawem Zamówień Publicznych. Stały członek i uczestnik paneli grupy „Euromoney”; Ekspert bankowy ds. UE. i Jednostek samorządowych w zakresie budowlanych przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył między innymi; Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Zarządzania i informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Magisterskie Studia Menedżerskie – typu MBA, Międzynarodowe Studia Doktoranckie – Zarządzanie Kapitałem. Z wykształcenia jest prawnikiem, finansistą i menedżerem. Specjalizuje się w praktyce i teorii realizacji projektów inwestycyjnych i zarządzania ryzykiem.


Miejsce: Zakopane
Rozpoczęcie: 2018-08-21 - Zakończenie: 2018-08-24


Miejsce: Zakopane
Rozpoczęcie: 2018-10-16 - Zakończenie: 2018-10-19

Cena: 1990 (PLN) + 23% VAT = 2447.7 PLN

Ostatnia aktualizacja oferty 2018-06-14 15:34:07

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: KOMPENDIUM INWESTYCJI BUDOWLANYCH W PRAKTYCE: prawo budowlane, realizacja zamówień publicznych na roboty budowlane oraz FIDIC. 3-dniowe warsztaty w Zakopanem
Organizator: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Kontakt do nas

2007-2017 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA



Grupa ENNOVA: | tomHRM.com | tomSRS.pl | HRtrendy.pl |PortalSprzedazy.pl | tomCRM | tomDMS.pl | boardroom.io